Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HiPath, jak uruchomić komunikat powitalny?

art_o 12 Lis 2011 08:55 3069 25
  • #1 12 Lis 2011 08:55
    art_o
    Poziom 18  

    Witam,
    Chciałbym włączyć przywitanie: "Dzień dobry tu firma... wybierz tonowo numer..."
    Od czego zacząć?

  • Pomocny post
    #2 12 Lis 2011 16:57
    R-MIK
    Poziom 38  

    art_o napisał:
    Witam,
    Chciałbym włączyć przywitanie: "Dzień dobry tu firma... wybierz tonowo numer..."
    Od czego zacząć?

    Od serwisu.

  • #3 12 Lis 2011 18:02
    art_o
    Poziom 18  

    R-MIK napisał:

    Od serwisu.


    Ma Pan na myśli firmę serwisową? :-) jeżeli tak to po co powstał taki portal jak elektroda.pl?
    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.17. (10.9, 16) Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom .......... lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

  • #4 13 Lis 2011 09:34
    art_o
    Poziom 18  

    Dodam, że moduł EVM jest, Manager 3000 też jest.
    Pytam jaka jest procedura konfiguracji.

  • Pomocny post
    #5 13 Lis 2011 18:09
    bulba1
    Poziom 24  

    Najpierw trzeba wgrać zapowiedzi do EVM Manager - konserwacja - EVM.
    Tutaj najlepiej wgrać przetworzony plik za pomocą programu do konwersji
    Następnie ustawić odpowiednio w centrali - podłączenia EVM

  • #6 13 Lis 2011 19:45
    art_o
    Poziom 18  

    mam plik wav: próbkowanie 8kHz rozdzielczość 16bit 20 sekund nagrania
    pokazuje się okno
    HiPath, jak uruchomić komunikat powitalny?

    dlaczego?

  • #7 13 Lis 2011 19:56
    bulba1
    Poziom 24  

    Szczerze mówiąc nigdy nie wgrywam wav tylko przekonwertowane bin. Są mniejsze i zawsze działają

  • #8 13 Lis 2011 20:31
    art_o
    Poziom 18  

    HiPath, jak uruchomić komunikat powitalny?

    HiPath, jak uruchomić komunikat powitalny?

    Jakim narzędziem zrobić plik *.bin ??

    HiPath, jak uruchomić komunikat powitalny?

  • #10 13 Lis 2011 23:48
    art_o
    Poziom 18  

    oscar2000 napisał:


    konwerter zrobił co trzeba, plik z powitaniem załadowany, co dalej?

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Kombinuję na różne sposoby i jeszcze coś mi brakuje.

    Komunikaty są odtwarzane (różne komunikaty dla różnych MSN-ów) tyle, że nie od razu.
    Najpierw dzwonią telefony i po chwili zgłasza się VOICEMAIL

    dla wewn 108 jest pierwszy MSN
    dla 111 drugi MSN
    351 to fabryczna grupa Poczty głosowej EVM

    HiPath, jak uruchomić komunikat powitalny?

    Jeśli przypisuję MSNa do grupy (np 352 w której są porty EVM) to zamiast komunikatu powitalnego jest "Proszę podać hasło itd...", dlatego ruch kieruję najpierw na jakiegoś abonenta.

    Jak inaczej trzeba to zrobić?

    Dodano po 59 [minuty]:

    Muszę przyznać, że specyficznie się to konfiguruje:

    Zaczęło to wreszcie prawidłowo pracować po ustawieniu "Brak wpisu" w tabeli celów w pierwszej kolumnie (cel 1).

    Czy zwykle tak się to konfiguruje? czy znalazłem jeden z kilku rozwiązań takiej potrzeby?

  • #11 15 Lis 2011 19:10
    bulba1
    Poziom 24  

    W Podłączenia -> EVM tam konfigurujesz zapowiedzi

  • #12 15 Lis 2011 23:43
    art_o
    Poziom 18  

    bulba1 napisał:
    W Podłączenia -> EVM tam konfigurujesz zapowiedzi

    tam konfiguruje co ma się dziać jak ktoś wybierze cyfrę 1, 2, itd.

    A jak prawidłowo należy skonfigurować, aby dzwoniąc na MSN xxx001 zgłaszał się komunikat 1 a na MSN xxx002 komunikat 2 a w nocy jeszcze komunikat 3 ?

  • Pomocny post
    #13 18 Lis 2011 17:16
    Jack14
    Poziom 37  

    Trzeba zapoznać się z centralą, a dokładniej z kartą EVM zanim zadasz pytanie.

    cyt:
    Automatic recall from public network carrier


    Integrated Voice Mail (EVM)
    The integrated voice mail module for the central boards of the HiPath 33x0 and 35x0 gives the system an integrated voice mail application. EVM provides the following:

    2 voice channels
    24 mailboxes, of which four are Auto Attendant
    2 different personal greetings, each one minute in length, which can be activated manually or by night service
    Recording capacity of up to two hours or a maximum of 400 messages/greetings The duration of the individual voice messages can be set in intervals of between one and five minutes A time stamp and the caller ID is provided with each saved message
    Auto Attendant functions:
    The caller hears a greeting of not more than two minutes and has the option of selecting contacts using the voice menu (maximum 10) or of entering the DID number.
    Automatic call forwarding to the overflow position
    Fax tone detection and fax forwarding
    Announcements:
    Selection of a channel or both channels (announcement device)
    The selected channels are no longer available for the voice mail function.
    Voice packages are available for the following languages:
    German
    English
    English (US)
    French
    Canadian French
    Italian
    Spanish
    Latin American Spanish
    Portuguese
    Brazilian Portuguese
    Flemish
    Greek
    Dutch
    Czech
    Chinese
    Korean

    Generalnie można tak zrobić, że na dwóch różnych numerach miejskich będzie każdy miał własną zapowiedź (auto atendant) i trzeci komunikat wspólny w trybie pracy dzień/noc.
    Lub inne "mutacje" w obrębie 4 zapowiedzi z czego 2 przeznaczone są dla trybu pracy dzień /noc.

  • #14 19 Lis 2011 14:08
    art_o
    Poziom 18  

    Jack14 napisał:


    Generalnie można tak zrobić, że na dwóch różnych numerach miejskich będzie każdy miał własną zapowiedź (auto atendant) i trzeci komunikat wspólny w trybie pracy dzień/noc.
    Lub inne "mutacje" w obrębie 4 zapowiedzi z czego 2 przeznaczone są dla trybu pracy dzień /noc.


    To wiadomo, że można tak zrobić pytanie brzmi jak to zrobić prawidłowo?

  • #15 19 Lis 2011 15:43
    bulba1
    Poziom 24  

    Nie tylko co ma się dziać jak się wybierze cyfry ale i zapowiedzi.

  • #16 20 Lis 2011 10:16
    art_o
    Poziom 18  

    bulba1 napisał:
    Nie tylko co ma się dziać jak się wybierze cyfry ale i zapowiedzi.

    Nie bardzo rozumiem co bubla1 chciał dodać do wątku powyższą wypowiedzią.
    Można prosić o "łatwiejszy" język?

  • Pomocny post
    #17 21 Lis 2011 15:53
    Jack14
    Poziom 37  

    art_o napisał:
    Jack14 napisał:


    Generalnie można tak zrobić, że na dwóch różnych numerach miejskich będzie każdy miał własną zapowiedź (auto atendant) i trzeci komunikat wspólny w trybie pracy dzień/noc.
    Lub inne "mutacje" w obrębie 4 zapowiedzi z czego 2 przeznaczone są dla trybu pracy dzień /noc.


    To wiadomo, że można tak zrobić pytanie brzmi jak to zrobić prawidłowo?[/quote]

    Każda metoda jest dobra jeśli prowadzi do określonego celu. Ty nie określiłeś się dokładnie jaki cel chcesz osiągnąć dlatego nie bardzo wiadomo jakiej podpowiedzi oczekujesz.

    Pozdrawiam.

  • #18 21 Lis 2011 19:11
    art_o
    Poziom 18  

    Jack14 napisał:
    Ty nie określiłeś się dokładnie jaki cel chcesz osiągnąć dlatego nie bardzo wiadomo jakiej podpowiedzi oczekujesz.


    Patrz wyżej 15 Lis 2011 23:43

  • Pomocny post
    #19 23 Lis 2011 18:35
    Jack14
    Poziom 37  

    Czytałem i wygląda to tak:
    MSN1 np. XXXX001 ma zgłosić się zapowiedz
    MSN2 np. XXXX002 ma zgłosić się inna zapowiedz
    a w nocy jeszcze inna zapowiedz.

    Teraz ja podam przykład "prawidłowo" zadanego pytania:
    Chcę zaprogramować centralę HiPath w taki sposób aby dzwoniąc w trybie pracy dziennej na numer MSN np. XXXX001 zgłosiła się np. po jednym dzwonku zapowiedz dzień dobry witamy w firmie xxxx, jeśli chcesz połączyć się z sekretariatem wybierz 1, fax 2, dział xxx 3 itd. lub czekać na zgłoszenie telefonistki lub jeśli chcesz pozostawić wiadomość wybierz itd.
    Dzwoniąc na drugi MSN np. XXXX002 podobnie z tym że zapowiedz będzie innej treści i inne przyporządkowanie do cyfr wyboru np. 1 to księgowa , 2 pan x-siński itd.
    Dodatkowo w trybie nocnym na obu numerach powinien pojawiać się komunikat, że firma xxxx pracuje w godzinach itp. i po wygłoszeniu komunikatu rozłączyć połączenie lub inna dla jednego i drugiego MSN-a

    To kilka przykładów, które powinny dać tobie do zrozumienia, że to napisałeś kilka postów wyżej jest informacją bardzo ogólną z której trudno się nawet domyślać czego oczekujesz. Ja tylko dowiedziałem się, że na MSN1 i 2 mają być wygłaszane różne zapowiedzi i w nocy jeszcze 3 inna ;-)

    Na koniec dodam tylko (dot. poprzednich pytań), że każda konwersja nagranego materiału audio prowadzi do pogorszenia jakości. Wystarczy standardowy rejestrator dźwięku w systemach Win i odpowiednie ustawienie formatu wyjściowego, który to akurat do karty EVM ma być taki:
    PCM 16KHz 8 bitów mono.
    (Chyba nie muszę dodatkowo pisać co to jest PCM, 16KHz, 8 bitów, mono :D )

    Pozdrawiam.

  • #20 23 Lis 2011 20:37
    art_o
    Poziom 18  

    Jack14 napisał:
    ... to napisałeś kilka postów wyżej jest informacją bardzo ogólną z której trudno się nawet domyślać czego oczekujesz.....


    Masz rację, że ktoś "z poza branży" czytając potrzebę zapisaną w jednym zdaniu to nic nie zrozumie, jednocześnie mam nadzieję, że czytają to ludzie inteligentni (jak Ty), którzy znają praktykę i wiedzą, że w 90% potrzeb użytkowników central telefonicznych jest dokładnie tak jak Ty to opisałeś powyżej:

    dzień:
    msn1 - komunikat A - scenariusz wybierania cyfr A
    msn2 - komunikat B - scenariusz B

    Noc
    msn1 i msn2 - komunikat C - scenariusz C

    PS
    Oczywiście można by pisać bardzo szczegółowo, ale jak widać kolega bardzo dobrze to zrozumiał pomimo tego, że było to napisane bardzo ogólnikowo.

  • #21 23 Lis 2011 20:47
    Jack14
    Poziom 37  

    Jako, że wiesz co chcesz to otrzymałeś "podpowiedz".
    I z czym masz problem ?
    Nie wiesz jak ustawić zapowiedz 1 i 2 do poszczególnych MSN czy problem jak rozumiem zapowiedzi jednej wspólnej dla trybu noc?

  • #22 23 Lis 2011 21:40
    art_o
    Poziom 18  

    art_o napisał:
    Dodam, że moduł EVM jest, Manager 3000 też jest.
    Pytam jaka jest procedura konfiguracji.


    minęło 10 dni a ja nadal nie wiem jaka jest prawidłowa kolejność działania.
    Pliki dźwiękowe załadowane.

  • #23 25 Lis 2011 14:09
    Jack14
    Poziom 37  

    Zainteresowani się zapoznali dlatego nie ma potrzeby, żeby temat dalej "wisiał".
    Pozdrawiam.

  • #24 17 Mar 2013 10:57
    Kamol200
    Poziom 8  

    Mam pytanie: jeżeli wgram zapowiedź na EVM, dzwoniąć na numer grupy Voce mail czy zapowiedź powinna być odtwarzana, mam info " proszę podać hasło" gdzie jest błąd, w jaki sposób odtworzyć zapowiedź?

  • #25 20 Maj 2013 00:00
    radekkorsak
    Poziom 11  

    Kamol200 napisał:
    Mam pytanie: jeżeli wgram zapowiedź na EVM, dzwoniąć na numer grupy Voce mail czy zapowiedź powinna być odtwarzana, mam info " proszę podać hasło" gdzie jest błąd, w jaki sposób odtworzyć zapowiedź?



    Tak naprawdę to zanim doszedłeś do tego kroku, powinieneś wcześniej utworzyć sobie dwa numery wirtualne w Set up Station, nazwać je np. ZAP1 i ZAP2, przypisać im numery miejskie DID i dopiero do tych numerów wirtualnych przypisywać scenariusze przekierowań w zakładce Call Forwardingu.

    Numer wirtualny tworzysz wpisując dowolny numer wewnętrzny w kolumnie station w pustym wierszu, do którego nie ma przypisanego żadnego portu, najlepiej gdzieś na końcu tabeli np. w wierszach 499 i 498. Klikasz Check i Apply, przechodzisz do widoku Stationview, znajdujesz nowo utworzone numery (będą na szaro na liście numerów) i na liście flag zaznaczasz tym numerom flagę "Virtual Station" i zapisujesz zmiany.
    Przejdź z powrotem do Systemview, do zakładki Call Forwarding.

    W Zakładce Call Forwarding w pierwszej kolumnie ma być gwiazdka, która oznacza, że w pierwszym kroku połączenie zostaje skierowane do użytkownika, któremu dany scenariusz jest przypisany, czyli ZAP 1, lub ZAP2. W drugiej kolumnie (2 Target) wpisujesz numer Hount Grupy poczty głosowej (351). Dzięki temu zabiegowi połączenie przez chwilę będzie realizowane dla numeru ZAP1 lub ZAP2, system oflaguje sobie to połączenie numerem wewnętrznym ZAP1/2 i odtworzy przypisaną im zapowiedź.

    Mam nadzieję, że przypisałeś użytkownikom odpowiednie wiersze z tabeli celu - w polach Day, Night i Internal podajesz numer wiersza ze scenariuszem forwardingu (dla numerów wirtualnych ZAP1 i ZAP2)

    Teraz wejdź do zakładki EVM i zamiast numerów, które wcześniej tu podawałeś (108 i 111) wprowadź numery wirtualne ZAP1 i ZAP2, w kolumnie AutoAttendant zaznacz krzyżyk przy tych numerach i wybierz docelowe powitania.

    Wyślij zmiany do centrali.

    Teraz po zadzwonieniu (z miasta) na numery wirtualne ZAP1 lub ZAP2 powinieneś usłyszeć 1-2 sygnały (w zależności od tego jakie cykle ustawiłeś i SR Type), a po chwili powinny odezwać się wgrane przez Ciebie zapowiedzi.

    Jeżeli dzwonisz z wewnętrznego na numery ZAP1 i ZAP2 i nie słyszysz zapowiedzi, to wszystko jest OK, bo w systemie podczas przekierowań przekazywany jest numer, który zainicjował połączenie lub któremu zostało ono przypisane (gwiazdka w 1 kolumnie CallForw.). Numer nie zmienia się do samego końca!!!

    Jeżeli chcesz, zadzwonić na ZAP1/2 z numeru wewnętrznego i chcesz, żeby odtworzyła się zapowiedź przypisana numerowi ZAP1/2 to musisz wejść w Stationview i we flagach zaznaczyć "Last destination mailbox active" dla swojego numeru. Dzięki temu, Twój numer zostanie zastąpiony kolejnym numerem, na który powędruje Twoje połączenie, w tym wypadku numeru ZAP1/2. Numer ZAP1/2 zostanie rozpoznany przez system jako ten, który dzwoni na EVM i zostanie odtworzona zapowiedź ZAP1/2.

    Dla zapowiedzi AutoAttendant ustawia się SR Target na immediate i 1 cykl - oczywiście wedle uznania, ale w ten sposób połączenie zostanie szybciej skierowane na AA.

    Przy konfiguracji poczty głosowej dla użytkowników ustawia się SR Target na "delayed" z np. 3 cyklami, żeby użytkownik miał szansę odebrać połączenie zanim zostanie przekierowane na pocztę.

    Userom wewnętrznym też musisz przypisać wiersz z tabeli forwardingu. Numery ustawiasz te same co dla zapowiedzi, zmieniasz tylko cykl i SR Target zgodnie z tym co napisałem wcześniej (Wpisuj ten sam numer wiersza wszystkim userom, którzy mają mieć pocztę)
    Teraz przechodzisz znów do EVM, wpisujesz numery, którym przed chwilą przypisałeś scenariusz forwardowania, zaznaczasz krzyżyki w tabeli Recording, zapisujesz zmiany w centrali i testujesz. Ja nie ustawiam nigdy tabeli Forwardingu dla połączeń wewnętrznych dla użytkowników, żeby po 1. nie włączała się poczta głosowa osobie dzwoniącej, po 2. jeżeli włączyłaby się poczta głosowa, a użytkownik inicjujący połączenie nie miałby zaznaczonej flagi "Last destination Mailbox active", to zamiast nagrać się koledze z pracy - połączyłby się ze swoją skrzynką.

    Chyba już rozumiecie dlaczego nikt tego nie chciał wcześniej wytłumaczyć... To strasznie zagmatwane, aż nie mam ochoty czytać tego co napisałem i sprawdzać czy jest OK, bo się jeszcze bardziej zamotam:)

    Miłego odsiadywania dupogodzin :)

    Pozdrawiam

  • #26 02 Cze 2013 14:30
    Kamol200
    Poziom 8  

    OMG ! Biorę to w tym tygodniu na klatę. Dzieki pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME