Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spalona plyta ? strzelilo urzadzenie podpiete pod rs232

daffitto 11 Lis 2011 23:47 765 3
  • #1 11 Lis 2011 23:47
    daffitto
    Poziom 2  

Witam,

do portu rs232 podlaczony byl dekoder tv sat który po podłączeniu do prądu wystrzelił :)

od razu wybiło korki i wszystko zgasło komputer który był odpalony i podłączony do wadliwego urządzenia nie odpala

objawy są następujące:

- po włączeniu do prądu myszka podłączona do portu ps/2 ŚWIECI
    - po włączeniu do prądu urządzenia USB świecą
    - po odpaleniu komputera wszystkie wiatraki kręcą, dyski huczą cd-romy migają i się wysywają

objawy identyczne na 2 zasilaczach (oba sprawdzone na innych płytach, przekopałem już forum i tym którzy mają doradzić sprawdzenie pod markowym zasilaczem DZIĘKUJĘ)

nie mam miernika napięcia, a w samej elektronice jestem laikiem
    co do samej płyty nie widać na niej żadnych uszkodzeń z punktu optycznego...

co do prądu w USB i PS/2 wydaje mi się że pojawił się po wyjęciu baterii CMOS
    nie jestem pewien ale na 80% kamerka zareagowała (włączyła lampe) po zabiegu wyjęcia baterii...

po odpięciu całego osprzętu buzzer nie piszczy
    monitor nie reguje na włączenie... mialem przypadki gdy po wlaczeniu komputera gdzie cos bylo uszkodzone monitor na sekunde przelaczal sie z pomaranczowej diody na niebieska i za kilka sekund wracal do pomaranczowej (stanu spoczynku)

tutaj caly czas swieci pomaranczowa i ani nie mrugnie
    reset tez nie daje zadnej reakcji jak by go nie bylo

w sumie to nie mam zadnej nadzieji ze plyta odpali ale wole zapytac moze ktos mial podobne doswiadczenia i moze ta plyta ma jakies zabezpieczenie do rs232

plyta to: gigabyte g31m-s2l
    reszta sprzetu nie ma tutaj zadnego znaczenia

zadna czesc procz plyty nie jest uwalona

0 3
  • #2 11 Lis 2011 23:48
    wildstylez
    Poziom 8