Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Klasa A 160 - rozrząd

michalm111 09 Nov 2011 17:25 32969 11
IGE-XAO
  • #1
    michalm111
    Level 11  
    Jak ustawić rozrząd i gdzie znajdują się znaki rozrządu w Mercedesie klasa A 160 1.6 102KM?
  • IGE-XAO
  • #2
    adamentum
    Level 10  
    Jedź do jakiegoś mechanika lepiej bo rozrząd to śliski temat
  • IGE-XAO
  • #3
    michalm111
    Level 11  
    Za takie porady to ja dziękuję.
    Jak kolego nic nie wnosisz do tematu to się nie udzielaj.
  • #4
    hollow
    Level 20  
    Na kole jest jeden znak, a na wałku jest drugi trzeba to ustawić według schematu i wszystko będzie OK. W bylejakim programie do diagnostyki powinny być schematy.
  • #6
    adamentum
    Level 10  
    Ja tylko mówię, że to nie jest takie proste i nie będzie dobrze jak źle ustawisz, chyba że już to kiedyś robiłeś?
  • #7
    michalm111
    Level 11  
    Wiem, że nie jest proste i już to robiłem.
    hollow wrote:
    Na kole jest jeden znak, a na wałku jest drugi trzeba to ustawić według schematu i wszystko będzie OK. W bylejakim programie do diagnostyki powinny być schematy.
    Proszę o przesłanie mi takiego schematu.
  • #8
    kamazz
    Level 14  
    Proszę oto schemat

    Mercedes Klasa A 160 - rozrząd
  • #9
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Tak SCHEMAT najważniejszy...Echhh przerabiał ktoś z was kolegów ten silnik/rozrząd, czy tylko doradzacie z teorii? Tam jest więcej zagadek, nie tylko zsynchronizowanie góry z dołem! Momenty dokręcania, wymiana niektórych śrub, gdyż niektóre mogą być użyte tylko jeden raz, prawidłowe ustawienie napinacza... a później płacz, że po miesiącu silnik szlag trafił...
  • #10
    kamazz
    Level 14  
    Kolego zeimp chciał schemat to ma, a to co i jak trzeba zrobić by wszystko grało to książkę można napisać!!!
  • #11
    mariusz_wu
    Level 1  
    Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec.

    Rozrząd ustawiałem tak:
    Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha rozrządu musi być na górze czyli najbardziej wysunięty. Założyłem wałek rozrządu, który ma nacięcie między kołem pasowym a mocowaniem wałka do uchwytów głowicy(coś na zasadzie panewek) i na tym uchwycie też na środku jest znak. Musiałem napiąć dół łańcucha i założyć na koło wałka rozrządu aby nie był przestawiony o ząbek. Wkręciłem częściowo napinacz i wykonałem 2 obroty wałka rozrządu. Okazało się, że mimo prawidłowego nastawienia znaki nie pokrywały się. Skorygowałem o jeden ząbek i znowu 2 obroty wałka(4 obroty koła na dole) i wszystko było ok. Dokręciłem napinacz i po złożeniu całego osprzętu wszystko pracuje jak należy.
    Śruby wkręciłem stare nie wiem z jakim momentem (na pewno za dużym) ale powinno być 35Nm plus 180 stopni.
    Powodzenia
  • #12
    lepenzo1
    Level 1  
    Witam odświeżam temat
    Wymieniłem rozrząd b klasa 1.5 benzyna
    I tak znaki na ot i góra na przecięcie walka ,silnik nie pali dół na 15 stopni góra dobrze ,oczywiście dół paska napięty silnik zapali jednak bez gazu nie zapali trzęsie silnikiem na mniejszych obrotach do 1500 a powyżej już lepiej pracuje. Co może być przyczyną dodam że zmiana na inne ustawienie rozrządu np 2 żeby do góry nic nie daje brak pomysłu ludzie pomocy.