Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Excel] pobieranie danych z innych plików

Borysek13 09 Lis 2011 21:47 3248 4
  • #1 09 Lis 2011 21:47
    Borysek13
    Poziom 2  

Witam,
    ponieważ od jakiegoś czasu męczę się ze zbieraniem i kopiowaniem danych z dużej ilości plików w excelu, szukam pomocy aby to zautomatyzować. Kombinowałem z formułami, ale domyślam się, że dużo łatwiej będzie zrobić makro-wiem że taki problem już się przewijał , niestety jestem zupełnie zielony w tym temacie i nie potrafię tego przerobić na swoję potrzeby, więc proszę o pomoc.

Chciałbym, aby makro pobierało dane z wszystkich plików excel (zamkniętych) znajdujących się na danej sieżce na dysku( także z podkatalogów, jeśli się da). Dane do skopiowania znajdują się w kolumnie B w wierszach od 1 do 23 i mają zostać skopiowane i zebrane w jednym nowym pliku.

0 4
  • #2 09 Lis 2011 21:54
    ducker1
    Poziom 24  

Otwórz plik źródłowy i plik docelowy, w źródłowym zaznacz określoną komórkę i kliknij kopiuj, w docelowym natomiast wybierz komórkę docelową i kliknij prawym i wybierz "wklej łańcuch" (tłumaczone z duńskiego, w polskim może byś trochę inaczej)

Pozdrawiam

0
  • Pomocny post
    #3 10 Lis 2011 07:14
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

Był ostatnio temat Link, w którym maglowanych było kilka rozwiązań. Kod jest logiczny i łatwy do zaadoptowania. Fakt, nie ma tam nic o podfolderach.

Do pierwszego poziomu można "dobrać się" Np w ten sposób

Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    Aby przejść głębiej w strukturę, należałoby zadeklarować kolejną zmienną obiektową (FSO) i wewnątrz pętli For zagnieździć kolejną pętlę.

0
  • #4 13 Lis 2011 21:01
    Borysek13
    Poziom 2  

Tak jak pisałem jestem zupełnie zielony w makrach.
    problem podfolderów mogę załatwić przekopiowaniem wszystkiego ręcznie do jednego katalogu