Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ducato 2.3jtd 03r. Pali bezpiecznik pompy paliwa

marecki117 11 Nov 2011 14:02 12203 7
  • #1
    marecki117
    Level 10  
    Ducato jaździło jakiś czas (ok. 100-200 km) i paliło bezpiecznik od pompki paliwa co jakiś czas Problem się nasilił i teraz bezpiecznik przepala od razu Po włożeniu lub włączeniu zapłonu
    Pali nawet po odłączeniu wtyczki od pompki
    Trzy błędy nie dają się kasować: Podgrzewacz filtra paliwa (przerwa/zwarcie), Regulator ciśnienia paliwa (przerwa/zwarcie) i oczywisty - pompa paliwa w zbiorniku (przerwa/zwarcie)
    Jeden zapisuje po kilkunastu min. postoju na wł. zapłonie: Napięcie zasilania (za niskie)
    Każdy z zapisywanych elementów wykonawczych odłączałem co nie dawało rezultatu
    Wtyczka sterownika silnika sprawdzona - nie było śladu wody ani śniedzi Wiązka kabli rozryta na jakieś 40 cm od sterownika we wszystkich kierunkach i nic Wiązka do pompki ma podrodze jeszcze jedną wtyczke - po odłączeniu NIC
    Pali bezpiecznik nr 17 On chyba zasila też piny sterownika 4 i 5 bo na nich (po załączeniu przekaźnika głównego) nie ma + A raczej pokazuje się jakieś 4-6V
    Po włączeniu zapłonu zasilanie podgrzewacza paliwa na 2 pinach 12,6V Czyli dobrze, a błąd wali cały czas

    Nie wiem jak dalej szukać
  • #2
    robmaz
    Level 20  
    Ze schematu wynika,że bezp.17 zasila pin (chyba) 4 sterownika i cewkę przekaźnika K1.2.Sprawdź co to za przekaźnik bo w opisie tego nie ma, może w nim problem.
    Pozdrawiam.
  • #4
    wopor
    Level 32  
    Instalacja ma zonka, jak wyjmiesz przekaznik też strzela bezpiekiem? jak nie to szukaj ktory z odbiorników lub instalacja do tegoż odbiornika ma zwarcie, przetarcie izolacji itp.
  • #5
    marecki117
    Level 10  
    Gdy wyciągne przekaźnik główny lub pompki paliwa nie strzela
    Ale wiadomo - obwód nie jest wówczas zamknięty
    Wyklucza to za to skrzynke bezpieczników Podpowiedź się przydała
    Jutro będe jeszcze rył instalacje i szukał innych odbiorników (może schemat czegoś nie uwzględnia)
    Dziękuje za podpowiedzi Napisze jeśli znajdę usterkę
  • #6
    marecki117
    Level 10  
    No i winowajca się znalazł
    Uszkodzona była wiązka przewodów od czujnika położenia wałka rozrządu
    Ciekawe że błąd zapisywało tylko przy próbie rozruchu
    Dwa z trzech przewodów zwarły do siebie i na szczęście nie uszkodził się sterownik
    Przewody przetarły się na wyjściu z osłony z tworzywa sztucznego na głowicy cylindrów (wzdłuż wtryskiwaczy)
  • #7
    wopor
    Level 32  
    Witam,jak się silnik nie kręci to sterownik nic nie widzi bo nie ma sygnałow do odczytu i dlatego na sucho :D jest ślepy jak ma zakłócenia w czasie obrotów rozruchu (czujka wału korbowego) to dopiero się mądrzy :D ,powodzenia.
  • #8
    marecki117
    Level 10  
    Problem rozwiązano. Przetarła się wiązka kabli od czujnika położenia wałka rozrządu, 30 cm od czujnika. Ten element zapisywał komputer jako któryś z kolei i w tym obwodzie pies był pogrzebany. Lutownica i termokurczki załatwiły problem.