Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zelmer Magnat, brak regulacji obrotów silnika

13 Lis 2011 17:57 3104 5
  • Poziom 8  
    Witam
    Jestem bardzo amatorem ale mam zapał żeby naprawić regulacje obrotów w Zelmerze Magnat. Odkurzacz pracuje ale tylko na max. Obrotach.
    Zdemontowałem obudowę i obejrzałem płytkę z elektronika ma ona symbol 3000.0115. Zobaczyłem że ktoś przy tym robił tzn. zmostkował ścieżki które biegną od triaka te które są pogrubione na laminacie. Moje pytanie jaka powinna być procedura naprawy co sprawdzać? Czy wymiana triaka może wystarczyć? Zakładam, że pierwszą czynnością powinno być zlikwidowanie owego mostka :D oraz sprawdzenie triaka?

pozdrawiam :D
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    x1/79 napisał:
    Czy wymiana triaka może wystarczyć? Zakładam, że pierwszą czynnością powinno być zlikwidowanie owego mostka :D oraz sprawdzenie triaka?

Wymiana, tak jak kombinujesz na początku. Uwaga na napięcie.
  • Poziom 8  
    Witam,
    Zmieniłem tak jak wyżej napisałem triaka na nowy i zlikwidowałem mostek o którym napisałem w pierwszym poście. Niestety odkurzacz nie wstał. Słychać było tylko jakieś takie cykanie tak jakby od silnika ten odgłos dochodził. W czasie prób ruszałem potencjometrem żadnych objawów to nie powodowało. Stąd moja prośba co jeszcze można spróbować.

pozdrawiam
  • Poziom 39  
    No to trzeba pogmerać w elektronice. Porób dobrej jakości zdjęcia płytki z obu stron i może uda się coś wymyślić. Tylko załącz te zdjęcia według forumowej instrukcji.
  • Poziom 8  
    movzx napisał:
    No to trzeba pogmerać w elektronice. Porób dobrej jakości zdjęcia płytki z obu stron i może uda się coś wymyślić. Tylko załącz te zdjęcia według forumowej instrukcji.

Witam