Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 2.3jtd 03r. Pali bezpiecznik pompy paliwa

11 Lis 2011 14:02 9635 7
  • Poziom 10  
    Ducato jaździło jakiś czas (ok. 100-200 km) i paliło bezpiecznik od pompki paliwa co jakiś czas Problem się nasilił i teraz bezpiecznik przepala od razu Po włożeniu lub włączeniu zapłonu
    Pali nawet po odłączeniu wtyczki od pompki
    Trzy błędy nie dają się kasować: Podgrzewacz filtra paliwa (przerwa/zwarcie), Regulator ciśnienia paliwa (przerwa/zwarcie) i oczywisty - pompa paliwa w zbiorniku (przerwa/zwarcie)
    Jeden zapisuje po kilkunastu min. postoju na wł. zapłonie: Napięcie zasilania (za niskie)
    Każdy z zapisywanych elementów wykonawczych odłączałem co nie dawało rezultatu
    Wtyczka sterownika silnika sprawdzona - nie było śladu wody ani śniedzi Wiązka kabli rozryta na jakieś 40 cm od sterownika we wszystkich kierunkach i nic Wiązka do pompki ma podrodze jeszcze jedną wtyczke - po odłączeniu NIC
    Pali bezpiecznik nr 17 On chyba zasila też piny sterownika 4 i 5 bo na nich (po załączeniu przekaźnika głównego) nie ma + A raczej pokazuje się jakieś 4-6V
    Po włączeniu zapłonu zasilanie podgrzewacza paliwa na 2 pinach 12,6V Czyli dobrze, a błąd wali cały czas

    Nie wiem jak dalej szukać
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Ze schematu wynika,że bezp.17 zasila pin (chyba) 4 sterownika i cewkę przekaźnika K1.2.Sprawdź co to za przekaźnik bo w opisie tego nie ma, może w nim problem.
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    Instalacja ma zonka, jak wyjmiesz przekaznik też strzela bezpiekiem? jak nie to szukaj ktory z odbiorników lub instalacja do tegoż odbiornika ma zwarcie, przetarcie izolacji itp.
  • Poziom 10  
    Gdy wyciągne przekaźnik główny lub pompki paliwa nie strzela
    Ale wiadomo - obwód nie jest wówczas zamknięty
    Wyklucza to za to skrzynke bezpieczników Podpowiedź się przydała
    Jutro będe jeszcze rył instalacje i szukał innych odbiorników (może schemat czegoś nie uwzględnia)
    Dziękuje za podpowiedzi Napisze jeśli znajdę usterkę
  • Poziom 10  
    No i winowajca się znalazł
    Uszkodzona była wiązka przewodów od czujnika położenia wałka rozrządu
    Ciekawe że błąd zapisywało tylko przy próbie rozruchu
    Dwa z trzech przewodów zwarły do siebie i na szczęście nie uszkodził się sterownik
    Przewody przetarły się na wyjściu z osłony z tworzywa sztucznego na głowicy cylindrów (wzdłuż wtryskiwaczy)
  • Poziom 32  
    Witam,jak się silnik nie kręci to sterownik nic nie widzi bo nie ma sygnałow do odczytu i dlatego na sucho :D jest ślepy jak ma zakłócenia w czasie obrotów rozruchu (czujka wału korbowego) to dopiero się mądrzy :D ,powodzenia.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązano. Przetarła się wiązka kabli od czujnika położenia wałka rozrządu, 30 cm od czujnika. Ten element zapisywał komputer jako któryś z kolei i w tym obwodzie pies był pogrzebany. Lutownica i termokurczki załatwiły problem.