Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Egr i przepustnica dziwny objaw

mysliciel80 13 Lis 2011 18:28 12490 6
  • #1 13 Lis 2011 18:28
    mysliciel80
    Poziom 2  

    Witam Forumowiczów. Mam pytanko, trochę szukałem , ale nie do końca znalazlem to co chciałem. Pytanko moje dotyczy egr i przepustnicy. Otóż kilka dni temu byłem u mechanika w celu umycia przepustnicy i wyczyszczenia egr. Operacja została wykonana bez problemu, mechanik nie miał tylko nowej uszczelki pod egr i wyczyścił starą. Po odpaleniu u niego auta było ok, pojechałem do domu, zaparkowałem przed garażem i wtedy się zaczęło. Po zatrzymaniu i wrzuceniu na luz obroty zaczęły falować, myślę no to lipa, wizyta u mechanika pogorszyła sytuację. Pierwsza myśl mógł zaślepić egr(bo o to go prosiłem, ale on stwierdził że auto po tym będzie źle jeździć). Długo się nie zastanawiając pojechałem do kumpla wyciąłem zaślepkę z puszki (karbowana po Le---U) i zaślepiłem egr. Efekt natychmiastowy, obroty równiutkie tak jak powinno być. Auto jest bardziej elastyczne, ale pojawił się problem ze zbyt wysokimi obrotami na jałowym biegu i wolniej schodzi z obrotów. Panowie co mogło się stać? Jurto będę miał oryginalną zaślepkę egru, myślicie że pomoże? Z góry dziękuję za pomoc.

    0 6
  • #2 13 Lis 2011 18:47
    SchwartzPeter
    Poziom 2  

    Kiedy zmieniałeś olej w silniku i jaki jest jego poziom ?

    0
  • #3 13 Lis 2011 18:53
    mysliciel80
    Poziom 2  

    W lipcu, poziom jest ok, bo dzisiaj sprawdzałem

    0
  • #4 13 Lis 2011 18:58
    dieselforum
    Poziom 2  

    witam,
    Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania.
    Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do prawidłowego działania recyrkulacji spalin.
    Inaczej mówiąc, przepustnica steruje ilością powietrza,które dopływa do cylindrów.
    Zauważyłeś jeszcze jakieś objawy jak np. podczas gaszenia , silnik twardo gaśnie, telepie nim?
    jak tak, to wiadomo, że klapa gasząca się nie zamyka i trzeba by ją rozebrać i stwierdzić czy padł silniczek albo plastikowa ślimacznica wewnątrz.
    sprawdż również zasilanie na wtyczce (12V jest OK)od klapy gaszenia, czy jest zasilanie?


    więcej tutaj:
    http://www.dieselforum.pl/problem-z-klapa-gas...t105.htm?sid=f53a0750085e70320db40561a1e5417a

    pozdrawiam

    0
  • #5 13 Lis 2011 19:01
    SchwartzPeter
    Poziom 2  

    Czasem bywa tak, że jak "nadgorliwy mechanik" naleje zbyt dużo oleju - po prostu przeleje stan max to jak silnik jest rozgrzany np. po dłuższej jeździe w gorące dni obroty mogą falować i nawet może wyłączyć się silnik. Szczególnie często zdarza się w samochodach z wbudowanym dodatkowym czujnikiem temperatury w bloku silnika. Egr do wymiany !

    -1
  • #6 13 Lis 2011 19:04
    mysliciel80
    Poziom 2  

    Ja mam benzynę, opla vectra b 1999r. 1.8 16v,

    0