Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II rozrusznik słabo kręci

13 Lis 2011 18:21 9560 19
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z moim golfem, chodzi o to że jak jest zimny ma cięzko przekręcić. Na początku myślałem ze to wina akumulatora ale założyłem drugi akumulator ( nowy) i dalej to samo. Sprawdziłem ładowanie normalnie ma 14.3 na obciążeniu 14.1 czyli jest ok. W ostatnim czasie wymieniałem aparat zapłonowy, ponieważ w starym padł czujnik Halla ale to raczej nie ma nic wspólnego. Wydaje mi sie że może mogą być wyrobione tulejki w rozruszniku. Może ktoś cos mi doradzi. Czekam na podpowiedzi?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    Kup zestaw naprawczy i wymień tulejki i szczotki w zależności od potrzeb. W obudowie też jest tulejka do wymiany jeśli się nie mylę.
  • Poziom 2  
    Moim zdaniem nie są to tulejki lecz uszkodzony regulator napięcia.
  • Poziom 9  
    Regulator napięcia był wymieniany jakies pół roku temu. Ładowanie jest ok normalnie 14.3 a pod obciążeniem 14.1
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Jeszcze możesz sprawdzić pasek.
  • Poziom 42  
    SchwartzPeter napisał:
    Moim zdaniem nie są to tulejki lecz uszkodzony regulator napięcia.

    Bardzo ciekawe, rozwiń swoje spostrzeżenie
  • Poziom 17  
    Warto by tez sprawdzić połączenia. Rozrusznik przy kręceniu swoje bierze a jak styki się poluzowały lub zaśniedziały to na takim połączeniu może być duży spadek napięcia.
  • Warunkowo odblokowany
    a akumulator naładowany?
  • Poziom 9  
    Pasek nowy kupiłem ten szerszy nawet i jest dobrze naciagnięty. Sprawdze jutro kable przy rozruszniku czy faktycznie nie zaśniedziały i je przeczyszcze. Jakos rok temu wymieniłem tylko tą tulejkę w skrzyni biegów od rozrusznika a rozrusznik już wtedy miał luzy więc moze kupię ten komplet naprawczy i do zamontuje.
  • Użytkownik obserwowany
    -Szczotki - komutator
    - Przewód masy. ( połączenia z masą)
    - Przekaźnik ( spalenie styków)
    - Styki od bezpiecznika nie są zielone?
    Sprawdź wymień i powiedzieć. Musi działać.
  • Poziom 9  
    Spróbuje tak mi radzicie. Tylko to mnie ciekawi ze jak jest zimny ma cięzko przekręcić praktycznie ledwo ledwo trzeba po kilka razy kręcić a jak jest ciepły odpala elegancko, czasami tylko ma problemy z przeżuceniem na ciepłym.
  • spec od auto-elektro
    gacek533 napisał:
    czasami tylko ma problemy z przeżuceniem na ciepłym.


    Źle ustawiony zapłon, jeżeli usterka pokazała się po wymianie aparatu,jeżeli była przed wymianą to rozrusznik do naprawy lub nie ma tulejki w skrzyni.P
  • spec od auto-elektro
    bizon_126 napisał:
    Jak wyżej ale mnie jednak ta masa zastanawia, załatwił


    Tylko przy słabej masie nie miałby dobrego ładowania.P
  • Poziom 29  
    Oj nie koniecznie bo rozrusznik pobiera znacznie więcej prądu przy rozruchu niż daje alternator w normalnych warunkach
    Walczyłem tak z punto tak chodzi normalnie ale rozrusznik raczej cienko,ładowanie w normie powyżej 14V podejrzewałem rozrusznik[brak szczotek] ale dołożyłem masę na krótko od klemy do silnika i za gadało,potem tylko kabel nowy

    Dodano po 9 [minuty]:

    Co za tym idzie przewód masowy jest znacznie bardziej obciążony podczas rozruchu niż podczas normalnej pracy silnika
  • spec od auto-elektro
    To nie tak ,alternator jest bardziej wrażliwy na spadki niż rozrusznik.P
  • Moderator Samochody
    A ja miałem raz aż 1V spadku na ładowaniu a rozrusznik kręcił jakby wszystko było w porządku. Tylko to był DR6A, a mu niewiele prądu potrzeba.
  • Poziom 9  
    Byłem dzisiaj u mechanika i poprawił zapłon bo stwierdził był za wczesny i to mogło być przyczyną. Masa jest w porządku. Muszę sprawdzić co bedzie się działo jak będzie zimny jak odpali bo na ciepłym było ok. Jeżeli będzie tak dalej to kupie komplet naprawczy do rozrusznika i tyle.
  • Poziom 10  
    Witam
    Ja miałem ten sam problem jakieś dwa lata temu w Golfie II. Też przy ciepłym silniku było ok, a na zimnym ledwo miauczał. Najgorzej było w zimę. Podejrzewałem akumulator, ale w końcu przestał wcale kręcić i oddałem rozrusznik do regeneracji. Po regeneracji kręcił jak głupi. Od tamtej pory jest ok.
  • Poziom 9  
    Powodem tego ze slabo krecił był źle ustawiony zapłon. Mechanik twierdził ze był za wczesny i porzestawił go. I wszystko teraz jest ok. Tylko troche mnie zdziwiło ze źle ustawiony zapłon bedzie tak wplywal na rozrusznik.