Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd przy programowaniu attiny2313 przez USBasp w Bascom

slawek1718 11 Lis 2011 15:57 2216 4
  • #1 11 Lis 2011 15:57
    slawek1718
    Poziom 9  

Witam.
    Chciałbym się podzielić moim problemem. Próbuje zaprogramować attiny2313 już kupiłem drugie najpierw próbowałem przez stk200 nie udało się bezpośrednio podpinałem też się nie powiodło, ostatnio kupiłem USBasp po 2 dniach prób,szukania na necie wymiękłem. W bakomie wyskakuje mi błąd "Detected Micro does not match the selected Micro ATtiny2313". Sprawdzałem połączenie pomiędzy USBasp bezpośrednio na nóżkach attiny2313 i atmega8 programatora i jest połączenie nie ma zwarć.
    Attiny2313 - Atmega8
    1 - 14 - reset
    17 - 15 - mos
    19 - 17 - sck
    18 - 16 - mis

I nie mam zielonego pojęcia co może jeszcze zrobić, bardzo proszę o pomoc. Jestem jeszcze początkującym elektronikiem.Jak można sprawdzić attiny2313 czy jest sprawne, dioda świeci tylko na nóżce 19.

0 4
  • #2 14 Gru 2011 10:21
    attiny2313kevina
    Poziom 8  

Witam, Na początek chciałem przeprosić za gramatykę ale na tym kompie nie mam Polskiego języka.
    A co do twojego problemu to moim zdaniem zapomniałeś o ważnym kroku ;)
    Otóż wejdź w bascoma i tam gdzię masz "Options" ustaw programator na taki jaki używasz. Ja używam UsbAsp ale w bascomie go nie znajduje wiec ustawiłem jakiś inny i teraz działa :) Wiec radzę pokombinować z tymi opcjami, Pozdrawiam

0
  • #3 14 Gru 2011 10:40
    sp3ots
    Poziom 36  

Witam !
    Jeśli chodzi o programator AVRasp to wykonałem parę dni temu ten programator z poniższego linku:
    http://mirley.firlej.org/programator_na_usb_usbasp
    Chodziło mi o taki który działał by z Bascomem AVR bez dodatkowego programu do programowania. Ściągnąłem Bascoma AVR DEMO ver 2.0.7.1, w opcjach tego bascoma zakładka programer znalazłem USBASP zaznaczyłem go i