Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo III 6N-wybór silnika

misiek3211 10 Lis 2011 17:30 8437 5
  • #1 10 Lis 2011 17:30
    misiek3211
    Poziom 14  

    Witam piszę post na prośbę znajomego.
    Znajomy ma zamiar kupić jako pierwsze auto VW Polo III 6N w wersji hatchback z silnikiem 1.6 100KM lub 125KM w wyposażeniu ma być min ABS wspomaganie kierownicy oraz poduszka powietrzna. Ja mu jednak radzę by zmienił tylko pojemność silnika bo myślę że jak na miasto to ten silnik będzie dużo palić. I radzę mu by kupił 1.4 60KM lub 75KM.Samochodem będzie przeważnie jeździć do pracy z 3 osobami i czasami w trasę (1-2 osoby w aucie) ok 200km raz na 2-3 tyg.

    I teraz pytanko do was jaki silnik polecicie do tego samochodu?

    1 5
  • #2 10 Lis 2011 18:41
    kwok
    Poziom 39  

    Wypowiem się ogólnie bo nie jeździłem żadnym z tych aut.
    Jeśli do miasta to im mocniejszy tym lepszy ale bez przesady bo jeśli przesadzony to będzie dużo palił. Za słaby silnik w mieście spali więcej bo depcze się gaz żeby jechał - mocniejszy lepiej przyspiesza i nie trzeba mocno deptać. Jeśli jest możliwość przejażdżki słabym i mocnym to można porównać jak wysoko trzeba kręcić silnik żeby jechał do przodu.
    Druga sprawa to że można sobie kupić auto z wysilonym silnikiem o małej pojemności ale zwykle taki np. 1.4 90KM zaczyna dobrze ciągnąć przy 3,5 - 4tys obr co się mija z celem jazdy po mieście.
    W trasie przy normalnej jeździe większy silnik spali więcej od małego ale nie ma drastycznych różnic.
    Podsumowując na miejscu kolegi wybrałbym 1.6 100KM bo nie jest mocno wysilony co przekłada się na gładszą charakterystykę momentu obrotowego (nie trzeba często wachlować biegałką).

    1
  • #3 10 Lis 2011 23:18
    tzok
    Moderator Samochody

    Ogólnie nie polecam tego auta. Silnik 1.4 MPI 60KM jest słaby i paliwożerny. Start ma niezły (bo auto jest bardzo lekkie) ale szybko "dostaje zadyszki", nie lubi wysokich obrotów. Miałem bezpośrednie porównanie Polo 6N z Puntem 75 ELX i Polo, pomimo wyższej ceny, wypada naprawdę blado w tym zestawieniu - strasznie topornie auto (sprzęgło, skrzynia biegów, gaz - wszystko pracuje ciężko i mało precyzyjnie), w środku wszystko trzeszczy, paskudny design i pękające plastiki, prowadzi się tak sobie, strasznie twarde zawieszenie i nienajlepsze hamulce, do tego większość egzemplarzy ma ubogie wyposażenie - "elektryczne" szyby, ABS czy poduszka pasażera nie są częste, szczytem oszczędności jest brak kontrolki rezerwy ;).

    Podsumowując - jeśli już koniecznie chce przepłacać za ten niezbyt udany model VW to niech szuka z silnikiem 1.6.

    ***

    Mały update, bo miałem okazję więcej pojeździć tą Polówką - podtrzymuję, że dużo pali i ma toporne wnętrze ale co do prowadzenia to zmieniam zdanie - w trasie prowadzi się lepiej niż dobrze, zupełnie niewrażliwa na boczne podmuchy wiatru. Hamulce, choć brak im ABSu i mają nieco inną charakterystykę niż w Puncie, nie są złe. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie też układ napędowy - silnik pięknie ciągnie w całym zakresie obrotów (nawet włączenie V biegu przy 50km/h, co daje ok 1000rpm nie jest problemem), a do tego jest względnie cicho (o ile na wolnych obrotach jest głośniej i są większe wibracje niż w Puncie to przy 120-130km/h jest zdecydowanie ciszej). Skrzynia biegów dobrze zestopniowana, cho po 200kkm przebiegu mało precyzyjna.

    0
  • #4 11 Lis 2011 20:48
    misiek3211
    Poziom 14  

    Ta wersja 1.6 to GTI na co zwracać uwagę przy kupnie by nie trafić na "katowany" egzemplarz?

    0
  • #5 13 Lis 2011 21:31
    slenart
    Poziom 10  

    Jeżdżę Polo 6N 97r. silnik 1.4 60KM. Spalanie w mieście w granicach 8l. Silnik bardzo dobrze sie spisuje w mieście ciągnie ładnie od niskich obrotów - to zaleta 8v. W trasie przy predkości do 130 km/h jeszcze ok, powyżej bardzo głośno. Polecam ten samochód z tym silnikiem, nie jeździłem 1.6 ale 1.4 w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się, wyprzedzania.
    Mój ma przebieg 130tys km, puki co bezawaryjny. Zwróć uwagę na blacharkę szczegolnie tylne nadkola, progi w miejscu łączenia z przednim nadkolem oraz w miejscach gdzie podkłąda się windę.

    1
  • #6 13 Lis 2011 22:11
    tzok
    Moderator Samochody

    Otwórz obudowę filtra powietrza i zobacz czy na przepustnicy i filtrze powietrza nie ma oleju, zwróć uwagę na pracę silnika na wolnych obrotach, czy nie wypadają zapłony i czy nie klepią popychacze.

    0