Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Płonące drzwi Renault Scenic 99

andrzej20001 11 Nov 2011 03:13 6461 25
  • #1
    andrzej20001
    Level 43  
    Ostatnio miałem 3 auta klientów same Renault Scenic 99 z spaloną instalacją drzwi kierowcy.
    Jakaś wada tych aut?
    W dwóch przypadkach drzwi gasili gaśnicą.
    Zapłon następował na postoju bez klucza w stacyjce.
    Jaka cholera?
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    saly
    Level 32  
    Do drzwi idzie chyba stały plus do szyb, ale tam jest bezpiecznik.
    A które kabelki się przyspawały w którym miejscu, w drzwiach czy w przepuście, będę wiedział na co zwracać uwagę.
    Bo jak koleśiowi spłoną drzwi a ja będę choćby naprawiał tylną wycieraczkę, to wiekszość klientów stwierdzi że to i tak moja wina bo ja mu robiłem elektryke.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Tam jest jakiś numer z lewą szybą(nie pamiętam czy przy otwartych drzwiach można domknąć szybę), która mimo wyłączenia zapłonu dostaje zasilanie z UCH przez pewien czas, co się dokładniej fajczyło? Druga opcja to montowane jakieś tandetne bajery domykające szyby albo sam montaż zrobiony na odpieprz
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    milejow wrote:
    mimo wyłączenia zapłonu dostaje zasilanie z UCH przez pewien czas

    Oplel, VAG cały czas mają zasilanie w drzwiach i jakoś się nie palą, mimo że druciarze częściej tam grzebią.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Joystick lusterek jest stale zasilany, bezpiecznik F7 pod kierownicą
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Palą sie tylko lewe przednie drzwi.Wygląda że instalacja podnośnika szyby i sterowania lusterek ta pod tapicerką sie grzeje,a bezpieczniki nie padają (amperarz bezpieczników wg.instrukcji).Nic nie modzone w kablach ,wiązki orginalnie puszczone.Wyłacznik przeciążeniowy szyby też chyba musi wtedy nie działać.Profilaktycznie uświadamiam klientów renówek że z tym są jaja żeby potem nie było że.. Ale jak zapobiegać jeszcze nie rozpracowałem.
  • #9
    gimak
    Level 40  
    Może to zbliży do wyjaśnienia sprawy. W mojej megance (jeździ nią córka) zeszłej zimy miałem taki przypadek - przestało działać otwieranie i zamykanie: drzwi z pilota, lewej szyby, ustawianie lusterek, kierunkowskazów, bujanie się obrotów i coś z oświetlenia, ale nie pamietam już co.
    Przeleciałem bezpieczniki - jeden był spalony, po wymianie wszystko wróciło do normy. Co stwierdziłem szukając ewentualnej przyczyny - w zagłębieniu (schowku?) przy klawiszach do otwierania szyb i ustawiania lusterek, pełno było wody. Jak mi później córka wyjaśniła to ta woda mogła pochodzić ze śniegu, który jej tam dzień wcześniej wpadł z dachu samochodu przy otwieraniu drzwi. Przypuszczam, że spalony bezpiecznik to efekt (na szczęście) zalania przycisków otwierania szyb i ustawiania lusterek.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    adresfizyczny
    Level 16  
    Motronic wrote:
    Tez sądzę, że problemem jest woda. Przy otwieraniu drzwi w czasie deszczu, nim kierowca się wygramoli ze środka i je zamknie potrafi do przełączników dobrze nalać. Druga sprawa to pranie tapicerek.


    Myśle że nietyle otwieranie drzwi w czasie deszczu, wtedy to "śladowe ilości" wody trafiają na zewnętrzną stronę drzwi.

    Pranie tapicerki, hmnn napewno też. Ale nie wiem czy zauważyliście, jeśli jaracie szlugi to napewno. W tych autach, nie ma prawa uchylić szyby od strony kierowcy, bo pęd powietrza goni wode po słupku i do kabiny. Laguna I też tak ma. Dziwne to i wkurzające. Być może jestem przewrażliwiony, ale więcej tej wody w autach, w których ktoś już zmieniał przednią szybę na zamiennik. Inny kształt czy jak.
    Pozdrawiam
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    Andiv
    Level 32  
    Śmiejcie się lub nie ale po mojemu plak robi robote. Napier..lą tego w klawisze, zacznie iskrzyć, napali styki, zgrzeje a dalej lawinowo. Mam kilka takich klawiszy na warsztacie, korozji żadnej nie widać, w środku jakby kto peta rozmazał, a pachnie brzoskwinią.
  • #15
    balonika3
    Level 37  
    Andiv wrote:
    Śmiejcie się lub nie ale po mojemu plak robi robote.
    Ale plaka nie walą tylko do renówek.
  • #16
    saly
    Level 32  
    Miałem kiedyś zafirę po praniu tapicerek przestała działać tylnia szyba, w przełączniku kierowcy wody full, a z tyłu w przegubie gumowym drzwi przewód zaslający był lekko nadłamany i się upalił, były widoczne ślady na końcówkach kabelka.

    Ja miałem przełączniki szyb Mondeo po plaku niby czyściutki a prądu nie przewodził,wyczyściłem przełącznik podregulowałem docisk styku i po kilku dniach przełącznik znów czysty a nie przewodzi.
  • #17
    maciek2m
    Level 11  
    Jak ktoś wcześniej zauważył trzeba się przyjrzeć przekrojowi przewodów i wartości bezpieczników zabezpieczających. Najprawdopodobniej konstruktorzy w ramach poszukiwania oszczędności zmniejszyli przekrój przewodów ale nie mogli zmienić bezpiecznika ponieważ zabezpiecza inne obwody wiszące na nim. W ten sposób z przywartych lub obciążonych robi się grzałka a dalej to już wiadomo... U mojej znajomej paliła się instalacja dmuchawy a bezpiecznik ani drgnął (zgodny z instrukcją).
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    W mojej R19 cabrio też podejrzewam że nie trudno by było doprowadzić do tego żeby spłonęła , raz jak sprawdzałem ładowanie włączyłem wszystko co możliwe i prądożerne to oparzyłem się po dotknięciu przewodu co idzie od aku do skrzynki bezpieczników, najwięcej żre ogrzewanie tylnej "szyby" bo to grzałka i dmuchawa w jednym.
  • #19
    saly
    Level 32  
    Prawie w każdym aucie jak włączysz wszystko naraz to alternatora nie idzie dotknąć, gdyby sytuacja taka trwała długotrwale to w co drugim ucie albo altek padnie albo coś się spali.
    Naszczęście zwykle wszystkiego naraz się nie włącza.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    W mercedesie 124 tez tak kiedyś miałem.Maska poszła w pi...u
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    A bardziej konkretnie można?