Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny moduł zapłonowy CDI sterowany przerywaczem.

maras52 10 Lis 2011 11:10 4979 1
  • #1 10 Lis 2011 11:10
    maras52
    Poziom 14  

    Witam

    Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) :

    Elektroniczny moduł zapłonowy CDI sterowany przerywaczem.

    Z tym że :
    -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V
    -Kondensator główny mam 1u 400V
    -Brak rezystora 2.2k 2W (wg autora jest niekonieczny)
    -Diody w obwodzie "WN" to BA159
    -Diody w obwodzie impulsu BA157
    -Kondensator elektrolityczny 1000u/63V
    -Zasilanie impulsu z cewki 12V 35W

    Problem natomiast polega na tym po poskładaniu wszystkiego (prawidłowo sprawdzałem 3 razy) iskra była tylko przy słabym kopnięciu, jeżeli wykonało się standardowy kop to dopóki obroty nie spadły iskry nie było. Z tym problemem sobie poradziłem zmieniając diody na wejściu ładowania na BY255 niby pomogło. Lecz nastał kolejny problem fakt iskra jest "ciągle", moto odpala lecz chwile pochodzi i wystarczy wkręcić go do ok 3-4k RPM i już coś siada w module. Ładowanie CDI jest bo po zetknięciu anody tyrystora do masy iskra przeskakuje więc problem leży po stronie wyzwalania. Po wymianie diod na nowy komplet znów to samo. Elektrolit testowałem od 25V do 63V na każdym to samo.

    Dodam że cewka CDI, kondensator oraz tyrystor współpracowały ze sobą już w w zapłonie czysto elektronicznym bez problemu lecz musiałem znów przesiąść się na platynki z powodów technicznych. Na seryjnym zapłonie moto chodzi jako tako lecz nie mam sprawnego kondensatora zapłonowego przez co iskrzy jak głupi na platynkach.

    Czy ktoś ma pomysł co jest nie tak ? Czy ew. pomysł na przeróbkę obwodu wyzwalacza ?

    0 1
  • #2 02 Lut 2018 09:42
    mtx32
    Poziom 15  

    Przypuszczam, że masz za małą wydajność cewki zasilającej moduł CDI. Przy niskich obrotach jeszcze wyrabia się w czasie żeby naładować kondensator 1uF 400V ale przy wyższych obrotach, gdy iskra jest częściej już nie.

    Jeśli masz w moto akumulator 12V prościej jest zacząć od gotowego chińskiego DC CDI ze skuterka. Ja u siebie w Jawie 350 mam dwa takie moduły (bo dwa cylindry) wyzwalane transoptorem szczelinowym i nie miałem do tej pory żadnych problemów.

    0