Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płonące drzwi Renault Scenic 99

andrzej20001 11 Lis 2011 03:13 5645 25
  • #1 11 Lis 2011 03:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ostatnio miałem 3 auta klientów same Renault Scenic 99 z spaloną instalacją drzwi kierowcy.
    Jakaś wada tych aut?
    W dwóch przypadkach drzwi gasili gaśnicą.
    Zapłon następował na postoju bez klucza w stacyjce.
    Jaka cholera?

    0 25
  • #2 11 Lis 2011 08:25
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 11 Lis 2011 10:00
    saly
    Poziom 32  

    Do drzwi idzie chyba stały plus do szyb, ale tam jest bezpiecznik.
    A które kabelki się przyspawały w którym miejscu, w drzwiach czy w przepuście, będę wiedział na co zwracać uwagę.
    Bo jak koleśiowi spłoną drzwi a ja będę choćby naprawiał tylną wycieraczkę, to wiekszość klientów stwierdzi że to i tak moja wina bo ja mu robiłem elektryke.

    0
  • #4 11 Lis 2011 11:08
    milejow
    Poziom 42  

    Tam jest jakiś numer z lewą szybą(nie pamiętam czy przy otwartych drzwiach można domknąć szybę), która mimo wyłączenia zapłonu dostaje zasilanie z UCH przez pewien czas, co się dokładniej fajczyło? Druga opcja to montowane jakieś tandetne bajery domykające szyby albo sam montaż zrobiony na odpieprz

    0
  • #5 11 Lis 2011 11:24
    ociz
    Moderator Samochody

    milejow napisał:
    mimo wyłączenia zapłonu dostaje zasilanie z UCH przez pewien czas

    Oplel, VAG cały czas mają zasilanie w drzwiach i jakoś się nie palą, mimo że druciarze częściej tam grzebią.

    0
  • #6 11 Lis 2011 11:36
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 11 Lis 2011 11:46
    milejow
    Poziom 42  

    Joystick lusterek jest stale zasilany, bezpiecznik F7 pod kierownicą

    0
  • #8 12 Lis 2011 15:48
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Palą sie tylko lewe przednie drzwi.Wygląda że instalacja podnośnika szyby i sterowania lusterek ta pod tapicerką sie grzeje,a bezpieczniki nie padają (amperarz bezpieczników wg.instrukcji).Nic nie modzone w kablach ,wiązki orginalnie puszczone.Wyłacznik przeciążeniowy szyby też chyba musi wtedy nie działać.Profilaktycznie uświadamiam klientów renówek że z tym są jaja żeby potem nie było że.. Ale jak zapobiegać jeszcze nie rozpracowałem.

    0
  • #9 12 Lis 2011 16:38
    gimak
    Poziom 37  

    Może to zbliży do wyjaśnienia sprawy. W mojej megance (jeździ nią córka) zeszłej zimy miałem taki przypadek - przestało działać otwieranie i zamykanie: drzwi z pilota, lewej szyby, ustawianie lusterek, kierunkowskazów, bujanie się obrotów i coś z oświetlenia, ale nie pamietam już co.
    Przeleciałem bezpieczniki - jeden był spalony, po wymianie wszystko wróciło do normy. Co stwierdziłem szukając ewentualnej przyczyny - w zagłębieniu (schowku?) przy klawiszach do otwierania szyb i ustawiania lusterek, pełno było wody. Jak mi później córka wyjaśniła to ta woda mogła pochodzić ze śniegu, który jej tam dzień wcześniej wpadł z dachu samochodu przy otwieraniu drzwi. Przypuszczam, że spalony bezpiecznik to efekt (na szczęście) zalania przycisków otwierania szyb i ustawiania lusterek.

    0
  • #10 12 Lis 2011 16:41
    gromleon
    Poziom 32  

    Może trochę nie w temacie ale płonące instalacje nie dotyczą tylko aut marki renault ale także ciągników. Sam tego doświadczyłem, te instalacje są tak źle zrobione i na tak małych przekrojach przewodów że bezpiecznik nie prawa zadziałać w starszej instalacji gdzie się już pojawiają spadki napięć na kostkach itp. Spłonęło u mnie w regionie kilka sztuk i to nie w czasie pracy ale postoju w garażach, reszta jeździ z gaśnicą a i przezornie montują odłącznik akumulatora (tzw "hebel"). Sprawa dotyczy o dziwo nowszych modeli powiedzmy od 1998 roku w górę, starsze mają się dobrze.

    0
  • #11 12 Lis 2011 16:45
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Lis 2011 20:53
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Motronic napisał:
    Tez sądzę, że problemem jest woda. Przy otwieraniu drzwi w czasie deszczu, nim kierowca się wygramoli ze środka i je zamknie potrafi do przełączników dobrze nalać. Druga sprawa to pranie tapicerek.


    Myśle że nietyle otwieranie drzwi w czasie deszczu, wtedy to "śladowe ilości" wody trafiają na zewnętrzną stronę drzwi.

    Pranie tapicerki, hmnn napewno też. Ale nie wiem czy zauważyliście, jeśli jaracie szlugi to napewno. W tych autach, nie ma prawa uchylić szyby od strony kierowcy, bo pęd powietrza goni wode po słupku i do kabiny. Laguna I też tak ma. Dziwne to i wkurzające. Być może jestem przewrażliwiony, ale więcej tej wody w autach, w których ktoś już zmieniał przednią szybę na zamiennik. Inny kształt czy jak.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 12 Lis 2011 21:03
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 13 Lis 2011 00:24
    Andiv
    Poziom 32  

    Śmiejcie się lub nie ale po mojemu plak robi robote. Napier..lą tego w klawisze, zacznie iskrzyć, napali styki, zgrzeje a dalej lawinowo. Mam kilka takich klawiszy na warsztacie, korozji żadnej nie widać, w środku jakby kto peta rozmazał, a pachnie brzoskwinią.

    0
  • #15 13 Lis 2011 00:29
    balonika3
    Poziom 36  

    Andiv napisał:
    Śmiejcie się lub nie ale po mojemu plak robi robote.
    Ale plaka nie walą tylko do renówek.

    0
  • #16 13 Lis 2011 07:44
    saly
    Poziom 32  

    Miałem kiedyś zafirę po praniu tapicerek przestała działać tylnia szyba, w przełączniku kierowcy wody full, a z tyłu w przegubie gumowym drzwi przewód zaslający był lekko nadłamany i się upalił, były widoczne ślady na końcówkach kabelka.

    Ja miałem przełączniki szyb Mondeo po plaku niby czyściutki a prądu nie przewodził,wyczyściłem przełącznik podregulowałem docisk styku i po kilku dniach przełącznik znów czysty a nie przewodzi.

    0
  • #17 25 Lis 2011 08:20
    maciek2m
    Poziom 10  

    Jak ktoś wcześniej zauważył trzeba się przyjrzeć przekrojowi przewodów i wartości bezpieczników zabezpieczających. Najprawdopodobniej konstruktorzy w ramach poszukiwania oszczędności zmniejszyli przekrój przewodów ale nie mogli zmienić bezpiecznika ponieważ zabezpiecza inne obwody wiszące na nim. W ten sposób z przywartych lub obciążonych robi się grzałka a dalej to już wiadomo... U mojej znajomej paliła się instalacja dmuchawy a bezpiecznik ani drgnął (zgodny z instrukcją).

    0
  • #18 25 Lis 2011 18:09
    ociz
    Moderator Samochody

    W mojej R19 cabrio też podejrzewam że nie trudno by było doprowadzić do tego żeby spłonęła , raz jak sprawdzałem ładowanie włączyłem wszystko co możliwe i prądożerne to oparzyłem się po dotknięciu przewodu co idzie od aku do skrzynki bezpieczników, najwięcej żre ogrzewanie tylnej "szyby" bo to grzałka i dmuchawa w jednym.

    0
  • #20 25 Lis 2011 22:21
    kidu22
    Poziom 35  

    Ostatnio w Sharanie zapalił się mi ogniem podgrzewany spryskiwacz- czy to jest normalne?

    0
  • #21 25 Lis 2011 22:25
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 26 Lis 2011 11:28
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W mercedesie 124 tez tak kiedyś miałem.Maska poszła w pi...u

    0
  • #23 27 Lis 2011 17:55
    genek1000
    Poziom 28  

    Jeśli chodzi o płonące drzwi w scenicu to winny jest przełącznik sterowania lusterek. Samochody które jeżdżą do ASO mają wykonaną naprawę nieodpłatnie :D

    0
  • #24 27 Lis 2011 21:10
    andrzej20001
    Poziom 42  

    A bardziej konkretnie można?

    0
  • #25 28 Lis 2011 11:35
    genek1000
    Poziom 28  

    Na niektóre modele scenica przysługuje tzw. akcja serwisowa polegająca na wymianie sterownika lusterek oraz jeśli jest uszkodzona to również wiązka drzwi. Nie jest to tzw . akcja z przywołaniem więc maja ją wykonane tylko pojazdy odwiedzjące serwisy ASO .

    0