Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec.
Rozrząd ustawiałem tak:
Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha rozrządu musi być na górze czyli najbardziej wysunięty. Założyłem wałek rozrządu, który ma nacięcie między kołem pasowym a mocowaniem wałka do uchwytów głowicy(coś na zasadzie panewek) i na tym uchwycie też na środku jest znak. Musiałem napiąć dół łańcucha i założyć na koło wałka rozrządu aby nie był przestawiony o ząbek. Wkręciłem częściowo napinacz i wykonałem 2 obroty wałka rozrządu. Okazało się, że mimo prawidłowego nastawienia znaki nie pokrywały się. Skorygowałem o jeden ząbek i znowu 2 obroty wałka(4 obroty koła na dole) i wszystko było ok. Dokręciłem napinacz i po złożeniu całego osprzętu wszystko pracuje jak należy.
Śruby wkręciłem stare nie wiem z jakim momentem (na pewno za dużym) ale powinno być 35Nm plus 180 stopni.
Powodzenia