Witam.
Mam problem z dość skomplikowanym jak dla mnie alarmem samochodowych w samochodzie Renault Espace z roku 1989 z silnikiem 2,2 benzyniakiem.
Otóż samochód nie jest mój tylko znajomego.
Po krótce opiszę ten alarm.
Jest to alarm firmy Bosch (wszystko wmontowane fabrycznie w salonie Renault w Niemczech). Składa się on z czterech pudełek z pewnymi układami. Alarm reaguje na ruch wewnątrz pojazu, jest podłłączony z centralnym zamkiem, ma odcinanie zapłony, uzbraja się automatycznie po upływie okreśłonego czosu jeśli nie wejdziemy do samochodu a wcześniej nacisnęliśmy przycisk odbezpieczający alerm, ma również specjalne zabezpieczenie działające na podczerwien które polega na tym że przed wyjściem z samochodu naciskamy pilota skierowanego na czujnik podczerwieni i po parunastu sekundach samochód, a raczej alarm na się uzbraja. Po takim uzbrojeniu nie ma innej możliwości wyłączenia go jak tylko poprzez pilota.
Problem polega na tym, że w układzie, który jest odpowiedzialny za prawidłową pracę z czujnikiem podczerwieni spalił się rezystor i parę ścieżek. Ścieżki już zostały poprawione. Natomiast nie wiem jaki powinien być tam rezystor. Układ nie działa już prawidłowo, tzn. wogóle nie dziła czujnik podczerwieni. Nie wiem również czy poza tym rezystorem nie poszły również inne układy. w salonie Renoult powiedzieli mi że taki układ (całe pudełko z układem) mogą mi sprowadzić jedynie z niemiec i ze jest to tylko zamiennik, ale cena mnie zaszokowała.
Dlatego szukam pomocu tutaj, może ktoś z was zna podobne lub identyczne przypadki i może się ze mną nimi podzielić.
Symbole występujące na tym układzie to:
- MC 145028P T 8736
- a układy scalone na których jest on zbudowany to :
HEF 4011 BT
HEF 4093 BT
HEF 4027 BT
wszystko jest na napiecie 12V.
Proszę o wszelką pomoc, może jakieś schematy owego alarmu, porady itp.
Wszystkim z góry DZIĘKUJĘ ZA POMOC
Mam problem z dość skomplikowanym jak dla mnie alarmem samochodowych w samochodzie Renault Espace z roku 1989 z silnikiem 2,2 benzyniakiem.
Otóż samochód nie jest mój tylko znajomego.
Po krótce opiszę ten alarm.
Jest to alarm firmy Bosch (wszystko wmontowane fabrycznie w salonie Renault w Niemczech). Składa się on z czterech pudełek z pewnymi układami. Alarm reaguje na ruch wewnątrz pojazu, jest podłłączony z centralnym zamkiem, ma odcinanie zapłony, uzbraja się automatycznie po upływie okreśłonego czosu jeśli nie wejdziemy do samochodu a wcześniej nacisnęliśmy przycisk odbezpieczający alerm, ma również specjalne zabezpieczenie działające na podczerwien które polega na tym że przed wyjściem z samochodu naciskamy pilota skierowanego na czujnik podczerwieni i po parunastu sekundach samochód, a raczej alarm na się uzbraja. Po takim uzbrojeniu nie ma innej możliwości wyłączenia go jak tylko poprzez pilota.
Problem polega na tym, że w układzie, który jest odpowiedzialny za prawidłową pracę z czujnikiem podczerwieni spalił się rezystor i parę ścieżek. Ścieżki już zostały poprawione. Natomiast nie wiem jaki powinien być tam rezystor. Układ nie działa już prawidłowo, tzn. wogóle nie dziła czujnik podczerwieni. Nie wiem również czy poza tym rezystorem nie poszły również inne układy. w salonie Renoult powiedzieli mi że taki układ (całe pudełko z układem) mogą mi sprowadzić jedynie z niemiec i ze jest to tylko zamiennik, ale cena mnie zaszokowała.
Dlatego szukam pomocu tutaj, może ktoś z was zna podobne lub identyczne przypadki i może się ze mną nimi podzielić.
Symbole występujące na tym układzie to:
- MC 145028P T 8736
- a układy scalone na których jest on zbudowany to :
HEF 4011 BT
HEF 4093 BT
HEF 4027 BT
wszystko jest na napiecie 12V.
Proszę o wszelką pomoc, może jakieś schematy owego alarmu, porady itp.
Wszystkim z góry DZIĘKUJĘ ZA POMOC