Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Traktorek MTD 192/92 Most oraz regulacja biegów

Bajo 09 Lis 2011 21:36 20102 4
  • Traktorek MTD 192/92 Most oraz regulacja biegów

    #1
    Poziom 12  

    Witam.
    Posiadam traktorek MTD 12.5 HP B&S.
    Traktorek ma w sobie Dyferencjał typu Single.
    Posiada 5 biegów do przodu i do tyłu.

    Mianowicie mam taki problem, pomijając to ze obudowa dyferencjału popękała i jedna z tulei na półosi wytarła się do zera.
    Most jak wspomniałem jest typu Single czyli bez skrzyni na tryba. W sumie sam dokładnie nie wiem jak działają te biegi ( chyba robotę w tym robi tzw (Disc Break) przy moście. Blokując tj zwalniając napęd.

    Ale do rzeczy.
    Traktorek jak jest zgaszony dźwignia zmiany kierunku jazdy jest w pozycji N (czyli luz) a traktorka nie da się przepchać Trzeba się mocno zaprzeć aby go na luzie pchnąć. Tak jak by coś blokowało. Rozebrałem most nie widzę tam nic niepokojącego.

    Druga sprawa traktorek działa silnik pali kosić kosi ale problem dotyczy napędu. Na wszystkich biegach jedzie tak samo nie ma różnicy w prędkości a kiedyś super zasuwał.

    Proszę mi przybliżyć nieco temat naprawy, od czego zacząć na co zwrócić uwagę. Chciałbym się też dowiedzieć na jakiej zasadzie działają ( tzn mają działać przełożenia szybkości)

    Chciałbym się także dowiedzieć jak działa tzw "disc break" zaznaczony na fotce:

    Traktorek MTD 192/92 Most oraz regulacja biegów Traktorek MTD 192/92 Most oraz regulacja biegów

    2 4
  • #2
    Poziom 10  

    problem u ciebie tkwi w tych kołach pasowych po których lata pasek weź na luz włącz i puść sprzęgło przy silniku pierwsze koło od silnika jest jak wariator w skuterze 2 talerze które się rozsuwają , może zardzewiały i nie poruszają się . spróbuj wcisnąć sprzęgło i raptownie puścić

    w razie w dzwoń
    517509421

    0
  • #3
    Poziom 12  

    Witaj.
    U mnie sprawa nie dotyczy szajb. W nich wszystko w porządku.
    Odkręciłem cały most od traktorka i chyba znalazłem przyczynę.
    Z mostu przy wodziku zmiany biegów wystaje mała tarcza o średnicy około 8 cm.
    Jest to hamulec który ma za zadanie zatrzymywać traktorek a także (moim zdaniem regulować jego prędkość jezdną) Wszystko to było zapieczone w jednym zakresie mniej więcej w połowie wciśniętego hamulca i na to bym obstawiał.

    Niestety nie jestem pewien w 100% swojego sukcesu bo jestem na poziomie spawania Tig-iem mostu cały był spękany a jak go rozkręciłem to rozsypał się na 4 części.

    0
  • #4
    Poziom 10  

    ja nie mam w ogóle podłączonego hamulca ponieważ kupiłem most nowy a tam hamulec z innej strony jest a nie chce mi się rozbierać mostu

    hamulce nie maja nic do predkośći

    0
  • #5
    Poziom 12  

    Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ podczas jazdy gdy naciskasz delikatnie hamulec prędkość traktorka się zmniejsza. Czyli nic innego jak hamuje. A więc jeśli miałem hamulec zapieczony więc mogło zatrzymywać koła z odpowiednią siłą i traktorek jechał wolniej niż powinien. No ale nic pospawam most założę i będę widział.

    Jeżeli dalej będzie wolno jechał to na która szajbę zwrócić uwagę.

    1