Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Płonące drzwi Renault Scenic 99

andrzej20001 11 Nov 2011 03:13 6377 25
  • #1
    andrzej20001
    Level 43  
    Ostatnio miałem 3 auta klientów same Renault Scenic 99 z spaloną instalacją drzwi kierowcy.
    Jakaś wada tych aut?
    W dwóch przypadkach drzwi gasili gaśnicą.
    Zapłon następował na postoju bez klucza w stacyjce.
    Jaka cholera?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    saly
    Level 32  
    Do drzwi idzie chyba stały plus do szyb, ale tam jest bezpiecznik.
    A które kabelki się przyspawały w którym miejscu, w drzwiach czy w przepuście, będę wiedział na co zwracać uwagę.
    Bo jak koleśiowi spłoną drzwi a ja będę choćby naprawiał tylną wycieraczkę, to wiekszość klientów stwierdzi że to i tak moja wina bo ja mu robiłem elektryke.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Tam jest jakiś numer z lewą szybą(nie pamiętam czy przy otwartych drzwiach można domknąć szybę), która mimo wyłączenia zapłonu dostaje zasilanie z UCH przez pewien czas, co się dokładniej fajczyło? Druga opcja to montowane jakieś tandetne bajery domykające szyby albo sam montaż zrobiony na odpieprz
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    milejow wrote:
    mimo wyłączenia zapłonu dostaje zasilanie z UCH przez pewien czas

    Oplel, VAG cały czas mają zasilanie w drzwiach i jakoś się nie palą, mimo że druciarze częściej tam grzebią.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Joystick lusterek jest stale zasilany, bezpiecznik F7 pod kierownicą
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Palą sie tylko lewe przednie drzwi.Wygląda że instalacja podnośnika szyby i sterowania lusterek ta pod tapicerką sie grzeje,a bezpieczniki nie padają (amperarz bezpieczników wg.instrukcji).Nic nie modzone w kablach ,wiązki orginalnie puszczone.Wyłacznik przeciążeniowy szyby też chyba musi wtedy nie działać.Profilaktycznie uświadamiam klientów renówek że z tym są jaja żeby potem nie było że.. Ale jak zapobiegać jeszcze nie rozpracowałem.
  • #9
    gimak
    Level 40  
    Może to zbliży do wyjaśnienia sprawy. W mojej megance (jeździ nią córka) zeszłej zimy miałem taki przypadek - przestało działać otwieranie i zamykanie: drzwi z pilota, lewej szyby, ustawianie lusterek, kierunkowskazów, bujanie się obrotów i coś z oświetlenia, ale nie pamietam już co.
    Przeleciałem bezpieczniki - jeden był spalony, po wymianie wszystko wróciło do normy. Co stwierdziłem szukając ewentualnej przyczyny - w zagłębieniu (schowku?) przy klawiszach do otwierania szyb i ustawiania lusterek, pełno było wody. Jak mi później córka wyjaśniła to ta woda mogła pochodzić ze śniegu, który jej tam dzień wcześniej wpadł z dachu samochodu przy otwieraniu drzwi. Przypuszczam, że spalony bezpiecznik to efekt (na szczęście) zalania przycisków otwierania szyb i ustawiania lusterek.
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    adresfizyczny
    Level 16  
    Motronic wrote:
    Tez sądzę, że problemem jest woda. Przy otwieraniu drzwi w czasie deszczu, nim kierowca się wygramoli ze środka i je zamknie potrafi do przełączników dobrze nalać. Druga sprawa to pranie tapicerek.


    Myśle że nietyle otwieranie drzwi w czasie deszczu, wtedy to "śladowe ilości" wody trafiają na zewnętrzną stronę drzwi.

    Pranie tapicerki, hmnn napewno też. Ale nie wiem czy zauważyliście, jeśli jaracie szlugi to napewno. W tych autach, nie ma prawa uchylić szyby od strony kierowcy, bo pęd powietrza goni wode po słupku i do kabiny. Laguna I też tak ma. Dziwne to i wkurzające. Być może jestem przewrażliwiony, ale więcej tej wody w autach, w których ktoś już zmieniał przednią szybę na zamiennik. Inny kształt czy jak.
    Pozdrawiam
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    Andiv
    Level 32  
    Śmiejcie się lub nie ale po mojemu plak robi robote. Napier..lą tego w klawisze, zacznie iskrzyć, napali styki, zgrzeje a dalej lawinowo. Mam kilka takich klawiszy na warsztacie, korozji żadnej nie widać, w środku jakby kto peta rozmazał, a pachnie brzoskwinią.
  • #15
    balonika3
    Level 37  
    Andiv wrote:
    Śmiejcie się lub nie ale po mojemu plak robi robote.
    Ale plaka nie walą tylko do renówek.
  • #16
    saly
    Level 32  
    Miałem kiedyś zafirę po praniu tapicerek przestała działać tylnia szyba, w przełączniku kierowcy wody full, a z tyłu w przegubie gumowym drzwi przewód zaslający był lekko nadłamany i się upalił, były widoczne ślady na końcówkach kabelka.

    Ja miałem przełączniki szyb Mondeo po plaku niby czyściutki a prądu nie przewodził,wyczyściłem przełącznik podregulowałem docisk styku i po kilku dniach przełącznik znów czysty a nie przewodzi.
  • #17
    maciek2m
    Level 11  
    Jak ktoś wcześniej zauważył trzeba się przyjrzeć przekrojowi przewodów i wartości bezpieczników zabezpieczających. Najprawdopodobniej konstruktorzy w ramach poszukiwania oszczędności zmniejszyli przekrój przewodów ale nie mogli zmienić bezpiecznika ponieważ zabezpiecza inne obwody wiszące na nim. W ten sposób z przywartych lub obciążonych robi się grzałka a dalej to już wiadomo... U mojej znajomej paliła się instalacja dmuchawy a bezpiecznik ani drgnął (zgodny z instrukcją).
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    W mojej R19 cabrio też podejrzewam że nie trudno by było doprowadzić do tego żeby spłonęła , raz jak sprawdzałem ładowanie włączyłem wszystko co możliwe i prądożerne to oparzyłem się po dotknięciu przewodu co idzie od aku do skrzynki bezpieczników, najwięcej żre ogrzewanie tylnej "szyby" bo to grzałka i dmuchawa w jednym.
  • #19
    saly
    Level 32  
    Prawie w każdym aucie jak włączysz wszystko naraz to alternatora nie idzie dotknąć, gdyby sytuacja taka trwała długotrwale to w co drugim ucie albo altek padnie albo coś się spali.
    Naszczęście zwykle wszystkiego naraz się nie włącza.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    W mercedesie 124 tez tak kiedyś miałem.Maska poszła w pi...u
  • #23
    genek1000
    Level 35  
    Jeśli chodzi o płonące drzwi w scenicu to winny jest przełącznik sterowania lusterek. Samochody które jeżdżą do ASO mają wykonaną naprawę nieodpłatnie :D
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    A bardziej konkretnie można?
  • #25
    genek1000
    Level 35  
    Na niektóre modele scenica przysługuje tzw. akcja serwisowa polegająca na wymianie sterownika lusterek oraz jeśli jest uszkodzona to również wiązka drzwi. Nie jest to tzw . akcja z przywołaniem więc maja ją wykonane tylko pojazdy odwiedzjące serwisy ASO .
  • #26
    saly
    Level 32  
    Wiadomo akcja z przywołaniem to już przyznanie się do błędu, a tego nie lubimy.