Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka z silnikiem tecumseh (4T) - Przeróbka na lpg

xardas97 08 Lis 2011 21:37 5560 18
  • #1 08 Lis 2011 21:37
    xardas97
    Poziom 20  

    Witam. Nie doszukałem się tutaj wątku poruszającego ten temat. Tak sobie pomyślałem, że warto by było zrobić taki eksperyment. Tylko jak przerobić gaźnik, aby mógł obsługiwać ten gaz? Plan w miarę prosty, rozwiercić dyszę w gaźniku, aby gaz łatwiej "szedł", zamiast węży od paliwa, zbiorniku z paliwem dać ciśnieniowe węże, i butlę z lpg. Ew, zrobić mieszankę - lpg nie zamiast paliwa, ale jako dodatek - gaz dodwany byłby do dolotu, za filtrem powietrza. Coprawda gaźnik wymagałby regulacji, ale może zadziała. Pomożecie? Pozdrawiam.

  • #2 08 Lis 2011 22:00
    tzok
    Moderator Samochody

    Skroplony gaz lub gaz pod wysokim ciśnieniem i gaźnik - nie ma szans. Wiesz w ogóle jak działa gaźnik lub mikser LPG, który jest jego formą?

    Na gazie podawanym do dolotu będzie działało (bez benzyny), ale zbyt ekonomiczne rozwiązanie to to nie jest.

  • #3 08 Lis 2011 22:01
    xardas97
    Poziom 20  

    Gaźnik jak najbardziej wiem jak działa, a o lpg szczerze nie mam pojęcia. No właśnie ten sposób z gaźnikiem gdzieś przeczytałem, a o dolocie to tak sobie pomysłałem że b było coś to typu samostart, tyle że jako stałe źródło zasilania

  • #4 08 Lis 2011 22:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Paliwo do dyszy gaźnika nie jest podawane pod wysokim ciśnieniem, to podciśnienie powstające na skutek przepływu powietrza przez zwężkę zasysa je z dyszy (efekt Venturiego). W przypadku gaźnika LPG (zwanego mikserem) ciśnienie gazu podawanego do miksera jest regulowane przez reduktor w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.

  • #5 08 Lis 2011 22:07
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Są odpowiednie zestawy do małych silników motocyklowych, jeden z nich nazywał się Colibri czy jakoś tak. Powszechnie stosowane w okolicach Indii itp.reduktor ogrzewany powietrzem, znikome zapotrzebowanie na gaz + ciepły klimat. u nas w lecie pewnie też by się sprawdziło.
    Widzisz, wpisujesz motorcycle lpg conversion kit i wujcio Google zasypuje cie informacjami.

    Link
    a i po polsku też się znajdzie
    Link

  • #6 09 Lis 2011 07:48
    gromleon
    Poziom 31  

    Już sobie wyobrażam tą dodatkową butlę plus reduktor i mikser i garść przewodów waga wzrosła a ty człowieku dalej będziesz musiał to pchać i manewrować między bylinami tą kosiarką. Pytanie do autora: chyba nie ty używasz w domu tej kosiarki (wnioskuje po tym że chcesz sobie kg dołożyć) chcesz zrobić niespodziankę żonie może? No chyba że to kosiarka samojezdna gdzie nawet jest gdzie usiąść?
    Jak wyobrażasz sobie tankowanie ? Bierzesz kosiarkę na przyczepkę i podjeżdżasz pod dystrybutor czy też chcesz używać wymiennych butli jak do kuchenek, które mało ważą?

  • #7 09 Lis 2011 21:44
    xardas97
    Poziom 20  

    Wpadłem na inny pomysł: Mała butla turystyczna, (taka jednorazowa, np. w go sport jest),
    rurką doprowadzane do dolotu, takie coś jak samostart. Ale teraz tak, zastanawiam sie jak zrobić system "wtrysku" gazu, aby w odpowiednim momencie gaz był wtryskiwany. Butla by leżała sobie obok startera, rurką doprowadzona do dolotu, a mianowicie w pokrywie z plastyku w której jest filtr. Załączam obrazek na którym jest narysowany silnik i załozenie projektu tak ogólnie. Kosiarka z silnikiem tecumseh (4T) - Przeróbka na lpg

  • #10 09 Lis 2011 21:54
    xardas97
    Poziom 20  

    Co to da? Zupełnie nic Kolego. Dokłądnie tak chcę to zrobić jak na tym filmiku. A cel tego? Szczerze, żaden, takie bezproduktywne zabawy.

  • #11 09 Lis 2011 22:10
    helena33
    Poziom 27  

    Filmów z tymi przeróbkami na yuutube jest pełno, obejrzyj, pośmiej się i zrób to co ja, nie zawracaj sobie tym głowy, szkoda życia na durnoty.

  • #12 09 Lis 2011 23:36
    tzok
    Moderator Samochody

    To co chcesz zrobić przypomina trochę instalację III generacji czyli ciągły wtrysk gazu, niestety pozostaje Ci problem sterowania dawką, bo choć obroty silnika kosiarki są mniej więcej stałe to obciążenie jest zmienne.

  • #13 10 Lis 2011 10:39
    Usunięty
  • #14 10 Lis 2011 10:57
    kkknc
    Poziom 40  

    Pasek starcza do końca życia silnika.

  • #15 10 Lis 2011 10:59
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Rebuso napisał:
    ladamaniac napisał:
    Oj, żeby ta kosiarka nie nauczyła sie latać.
    Jak czytam takie wypowiedzi to od razu laikiem zajeżdża, który jak coś robi, to nie wie co...


    Odpowiedź uzasadnij

  • #17 10 Lis 2011 11:16
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Też nie rozumiem zasadność tej kombinacji. Chyba tylko dla zabicia nudy.

  • #18 10 Lis 2011 11:26
    gromleon
    Poziom 31  

    Rebuso napisał:


    Obecnie używam kosiarki z silnikiem Honda GCV160, rozrząd SOHC (ktoś wie czy/kiedy wymienić pasek ?). Na 3-4 litrach obrabiam jakieś 0.5-0.7ha, raz w tygodniu, w zależności jaka trawa urośnie..

    Trudno mi uwierzyć abyś taką kosiareczką 0.5 ha wykosił do tego to już raczej trzeba mały ciągniczek! No ale skoro kolega tak pisze i przy tym tylko 4 litry spali.

  • #19 10 Lis 2011 20:41
    helena33
    Poziom 27  

    Ten temat narusza regulamin tego forum.
    Tu sie pomaga w naprawach a nie konstruuje maszyny "niebezpieczne".
    Proponuje zamknąć i przenieść do kosza!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME