Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gasnący silnik na niskich obrotach

11 Lis 2011 18:43 2690 10
  • Poziom 7  
    Witam
    Posiadam Fiata Punto I 1,1 + LPG - samochód odpala normalnie za pierwszym razem po chwili przełącza się na gaz po czym po przejechaniu 2km silnik w momencie zatrzymywania i wciskania sprzęgła na światłach gaśnie . Aby go wtedy odpalić (na benzynie) trzeba dodawać gazu no i sytuacja przy następnym hamowaniu sie powtarza dopiero po odrobinie szczęścia i przejechaniu kolejnych 2km problem znika. Sytuacja taka zdarzyła mi sie juz trzykrotnie praktycznie w tym samym miejscu. W ostatnim miesiącu wymieniłem świece, kable oraz sondę więc te przyczyny raczej odpadają.
  • Użytkownik obserwowany
    Filtr gazu i paliwa kiedy wymieniałeś?
  • Poziom 7  
    Filtr gazu miesiąc temu, filtr paliwa z 6 miesięcy temu
  • Poziom 18  
    To przejedź się 10 km w drugą stronę. Albo rozgrzej silnik i wtedy przełącz na gaz.
    Bo mam odczucie że jedziesz na gazie przy nierozgrzanym silniku przez co zamarza Ci parownik.
  • Poziom 7  
    Tylko że jak pierwszy raz się tak stanie to potem jade tylko na benzynie i też sie tak dzieje dopiero po 2km nie gaśnie na benzynie i wtedy dopiero przełaczam na gaz
  • Poziom 22  
    Zmniejsz przerwę na świecach o 0,1 mm. W moim przypadku pomogło. Oczywiście świece, przewody nowe, bez przebić.
  • Poziom 7  
    świece i przewody wymienione były miesiąc temu, podjadę do mechanika i poproszę o zmniejszenie przerwy w świecach, szukając rozwiązania wiele osób pisze o silniku krokowym czy jest sens wymieniać go w ciemno koszt nie jest duży
  • Poziom 22  
    Objawem zawieszania się silniczka jest "pływanie" obrotów. Czasami jak sie zawiesi to silnik chodzi np na 2 tyś obr. Jeżeli stwierdzasz taki fakt tzn że coś się dzieje :D
  • Poziom 7  
    Jeśli chodzi o obroty to czasami są wachania ale niezbyt dokuczliwe
  • Poziom 22  
    Zmniejsz przerwę na świecach, jeżeli to nic nie zmieni spróbujemy szukać dalej :D
  • Moderator Samochody
    Dasz radę na benzynie ruszyć z I biegu nie dotykając pedału gazu, przełączyć na II bieg nadal nie dotykając gazu i silnik będzie trzymał ok 800rpm? Jeśli tak to IAV (to co nazywasz "silnikiem krokowym") działa poprawnie.

    Albo inny test - wciśnij sprzęgło i hamulec, włącz I bieg i delikatnie popuść sprzęgło trzymając wciśnięty hamulec (nie dotykaj pedału gazu) przydław silnik ale tak żeby nie zgasł, szybko wciśnij sprzęgło - obroty powinny podskoczyć do ok 1500-2000rpm a następnie szybko opaść do ok 800rpm (możliwe, że spadną do ok 500-600 i wzrosną do 800).