Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily - Słaby i mięki hamulec

marcin1554 09 Nov 2011 23:00 30453 22
Automation24
  • #1
    marcin1554
    Level 9  
    Witam jestem nowy na tym forum.
    Mam problem z hamulcami w Iveco.
    Po wymianie klocków opadł hamulec auto jest z ABS-em.
    Chciałem odpowietrzyć tradycyjną metodą ale nic to nie dało.
    Co jest dziwne, dusząc na pedał syczy w środku tak jak by uciekało ciśnienie z serwa.
    Też trzymając naduszony pedał hamulca pedał jest twardy na zgaszonym silniku i nie opada, lecz po odpaleniu pedał opada i to mocniej niż powinien praktycznie do samej podłogi.
    Może coś podpowiecie, co mogę jeszcze zrobić, co sprawdzić?
  • Automation24
  • #2
    panam
    Level 29  
    Jak wygłądają tarcze, jak wygłada płyn?, czy jeżdziłeś autem po wymianie?. Zrób parę kilometrów i sprawdź ponownie. Dlaczego odpowietrzałeś po wymianie klocków?. Jak by Ci uciekało ciśnienie to pedał byłby twardy cały czas.
  • #3
    marcin1554
    Level 9  
    tarcze był toczone nowe klocki,rozruszane suwaki na zaciskach a odpowietrzałem bo hamulec był słabszy;/ i po wymianie klocków hamulec zaczoł spadać na odpalonym aucie tzn: opadać jak był naduszony
  • #4
    nowy_90
    Level 14  
    Po odpaleniu pedał zawsze troche opadnie, albo jest zapowietrzony, albo poczekaj niech sie to wszystko dotrze i ułoży.
  • Automation24
  • #5
    obrzy7
    Level 18  
    1Jjak wygląda sytłacja z tyłu - samoregulatory sprawdne?? Szczęki w pożądku??
    2. Po co toczyć tarcze?? Nowa tarcza to koszt 120zł do tego samochodu, a hamulec ważna rzecz.
    3. Czy tarcze przetoczone prawidłowo??
    4. Czy po demontażu i montażu piasty i tarcze wylizane do białego??
    5. Czy po zaciągnięciu ręcznego nadal głęboki pedał??
  • #6
    balonika3
    Level 37  
    panam wrote:
    Zrób parę kilometrów i sprawdź ponownie.
    Bez hamulców? Dobra rada. A co te parę kilometrów ma niby dać?
  • #7
    obrzy7
    Level 18  
    balonika3 wrote:
    panam wrote:
    Zrób parę kilometrów i sprawdź ponownie.
    Bez hamulców? Dobra rada. A co te parę kilometrów ma niby dać?


    Może dać. Jeżeli ma ranty na tarczach lub są nieprawidłowo przetoczone, to może to pozwolić dotrzeć się klockom do tarczy. Podejżewam, że hamulec jest, tylko głęboko.
  • #8
    balonika3
    Level 37  
    obrzy7 wrote:
    nieprawidłowo przetoczone
    Czyli jak?
  • #9
    obrzy7
    Level 18  
    Np. na tokarce z luzami, która zamiast przetaczać robi "schodki" lub nieodpowiedni nóż i pozostawiona spora gradacja. Widzę, że jeszcze mało w życiu widziałeś.
  • #10
    magik 27
    Level 13  
    obrzy7 wrote:
    Np. na tokarce z luzami, która zamiast przetaczać robi "schodki" lub nieodpowiedni nóż i pozostawiona spora gradacja. Widzę, że jeszcze mało w życiu widziałeś.

    Toczenie tarcz nic tu nie ma do schodzącego pedału hamulca!
    Serwo do sprawdzenia i przewody od niego!
  • #11
    obrzy7
    Level 18  
    Że co?? Servo?? Człowieku, po kilkukrotnym pompowaniu hamulcem na zgaszonym silniku skutkuje brakiem podciśnienia w zasobniku. Po starcie silnika zaczyna działać vacumpompa, podciśnienie rośnie zaczynając wspomagać hamulec. Stąd spadek hamulca. Problemem jest niski i słaby hamulec, a nie spadanie pedału po rozruchu.
  • #12
    balonika3
    Level 37  
    obrzy7 wrote:
    Np. na tokarce z luzami, która zamiast przetaczać robi "schodki" lub nieodpowiedni nóż i pozostawiona spora gradacja. Widzę, że jeszcze mało w życiu widziałeś.
    Taa, i to uniemożliwia skuteczne odpowietrzenie...
  • #13
    magik 27
    Level 13  
    obrzy7 wrote:
    Człowieku, po kilkukrotnym pompowaniu hamulcem na zgaszonym silniku skutkuje brakiem podciśnienia w zasobniku.

    Jest to pojazd z ABS , a więc nie odpowietrzysz go na zgaszonym silniku!
    obrzy7 wrote:
    podciśnienie rośnie zaczynając wspomagać hamulec. Stąd spadek hamulca

    A tu zaprzeczenie.
    obrzy7 wrote:
    Problemem jest niski i słaby hamulec, a nie spadanie pedału po rozruchu.
  • #14
    obrzy7
    Level 18  
    A możesz mi wyjaśnić, skąd ta legenda o nieodpowietrzeniu hamulca na zgaszonym silniku?? Jakaś nową teorię tworzysz. Naucz się czytać i przeczytaj pierwszy post, tylko ze zrozumieniem. Albo poproś kogoś. Wyraźnie napisał:
    "Też trzymając naduszony pedał hamulca pedał jest twardy na zgaszonym silniku i nie opada,lecz po odpaleniu pedał opada i to mocniej niż powinien praktycznie do samej podłogi."

    Czy mam wytłumaczyć co miał na myśli??
  • #15
    panam
    Level 29  
    Pokuszę się jeszcze raz napisać posta który został skasowany, Według mnie wina jast w samej pompie hamulcowej bo jak każdy wie są w niej zaworki takie które działają w jadną stronę i tak sobie myślę że przy odpowietrzaniu cały syf ze starego płynu tam się właśnie dostał i dlatego powoli pedał hamulca się opuszcza, wię krótko mówiąc pompa hamulcowa, albo próba ponownego czyszczenia układu. Serwo tylko dodaję ci siły do pciśnięcia hamulca i jak schodzi w dół to znaczy że masz dosyć siły żeby wyprzeć gdzięś płyn hamulcowy, czyli na zewnątrz układu albo spowrotem do zbiorniczka
  • #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Taa, zaraz będzie pompa (raczej sprawna) wymieniona a po tym seria pytań w jakiej kolejności odpowietrzać itp. Ktokolwiek nieumiejętnie te klocki wymielał na tym powinien zakończyć swoje zabawy w mechanikę zanim jeszcze więcej napsuje.
  • #17
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    obrzy7 wrote:
    Jeżeli ma ranty na tarczach lub są nieprawidłowo przetoczone

    marcin1554 wrote:
    tarcze był toczone

    obrzy7 wrote:
    Naucz się czytać i przeczytaj pierwszy post, tylko ze zrozumieniem. Albo poproś kogoś.

    Czytając ten wątek, mam mieszane uczucia do Twoich porad Panie obrzy7! Szukasz przyczyny, nie tam, gdzie trzeba, np.:
    obrzy7 wrote:
    na tokarce z luzami, która zamiast przetaczać robi "schodki" lub nieodpowiedni nóż i pozostawiona spora gradacja.

    Właściwa porada, jest już wyżej opisana. Echhh...
  • #18
    hutton
    Level 10  
    Ja tez mam ten sam problem w iveco daily pompa hamulcowa zmieniona i dalej to samo na zapalonym silniku przy pierwszym wciśnięciu pedał wpada w podłogę po trzech naciśnieciach robi się twardy ale przy ciągłym trzymaniu wciśniętego opada do podłogi ma ktoś jakieś sugestie
  • #19
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Wszystko już masz opisane. Jeśli nie wiesz jak to wszystko po kolei sprawdzić, wyregulować, czy odpowietrzyć, to skontaktuj się z kimś, kto Ci to zrobi. To dla takich osób to chleb powszedni, a akurat w Twoim autku, to chyba jeden z najprostszych układów hamulcowych...
  • #20
    sobol350
    Level 16  
    Koledzy,przerabiałem temat kilka razy,po kilku przejazdach (nie koniecznie po ulicy) sprawność układu hamulcowego polepszy się.Wymieniłem kiedyś klocki i tarcze (wszystkie) łącznie z smarowaniem prowadnic i pedał leciał w podłogę,okazuje się że pompa hamulcowa ma tak małą wydajność że na nowych klockach i tarczach pedał sprężynuje.Po kilku kilometrach wszystko wróciło do normy,a też myślałem co mogło się stać? a płyny do odpowietrzania przepompowałem z kolegą że oho
  • #21
    grzegorzklimek18
    Level 10  
    Jak dla mnie nie, to nie do końca są hamulce odpowietrzone... miałem taki przypadek i w niektórych typach w przednich zaciskach są dwa odpowietrzniki i oboma trzeba wypuścić powietrze... nie wiem jak jest u was ????
  • #22
    malagamm
    Level 10  
    Witam
    Wyienialem u mojego szefa klocki hamulcowe ( gość nie dba o Vana), wymieniac to duzo powiedziane, bo starych praktycznie nie było. W przednim prawym wyskoczyły tłoczki. Po wlożeniu i wymianie klocków odpowietrzałem hamulce 4 razy. Efekty jak w pierwszym poscie. Na zgaszonym silniku pedal twardy, po rozruchu pedał wpada w podłogę. prosze o pomoc, mam przejechać parę kilosów do ułożenia klocków, czy moż gdzieś zasysać powietrze. Jeśli ktoś znajdzie 2 minutki i rozwiązał problem - podziel sią. Dzięki z góry.
  • #23
    malagamm
    Level 10  
    malagamm wrote:
    Witam
    Wyienialem u mojego szefa klocki hamulcowe ( gość nie dba o Vana), wymieniac to duzo powiedziane, bo starych praktycznie nie było. W przednim prawym wyskoczyły tłoczki. Po wlożeniu i wymianie klocków odpowietrzałem hamulce 4 razy. Efekty jak w pierwszym poscie. Na zgaszonym silniku pedal twardy, po rozruchu pedał wpada w podłogę. prosze o pomoc, mam przejechać parę kilosów do ułożenia klocków, czy moż gdzieś zasysać powietrze. Jeśli ktoś znajdzie 2 minutki i rozwiązał problem - podziel sią. Dzięki z góry.

    OK Poszła pompa, bez płynu.