Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AHU a4 2000 rok brak mocy

maffia 15 Lis 2011 08:44 4807 48
  • #31
    maffia
    Poziom 11  
    Jeżeli dobrze kombinuję to różnica między podpięciem po złączu a na stole to długość kabla i jakość sygnału. Czy KWP wymaga dedykowanego interfejsu? Mam viakena KKL i zastanawiam się czy mogę nim przeprowadzić taką operację.
    Znalazłem niby oryginalny wsad. I prośba do forumowiczów o pomoc w sprawdzeniu czy wszystko z nim Ok.
  • #32
    tomek.kopiec
    Poziom 18  
    maffia napisał:
    1-Jeżeli dobrze kombinuję to różnica między podpięciem po złączu a na stole to długość kabla i jakość sygnału.2- Czy KWP wymaga dedykowanego interfejsu?3- Mam viakena KKL i zastanawiam się czy mogę nim przeprowadzić taką operację.
    Znalazłem niby oryginalny wsad. I prośba do forumowiczów o pomoc w sprawdzeniu czy wszystko z nim Ok.


    1 -przede wszystkim immo zakłóca ,2 -tak,3-nie
  • #33
    spanky
    Poziom 16  
    maffia napisał:
    Jeżeli dobrze kombinuję to różnica między podpięciem po złączu a na stole to długość kabla i jakość sygnału. Czy KWP wymaga dedykowanego interfejsu? Mam viakena KKL i zastanawiam się czy mogę nim przeprowadzić taką operację.
    Znalazłem niby oryginalny wsad. I prośba do forumowiczów o pomoc w sprawdzeniu czy wszystko z nim Ok.


    tak , wsad jest do Twojego sterownika

    KWP2000 na allegro to koszt 100 zł
    kabel KKL nie nadaje sie do takiej operacji
  • #34
    maffia
    Poziom 11  
    Znalazłem na allegro 4 sztuki - wydaje mi się że tego samego w 4 różnych cenach:
    99zł 160 zł 199 zł i 230 zł
    Słowo daję że różnicy nie widzę poza ceną. Czy na coś powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?
  • #35
    spanky
    Poziom 16  
    maffia napisał:
    Znalazłem na allegro 4 sztuki - wydaje mi się że tego samego w 4 różnych cenach:
    99zł 160 zł 199 zł i 230 zł
    Słowo daję że różnicy nie widzę poza ceną. Czy na coś powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?


    wszystko to i tak chinszczyzna ...
  • #36
    maffia
    Poziom 11  
    Pewnie tak ale Chiny wielki kraj. Kupiłem tego za 100.
  • #37
    maffia
    Poziom 11  
    Po odbII nie poszło. Po wyciągnięciu kompa łączy się i w polu Ecu Information wyświetla:
    v4.1
    .............
    .............
    1234567890
    0123450000
    0123456789

    Po naciśnięciu read
    w polu Progress Information pojawia się
    Invalid Key

    Nie ma opcji więcej do ustawienia. Nie wiem niestety czy Key odnosi się do samego KWP2000 czy do pamięci ecu?
  • #38
    spanky
    Poziom 16  
    rozkrec sterownik i zobacz czy wczesniej ktos tam nie grzebal ....

    czym to odczytywales ?
  • #39
    maffia
    Poziom 11  
    Tak, widać że była lutowana kość AMD
    AM29F400BT-70SE
    9929FBA L

    Zastanawia mnie dlaczego nie idzie po KWP2000. Czy można kość zaprogramować tak aby już nie dało rady jej kablem szczytać?
  • #40
    maffia
    Poziom 11  
    Przed wyciągnięciem kości postanowiłem kupić drugi ecu na podmianę, aby w razie kłopotów nie stawiać auta na kolkach. Co ciekawe sterowniki od TDI 110 konnych są tańsze niż od mojego 90 konnego AHU. Tak się zastanawiam czy mój ecu 038 906 012 AF Bosch 0 281 010 197 nie dało by rady zastąpić takim np. z AFN 038906018P :D. Przepływkę i czujnik ciśnienia mają taki sam. Może ktoś testował taki patent? Sterownik kupił bym taniej a i 20 kucy by przybyło.
  • #41
    T5
    Admin grupy Samochody
    Wtryski,softy.programowanie inne sterowniki.Normalnie ręce opadają-a może tak na początek podmienić przepływomierz na sprawny?
  • #42
    spanky
    Poziom 16  
    maffia napisał:
    Przed wyciągnięciem kości postanowiłem kupić drugi ecu na podmianę, aby w razie kłopotów nie stawiać auta na kolkach. Co ciekawe sterowniki od TDI 110 konnych są tańsze niż od mojego 90 konnego AHU. Tak się zastanawiam czy mój ecu 038 906 012 AF Bosch 0 281 010 197 nie dało by rady zastąpić takim np. z AFN 038906018P :D. Przepływkę i czujnik ciśnienia mają taki sam. Może ktoś testował taki patent? Sterownik kupił bym taniej a i 20 kucy by przybyło.



    podmiana sterownikow nic nie da , masz AHU [turbo sterowane nadcisnieniem,sprezarka na WG,slabsze wtryski itd] AFN [turbo VTG,inna pompa wtryskowa,inne wtryski itd,itp] - to nie takie latwe jak sie wydaje ....


    jak kupiles sterownik to zapodaj w auto,spasuj immo i zrob logi ,potem pewnie podmien przeplywke na sprawna i mozesz zaczac zastanawiac sie nad jakas rozsadna modyfikacja ....
  • #43
    maffia
    Poziom 11  
    Tak zrobię ale przepływkę mam nową i sprawdzałem ją na innym audi, włąśnie na na AFN.
    Szczerze jednak mnie interesuje skąd sterownik wie, że ma WG a nie VTG. Komp steruje tylko zaworem N75. Nie ma co się denerwować i ręce opadać. Lepiej pytać niż błądzić.
  • #44
    spanky
    Poziom 16  
    maffia napisał:
    Tak zrobię ale przepływkę mam nową i sprawdzałem ją na innym audi, włąśnie na na AFN.
    Szczerze jednak mnie interesuje skąd sterownik wie, że ma WG a nie VTG. Komp steruje tylko zaworem N75. Nie ma co się denerwować i ręce opadać. Lepiej pytać niż błądzić.


    wloz sterownik AFN do AHU i sie przekonaj skad wie ...
  • #45
    tomek.kopiec
    Poziom 18  
    maffia napisał:
    Tak się zastanawiam czy mój ecu 038 906 012 AF Bosch 0 281 010 197 nie dało by rady zastąpić takim np. z AFN 038906018P :D. Przepływkę i czujnik ciśnienia mają taki sam. Może ktoś testował taki patent? Sterownik kupił bym taniej a i 20 kucy by przybyło.


    Nie da rady podmienić bo 012 AF to jest pełne edc15 a P to "msa" w nowszej obudowie i wtyczki nie pasują chociaż wyglądają podobnie.Oczywiście po za różnicą zewnetrzną koledzy opisali już różnice wewnętrzną.
  • #46
    spanky
    Poziom 16  
    018xx zamiast 012xx nie podejdzie
  • #47
    maffia
    Poziom 11  
    Biorąc pod uwagę co opisane wyżej sprawiłem sobie nowy- używany komp od innego AHU. Do jego podmiany niestety był potrzebny pin z licznika więc trochę mi to zabrało zanim ogarnąłem temat. Zmiana kompa nie wniosła zmiany w mocy silnia.
    Log (0 - 003,008,011)
    Turbo dopiero po 20 s i 3000 rpm wytworzyło oczekiwane ciśnienie.
    Chyba dam wtryski do ponownego sprawdzenia, trochę to bez sensu ale nic innego nie wymyśliłem z tego. MAF i MAP sprawdzone na innym samochodzie i są OK.
  • #48
    spanky
    Poziom 16  
    sprawdz szczelnosc przewodow od N75 i podmien N75 od innego AHU
  • #49
    maffia
    Poziom 11  
    N75 jest nowy i przewody też. Eksperymentowałem też w ten sposób że zaślepiłem wąż do siłownika zaworu upustowego i nie dało to odczuwalnego efektu a w pamięci sterownika zapisał się błąd zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Moje aktualne przemyślenia kierują się na pompę. Nie pasuje mi jednak do tego że na wolnych obrotach jest OK, a wygląda jakby nie miała wydajności na wysokich. Wiem że jak pompa siada to źle pracuje na wolnych i są kłopoty z odpaleniem. Faktycznie nie pali od strzała ale po 2-3 s zapala.