Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F, 1999, 1.6L 16V MPi 100KM X16XEL

job86 09 Nov 2011 17:21 9632 12
  • #1
    job86
    Level 9  
    Witam,



    mam Opla Astrę F z 1999 roku z przebiegiem prawie 188k km. W marcu tego roku założyłem instalację gazową BRC Sequent24 i od tego czasu przejechałem ok. 5000 km. Wszystko było w porządku i nic się nie działo do czasu... mniej więcej od połowy września silnik traci moc i szarpie. Czasem ciężko wystartować z 1. biegu i mam wrażenie jakbym startował z trójki. Na wyższych biegach nie ma mocy, nawet po naciśnięciu gazu do dechy silnik nie reaguje, dopiero po przytrzymaniu przez jakiś czas gazu w takim położeniu silnik zaczyna reagować. Natomiast jak puszczam gaz, żeby hamować silnikiem to auto szarpie. Jeśli stoję na parkingu i zostawię włączony silnik i nic nie robię to obroty silnika falują, a czasem i spadają z 800 RPM do 500 RPM, przez co mam wrażenie że silnik może zgasnąć. Dodam jeszcze, że nie ma znaczenia czy samochód chodzi na gazie czy na benzynie... Raczej dzieje się tak na ciepłym silniku, ale nie zawsze. Również jak jeżdżę to zaświecała się kontrolka "check engine" (kilka razy w przeciągu jazdy na odcinku 10 km), pojechałem do Opla, żeby sprawdzili co jest i wyszły błędy sondy lambda i trzeba ją wymienić (???). Najpierw jednak kupiłem przewody WN, zmieniłem i samochód jeździł jak nowy przez 50-60 km, ale teraz znowu jest tak jak było. Znowu zaświeca się lampka "check engine". W styczniu samochód był na przeglądzie w ASO Opla i zostały wymienione: filtr oleju; filtr paliwa; filtr powietrza Astra 1.4/1.6; świece zapłonowe; płych chłodzący OPEL; termostat.
    Każdy kogo się zapytam mówi, żeby nie wymieniać sondy, bo to droga sprawa, a i tak pewnie wymiana nic nie da, bo trzeba szukać gdzie indziej... już nie wiem co mam robić i gdzie szukać przyczyn takiego zachowania silnika.

    Czy ktoś z Was ma jakąś propozycje?

    z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje! :)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    peloks
    Level 27  
    Na Początek odłącz wtyczkę od przepływomierza powietrza i wykonaj jazdę próbną.
    Będziesz musiał trzymać delikatnie nogę na pedale gazu aby nie zgasną.
    Jeśli moc powróci a szarpanie ustanie to przepływomierz do wymiany.
  • #3
    Blicek
    Level 26  
    peloks wrote:
    przepływomierza powietrza

    Tam jest przepływomierz?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    peloks
    Level 27  
    Przepraszam pomyliłem typ silnika w tym występuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    job86
    Level 9  
    Hmmm... no więc co mam zrobić?
    Dodam tylko, że nie jestem znawcą silników, więc potrzebuję jasnych instrukcji :)
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak w ASO potrafią tylko błędy czytać to sam tym bardziej nic nie zdziałasz.
  • #10
    job86
    Level 9  
    Dziękuję wszystkim za pomoc :)
    Sprawa rozwiązana, a mianowicie... pojechałem do mechanika i sprawdził co się dzieje. Mianowicie w ASO mieli rację co do sondy lambda, aczkolwiek nie do końca. Jak gaziarz zakładał instalację to założył urządzenie oszukujące sonde, które ma cały czas podawać sygnał na bogatą mieszanke gazu... i tutaj pojawił się problem. Gaziarz tak podłączył ten oszukiwacz, że był cały czas włączony i cały czas była podawana bogata mieszanka, dlatego też czasem nie chciał odpalać i dlatego też szarpało i dlatego też gasł. Teraz muszę jechać do gaziarza, żeby poprawił robote, bo zawalił sprawe na całej linii :]

    pozdrawiam wszystkich, dziękuję za rady i mam nadzieję, że kiedyś komuś rozwiązanie mojego problemu się przyda ;)
  • #11
    KS2507
    Level 23  
    Z tego co zrozumiałem to masz instalację sekwencyjną,skoro instalator założył ci emulator sondy przy instalacji sekwencyjnej to nie gazownik tylko zwykły lepak i najlepiej poszukaj dobrego gazownika bo ten obecny to tylko zrobi więcej szkód.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    KS2507 wrote:
    to nie gazownik tylko zwykły lepak

    Jak 95% montujących BRC, instalacje bardzo dobre ale monterzy...
  • #13
    job86
    Level 9  
    Pojechałem do gaziarza... gość podpiął sprzęt do diagnostyki pojeździł i powiedział, że wszystko jest w porządku (jeździłem razem z nim). Sondy nie podpinał ponownie, bo mówił że ona nie jest potrzebna przy tej instalacji, a była tylko podpięta po to, żeby mógł ją diagnozować bez podpinania/przepinania dodatkowych kabelków. Także wychodzi na to, że wszystko było w porządku, tylko właśnie to połączenie sondy do diagnostyki było źle zrobione, bo przez to sonda podawała zły sygnał.