Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

astra f 1.4 problem po wymianie uszczelki pod głowicą

Saper 18 09 Lis 2011 16:24 11406 33
  • astra f 1.4 problem po wymianie uszczelki pod głowicą

    #1
    Poziom 18  

    Witam
    Mam problem w astrze f z silnikiem benzynowym 1.4 44kW, wymieniłem uszczelkę pod głowicą ponieważ wydmuchnęło ją między 3 a 4 cylindrem. Po wymianie walą zawory jak w dieslu. Regulatory luzu zaworowego są hydrauliczne montowane w tej samej kolejności, kontrolka ciśnienia gaśnie. Co może być przyczyną ?

    0 29
  • Pomocny post
    #2
    Poziom 35  

    Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.

    1
  • #3
    Poziom 18  

    rozrząd jest ustawiony dobrze, silnik pracował ok 3min i bez zmian

    0
  • #4
    Poziom 35  

    Za mało.

    0
  • Pomocny post
    #5
    Poziom 34  

    Zmierz ciśnienie manometrem .Klawiatura ma smarowanie , ściągnij pokrywę klawiatury i sprawdź.

    1
  • #6
    Poziom 18  

    Silnik uruchomiłem ponownie pracował ponad 5min i bezmian. Ciśnienie w układzie smarowania jest jako takie, ale pokrywy od wałka rozrządu nie ściągałem dzisiaj, bo za późno i za zimno, ale korek oleju był u bryzgany w oleju.
    Po jakim czasie klekotanie powinno ustać??

    0
  • Pomocny post
    #7
    Poziom 21  

    O ile rozrząd jest dobrze ustawiony to czasami trzeba obroty przytrzymać na podwyższonych tak około 2500 przez około 3min. z małymi przerwami.

    1
  • Pomocny post
    #8
    Poziom 14  

    Trzeba ostro zagrzać olej żeby do popychaczy się dostał(jeżeli zostały opróżnione). 5 min to stanowczo za krótko.

    1
  • #9
    Poziom 18  

    Pokrywa wałka rozrządu zdemontowana, smarowanie wałka jest, silnik pracował ponad godzinę i klekotanie nie ustało, co dalej ?? Wymiana popychaczy?? czy wymiana głowicy??

    0
  • Pomocny post
    #10
    Użytkownik usunął konto  
  • #11
    Moderator Samochody

    Ja znam przypadek co jeden sobie wymyślił żeby planować górną stronę głowicy i obudowę wałka. Po tym zawory już mu zawsze klepały dopóki całej głowicy nie zmienił.

    0
  • Pomocny post
    #12
    Poziom 35  

    ja znam przypadki ze dobrali za długie zawory i wogole nie palil.

    1
  • #13
    Poziom 15  

    Ja musialem staczac popychacze prawie o 1 mm na dole bo ktos planowal glowice u gory.Mial problem z domykaniem zaworow.

    0
  • Pomocny post
    #14
    Poziom 10  

    Może pod czas wymiany uszczelki zastosowali nominalną uszczelkę pod głowice, słyszałem jak kiedyś gość kupował uszczelkę pod głowice do opla to sprzedawca pytał się który szlif głowicy. Po szlifie głowicy może ma być jakaś grubsza. Albo splanowali głowice za dużo

    1
  • Pomocny post
    #15
    Poziom 29  

    Jedyna rzecz którą mogłeś zlie zrobić to zapchać kanał olejowy na głowicę, rozmiar uszczelki do tego co piszesz nie ma znaczenia, chyba że uszczelka jest inna albo ją źle położyłeś na bloku.

    1
  • #16
    Poziom 18  

    Głowica nie była planowana ani z góry ani z dołu choć powinna, zawory też nie tknięte . Właściciel stwierdził że nie wiąże z tym autem długich nadziej i uparł się że tylko samą uszczelkę wymienimy.

    0
  • Pomocny post
    #17
    Poziom 15  

    albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok ..
    olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ?


    pozdro:)

    1
  • #18
    Poziom 18  

    ciśnienie oleju jest ok sprawdzałem manometrem , po obróceniu silnikiem na sucho (z odłączonym zapłonem ) olej wydostaje się z kanałów wałka rozrządu

    0
  • Pomocny post
    #19
    Poziom 21  

    Ludzie nauczcie się czytać posty. Przecież autor tematu napisał, że smarowanie wałka rozrządu jest. To jakiego grzyba uczepiliście się, że jest kanał olejowy zatkany? Po prostu za pewne popychacze dokonały żywota i tyle. Pozdrawiam.

    1
  • Pomocny post
    #20
    Poziom 30  

    Do ściągnięcia pokrywa zaworów i sprawdzenie czy na wszystkich zaworach są podkładki poprzez które klawisz naciska na zawór.

    1
  • #21
    Poziom 14  

    Może rozrząd przeskoczył ci o ząbek 2
    ustawiony na fabryczne znaki czy swoje

    0
  • Pomocny post
    #22
    Poziom 32  

    Witam, a co ma czy dobrze ustawiony rozrząd czy nie? skoro zapalił i pracuje poprawnie? a w czasie montażu popychy były wcisnięte? na max, by opróżnic je z oleju, jakie masz tam ciśnienie oleju na magistrali ili barów, mam pewne podejrzenie ale zmierz ciśnienie spreżania, a poszukałeś czemu wydmuchało tą uszczelke, powodzenia

    1
  • #23
    Poziom 14  

    a zapłon nie jest przestawiony

    0
  • #24
    Poziom 18  

    Rozrząd i zapłon ustawiony dobrze, ciśnienie oleju w normie, wszystkie podkładki ślizgacze krzywek i popychacze są na swoim miejscu. Popychacze nie były ściskane tylko wyjęte z głowicy na pewno nich wyleciał olej, przed montażem ich nie ściskałem, przyczyny wydmuchu uszczelki nie ustaliłem.

    0
  • Pomocny post
    #25
    Poziom 11  

    Miałem taki sam przypadek jak twój i wina była po mojej stronie źle założyłem uszczelkę tzn tak że zatkany był otwór co podawał olej na głowicę i było słychać zawory jak nie wiem.
    Zawory powinny ucichnąć chwilę po odpaleniu silnika.

    1
  • #26
    Poziom 32  

    A jakie ciśnienie sprężania?

    0
  • Pomocny post
    #27
    Poziom 17  

    O boże, dlaczego nie planowałeś głowicy? Dlaczego nie sprawdzałeś szczelności? Klient powiedział, że nie wiąże przyszłości z tym autem? Co za podejście. No to może je zawieźć do złomiarza, a Ty nie rób więcej takich rzeczy. Na pewno zatkany któryś kanał olejowy resztkami uszczelki albo innymi

    1
  • Pomocny post
    #28
    Moderator Samochody

    kokos_bp napisał:
    dlaczego nie planowałeś głowicy?

    A po co, bo się ręcznie nie chce czyścić? Jeszcze nigdy w takim nie trafiłem na krzywą, a jak bym trafił to bym ją na złom wywalił. Dwa razy tylko dawałem od planowania bo małe wżery miały.

    1
  • Pomocny post
    #29
    Poziom 29  

    marcinjóźwiak napisał:
    Miałem taki sam przypadek jak twój i wina była po mojej stronie źle założyłem uszczelkę tzn tak że zatkany był otwór co podawał olej na głowicę i było słychać zawory jak nie wiem.
    tak jak napisałem powyżej, tak wię głowica w górę, Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #30
    Użytkownik usunął konto