Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Adobe udostępniła finalną wersję Flash Player'a dla urządzeń mobilnych

panlis2010 11 Lis 2011 15:43 2323 3
  • Adobe udostępniła finalną wersję Flash Player'a dla urządzeń mobilnychStało się. Firma Adobe, producent niezwykle popularnej wtyczki usprawniającej odtwarzanie multimediów, bez której nie może się dzisiaj obejść większość użytkowników udostępniła właśnie finalną odsłonę swojego programu przeznaczoną dla środowisk Android i PlayBooka. Wszystko to pomimo obietnicy wypuszczania jego dalszych uaktualnień dla wspomnianych urządzeń. Informacja nie dotyczy pozostałych systemów, takich jak Windows czy Mac OS, których posiadacze nadal będą mogli liczyć na nowe generacje FP.

    Branża spodziewa się końca rozwoju programu dla urządzeń przenośnych wraz z premierą numeru 11.1. Czy ma to jakiś związek z dzisiejszą datą - nie wiadomo. Nowa odsłona Flash Player'a likwiduje wiele krytycznych luk bezpieczeństwa znanych z poprzednich wersji.

    Chociaż najnowsza odsłona zapowiada się jako ostatnia, przynajmniej w przypadku Androida, użytkownicy nadal będą mogli liczyć na wsparcie ze strony Adobe. Nie powstrzyma to jednak planów firmy wycofania się z rynku mobilnego. Najnowszy Flash Player dostępny jest już na witrynie internetowej producenta.

    Źródło: Link

  • #3 12 Lis 2011 13:47
    andrzejlisek
    Poziom 28  

    Moim skromnym zdaniem, to Adobe decyduje, na jaką platformę chce wydać Flasha.

    Tak samo, jak to Adobe decyduje, że Photoshop będzie dla Windows i dla MacOs, a nie będzie dla Linux. W takim razie, dlaczego Adobe się poddaje i chce zaprzestać wypuszczać to dla mobilnych?

    Chyba, że są techniczne przeszkody, żeby flash (ewentualnie cała przeglądarka z Flashem) nie funkcjonował na IOS, do czego wymagana jest współpraca z Apple, który się na to nie godzi, albo coś takiego, że na IOS nie powinno być oprogramowania, które uruchamia kod pośredni, ale to i tak można ominąć?

    Inną sprawą jest promowanie własnej technologii. Jeden promuje Flasha, drugi Silverlighta, trzeci HTML5, ale to nie zmienia faktu, że idealne urządzenie to takie, które obsługuje wszystkie, podobnie, jak przeglądarka w PC z doinstalowanymi wtyczkami.

  • #4 12 Lis 2011 15:58
    aktus
    Poziom 17  

    Problem z Flashem polega na jego wydajności - jak to jest, że na sprzęcie na którym płynnie działał Quake 4, prosta gra we Flashu potrafiła zużywać 100% proca.