Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka Homelite CSP-4016 brak smarowania łańcucha

12 Lis 2011 08:21 11600 25
  • Poziom 26  
    Przestało działać smarowanie łańcucha.Postanowiłem pilarkę wyczyścić ( przy okazji ) sprężonym powietrzem. Ściągnąłem obudowę wydmuchałem wszystko co możliwe :D i zamierzałem sprawdzić układ smarowania łańcucha. Niestety po ściągnięciu obudowy nic nie widać z układu smarowania :cry: .Czy w tej pilarce jest pompa podająca olej na łańcuch czy też inna forma smarowania?. Po ponownym złożeniu obudowy na stole pozostał mały sworzeń ( jeżeli można go tak nazwać ) o dł. 15 mm i średnicy 2mm - ???, nie wiem skąd wypadł.
    Sprawdziłem tutaj, ale niestety nie mogę sobie z tym poradzić
    http://www.ryobispares.co.uk/assets/applets/HomeliteCSP4016.pdf
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    5 godzin walki i efekt jak na zdjęciach.W zbiorniczku nie ma filtra oleju, przynajmniej takiego jak jest w zbiorniku paliwa. Nie mogę niestety ściągnąć wentylatora pomimo użycia ściągacza (amatorskiego), czy może być nakręcany na gwincie?, jak tez koła z hamulca a pompka niestety przykręcana jest od spodu więc trzeba wyjąć cały silnik ale chyba temu nie podołam :cry:
    Pilarka Homelite CSP-4016 brak smarowania łańcucha
    Pilarka Homelite CSP-4016 brak smarowania łańcucha
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Rycho T napisał:
    Sprzęgło odśrodkowe, jak to nazwałeś kolo hamulca, jest nakręcane, odkręca się w prawo, (lewy gwint)

    No właśnie dzięki fest!!!, rozwiałeś moją wątpliwość. Tak przypuszczałem ponieważ jest na nim napis "off: i coś na kształt strzałki, ale bardzo niewyraźniej ( nie widać w którą stronę skierowany jest grot). Do odkręcenia tego koła potrzebny jest specjalny klucz ( myślę, że coś dorobię?). Jak zablokować to koło do odkręcania, blokada korbowodu to chyba nie najlepszy pomysł?. Chyba, że kontrą będzie nakrętka z koła magnesowego- może być?

    Rycho T napisał:
    eżeli się nie mylę, aby wyjąć silnik, to wystarczy odkręcić tylko sprzęgło, koła magnesowego nie trzeba.

    Na 100% nie trzeba, ale ja kombinowałem, aby którekolwiek z kół odkręcić. Jutro dalej walczę, myślę, że teraz dam radę.
    Jak uważasz jak już mam silnik rozebrany, można pomyśleć o wymianie tłoka, pierścienia czy innych elementów?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Rycho T napisał:
    Niepotrzebnie zdejmowałeś cylinder, teraz będzie problem z zablokowaniem wału.

    Nie zamierzałem go ściągać, po odkręceniu śrub z dołu i kombinowaniu jak odkręcić te 2 koła można by rzec, że sam się prosił o wyciągnięcie....,Jutro spróbuję ze sznurkiem znam ten sposób z wymiany uszczelniaczy silników 16 zaworowych, ale nie wpadłbym na to aby to tutaj zastosować.
    Co z cylindrem, pierścieniem jak radzisz? Jak sprawdzić czy są dobre jeszcze?.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Rycho T napisał:
    Można by się pokusić o wymianę uszczelniaczy.

    Mógłbyś opisać które?
    Rycho T napisał:
    Zdejm pierścień, włóż go do cylindra i sprawdź luz na zamku.

    A jaki powinien być, aby był w normie?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Niestety wczoraj bardzo późno wróciłem z pracy i odpuściłem. Zaraz zabiorę się za dorobienie klucza do odkręcenia koła (z mojej kątówki nie pasuje). Rycho, do czego służą otworki ok.8 mm średnicy w okolicach korków zarówno olejowego jaki i paliwowego. Po dokładnym wyczyszczeniu okazuje się, że zamknięte są bardzo drobna siatką koloru złotego (ledwie można ją wypatrzeć), czyżby odpowietrzniki obu zbiorników, jeżeli tak jak to czyścić, jeżeli w ogóle jest taka potrzeba?
    Jeszcze jedno zainspirował mnie Twój post:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1859185.html
    Jak właściwie powinno być:
    1/. lekkie kapanie oleju (wypływanie) z otworu?
    2/.Silny strumień?
    Pytam ponieważ u mnie było tak, że jak piłę trzymałem w pozycji 45 st.do płaszczyzny ziemi olej lekko wypływał z otworu ( przy ściągniętej prowadnicy ) i kapał w dół. Kolega ma husqwarnę i twierdzi, że u niego olej wręcz tryska na 30 cm. Teraz się zastanawiam, czy przypadkiem nie był u mnie ten sam powód jak w w//w poście?
    Czy po wyciągnięciu pompki można ją sprawdzić na sucho, czy jest dobra?. Na pewno jest też przy niej jakiś filtr i może on jest powodem tej niesprawności?

    Podczas rozkładania piły na stole pozostał mi mały sworzeń (trzpień) dł. 15 mm śr. ok. 2mm stalowy srebrny, w środku jest lekko wygięty ale nie fabrycznie tylko wygląda na to , że tutaj działała jakaś siła ( zmiana koloru ). Skąd on wypadł?
    W innym Twoim poście czytałem, że w Stihlu jest pręcik, który odpowietrza pompkę ale zapewne nie w tej pilarce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Rycho T napisał:
    Jakiś filtr powinien być, na końcu wężyka, w zbiorniku oleju.

    Niestety nie ma takiego jak w zbiorniku z paliwem tj. na wężyku. Prawdopodobnie ten filtr obejrzę dopiero jak wyciągnę pompkę (wieczorem).
    W załączeniu zdjęcie trzpienia.
    Pilarka Homelite CSP-4016 brak smarowania łańcucha
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Rycho T napisał:
    Moim zdaniem, to element mechanizmu hamulca.

    Nie umiem tego tak przypasować. Będę szukał dalej.... Luz na zamku wynosi 0,45 mm, czyli mniej niż 0,8mm ale pomimo tego może warto go wymienić , czy nie będzie wtedy lepsza kompresja?. Znajomy kiedyś złapał tę pilarkę za rączkę sznurka rozruchowego i opuścił ją w dół w ten sposób, że pod własnym ciężarem opadła. Stwierdził, że za szybko opadła, bo ma już słabą kompresję, - uważa, że powinna opadać ok. 16 sek (może to mit?).

    Sprzęgło odśrodkowe mam już ściągnięte ( jednak klucz z kątówki się sprawdził, tylko z mniejszej ), natomiast koło magnesowe pomimo lekkiego podgrzania nie chce zejść. Musi być jednak wyciągnięte, bo komora korbowodu jest głębiej umieszczona w plastikowej obudowie pilarki i nie da się wyciągnąć silnika. Może udam się do jakiegoś serwisu, gdzie użyją profesjonalnego ściągacza. Spróbuję wcześniej jeszcze użyć jakiegoś środka do smarowania i odrdzewiania może pomoże?.

    No i udało się. Potrzymałem w ściągaczu 1 godz.+ odrdzewiacz i puściło, mam wreszcie pompkę w ręce.
    Pilarka Homelite CSP-4016 brak smarowania łańcucha

    Wydaje się "na oko", że wszystkie elementy są ok. Filtr sprężynkowy bez najmniejszych zanieczyszczeń. Ośka z zębatką plastikową - żadnych śladów zużycia, uszczelniacz gumowy + węzyk - szczelne, ślimak - ponieważ metalowy wiadomo ok.
    Teraz nasuwa się pytanie, czy można na sucho sprawdzić tę pompkę, zapewne nie. Więc zamawiam pompkę i może uda się to złożyć :cry: z powrotem. Zamierzam tez wymienić łożyska wału korbowego - dość mocno huczą, uszczelniacze no i chyba pierścień cylindra.
    Śruby mocujące pompkę na gwincie miały czerwony nalot jakby farbę (dość gruby), albo raczej hermetyk?- ponieważ wchodzą po części w otwartą powierzchnię pompy niewykluczone, że muszą być dodatkowo uszczelnione - czy ew. hermetyk może być?

    Jeżeli chodzi o pierścień to wg mnie na tłok 43 mm, jak podałeś a drugi wymiar 1,8 mm - jeżeli wierzyć mojej suwmiarce :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Rycho T napisał:
    W obudowie pompki jest występ, który wchodzi w ten rowek, powodując przesuwanie się wałka pompki.

    No tak...jak dotychczas znowu masz rację - ten występ jest wyrobiony (wytarty) i wałek nie ma ruchu posuwistego!
    Dzięki fest za dotychczasową pomoc, jak dostanę części i złożę (o ile w ogóle?) pochwalę się jak działa.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Ale numer !!!!, - wyobraź sobie, że ten trzpień o który pytałem wcześniej wypadł właśnie z pompki!!!!- i to nie wyrobiony występ oglądałem a właśnie otwór na ten trzpień (w garażu miałem słabe światło) który wchodzi w ten rowek. Muszę go wyprostować, bo teraz nie wchodzi do końca i włożyć. Jeżeli uzyskam ruch posuwisty to będzie ok?. Jeżeli to zaskoczy muszę pomyśleć jak go zabezpieczyć, aby nie wypadł ponownie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Nie może być inaczej. Patrz na zdjęcie. Nie włożyłem do końca, bo trzpień trzeba w środku wyprostować. Z 2-ej strony obudowy też jest ten sam otwór przez który on ma wyjść.
    Pilarka Homelite CSP-4016 brak smarowania łańcucha

    Twoje obawy biorą się zapewne stąd, ze trzpień został wygięty przez plastikowy rowek?. Też nie mogę tego wytłumaczyć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Nie wiem czy w ogóle da się go wyprostować. Jest stalowy i bardzo krótki. Próbowałem w imadle i na razie nie wychodzi a nie chce używać dużej siły. Najlepiej było by go zmienić ... może coś znajdę. Po wypolerowaniu będzie jeszcze bardziej luźny? i znowu może wypaść. Chyba, ze obudowę potraktuje lutownicą i go zatopię w plastiku.

    Albo może inaczej, - zrobię taki trzpień z wiertła stalowego 2 mm, na pewno materiał będzie ok.
  • Poziom 26  
    Rycho mam jeszcze jedno pytanie. Dopiero teraz udało mi się skompletować części to tej pilarki i zabieram się za składanie. Jakiego użyć silikonu ( czy w ogóle silikonu? ) do uszczelnień. Czerwony popularny ( wysokotemperaturowy ) nie jest odporny na działanie benzyny, jak chyba wszystkie silikony???.Stosowany w 4-suwach zapewne się sprawdza jako produkt olejoodporny natomiast nie ma kontaktu z benzyną.