Witam serdecznie
Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było dotknąć. Przy załączonych światłach dmuchawie i ogrzewaniu szyby tylniej 13 ,85V. Byłem już uradowany ale troszkę mi nie dawało spać to nagrzewanie się alternatora. Przez dwa dni pochodził ten alternator- padł brak ładowania sprawdziłem akumulator przy załączonym silniku 12,5V. Zawiozłem ten sam alternator do fachowca do elektromechanika. Wymienił mi wszystkie diody mówił że zmienił na troszkę większy amperaż bo tamte były wygrzane. Po założeniu już się nie grzał. Wskazania przy załączonej dmuchawie szybie tylnej nawiewie 13,92V co dziwne bez obciążenia pomiar poniżej 14VPochodził 2 tygodnie. Oddałem go do reklamacji gość wszystko posprawdzał powiedział że siadła 1 dioda + wymienił.
A jeszcze jedno na 3 przewody w kostce alternatora po przekręceniu stacyjki dochodzi 12 V .Akumulator ma zaledwie rok czasu. Jak mu poodkręcałem dekielki troszkę mu ubyło wody ale niby wszystko w porządku. Podolewałem 10ml wody.
Ale może coś podpowiecie. Bo już nie uśmiecha mi się wymieniać 4 raz diody.
Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było dotknąć. Przy załączonych światłach dmuchawie i ogrzewaniu szyby tylniej 13 ,85V. Byłem już uradowany ale troszkę mi nie dawało spać to nagrzewanie się alternatora. Przez dwa dni pochodził ten alternator- padł brak ładowania sprawdziłem akumulator przy załączonym silniku 12,5V. Zawiozłem ten sam alternator do fachowca do elektromechanika. Wymienił mi wszystkie diody mówił że zmienił na troszkę większy amperaż bo tamte były wygrzane. Po założeniu już się nie grzał. Wskazania przy załączonej dmuchawie szybie tylnej nawiewie 13,92V co dziwne bez obciążenia pomiar poniżej 14VPochodził 2 tygodnie. Oddałem go do reklamacji gość wszystko posprawdzał powiedział że siadła 1 dioda + wymienił.
A jeszcze jedno na 3 przewody w kostce alternatora po przekręceniu stacyjki dochodzi 12 V .Akumulator ma zaledwie rok czasu. Jak mu poodkręcałem dekielki troszkę mu ubyło wody ale niby wszystko w porządku. Podolewałem 10ml wody.
Ale może coś podpowiecie. Bo już nie uśmiecha mi się wymieniać 4 raz diody.