Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Montaż nagrzewnicy w Ursusie c-360

bizon_126 19 Nov 2011 22:15 25472 50
  • #31
    stan2300
    Level 17  
    czy zwróciłeś uwagę jak wypływa mocno woda przy uruchomionym silniku ,jeśli takim strumieniem będzie zasilana nagrzewnica to ci wystarczy miaem tak zrobione w osrówku
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    User removed account
    Level 1  
  • TermopastyTermopasty
  • #33
    wytrych121
    Level 21  
    stan2300 wrote:
    witam panowie ,jeśli dobrze pamiętam to silnik ma kranik spustu wody ,jeśli jest termostat to w silniku jest zawsze nadciśnienie ,wiec tu podłączamy zasilanie nagrzewnicy ,a powrót tam gdzie będzie wygodniej albo do przewodu dolnego chłodnicy ,albo do przewodu wypływu wody z silnika do cłlodnicy ale za termostatem
    Podłączenie zasilania do kolektora wodnego przy głowicach, a powrót do dolnego węża chłodnicy, będzie grzało, zapewniam.
  • #34
    kidu22
    Level 35  
    wytrych121 wrote:
    stan2300 wrote:
    witam panowie ,jeśli dobrze pamiętam to silnik ma kranik spustu wody ,jeśli jest termostat to w silniku jest zawsze nadciśnienie ,wiec tu podłączamy zasilanie nagrzewnicy ,a powrót tam gdzie będzie wygodniej albo do przewodu dolnego chłodnicy ,albo do przewodu wypływu wody z silnika do cłlodnicy ale za termostatem
    Podłączenie zasilania do kolektora wodnego przy głowicach, a powrót do miejsca po wykręconym kraniku w bloku silnika. Nie szkodzi, że mały przekrój, będzie grzało, zapewniam.


    I co jezdzisz w krótkim rękawku koszuli?

    Kuzyn ma Deutza i są 3 wyloty wprost na kierownice i żar jak z piekła leci z kratek. A nagrzewnica dosyć spora jest.
    Więc jak coś robić to z głową czyli najlepiej pompe od zetora, i po sprawie a nie udziwniac na siłe. Z gó... bicza nie ukreci!
  • #35
    User removed account
    Level 1  
  • #36
    wytrych121
    Level 21  
    Zwracam honor Panowie!!!! Po dogłębnej analizie układu chłodzenia C360 przyznaję się do błędu. Zasilanie nagrzewnicy od kolektora wodnego z głowic powrót do dolnego węża chłodnicy. Nie myli się ten kto siedzi bezczynnie:D. Pozdrawiam.
  • #37
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Pompa w 60-ce ma dwa przyłącza gumowe i oba są ssące. Jesli zrobi się trzeci do nagrzewnicy też będzie ssącym. I tu wiz61 ma racje jeżeli wepniemy się w dolny przewód idący od chłodnicy do pompy to będzie to samo co osobne przyłącze w pompie. Tak samo jeśli wepniemy zasilanie w gómowe łącze między kolektorem wodnym i termostatem to mamy zasilanie jak złoto. Zyskujemy taki sam obieg jak w oryginale i musi działać. Przez termostat woda przedziera się z lekkim oporem więc siłą rzeczy część poleci przez nagrzewnice. Proste. Ale wpięcie w przewód między termostatem a chłodnicą spowoduje pominięcie tarmostaty i zrobienie stałego dużego obiegu. Czyli do bani.
  • #38
    bizon_126
    Level 30  
    Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i obserwuję jak to działa w różnych autach ale nie mogę odnieść do ursus-a
    Planowałem żeby nie spawać kolektora wciąć się w gumowe kolanko [posiadam podobne tylko że trójnik]między kolektorem a termostatem a powrót na dół do chłodnicy
    Termostat posiadam sprawny
  • #39
    User removed account
    Level 1  
  • #40
    kidu22
    Level 35  
    Kolego wepnij sie szeregowo w mały obieg właśnie tam gdzie piszesz i po problemie.
  • #41
    User removed account
    Level 1  
  • #42
    kidu22
    Level 35  
    gromleon wrote:
    ale wydaje mi się że zbyt mocno przydławimy w ten sposób mały obieg.

    No tak zakamienioną nagrzewnicą z pewnością.

    A mały obieg to pompa, blok, głowice, kolektor, łącznik gumowy, termostat i wzależności od temperatury chłodnica lub pompa z powrotem.
  • #43
    User removed account
    Level 1  
  • #44
    kidu22
    Level 35  
    Ja już pas niech bizon sie pochwali grzaniem z niecierpliwościa czekam .
  • #45
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Lepiej jak wepnie się w łącznik kolektor-termostat. Termostat sam z siebie stawia opór i nie będzie potrzeby dławić go w inny sposób. Inaczej na wąż nagrzewnicy wpięty w dolny chłodnicy i na wąż nagrzewnicy wpiety w gumowy łącznik między pompą a termostatem będzie działało równe podciśnienie.
    Poza tym jak termostat się otwiera to zamyka dolną część obudowy termostatu która jest skierowana w strone pompy a otwiera górną idącom do chłodnicy. W starego typu termostacie dół zamykała dolna część miecha a w nowego typu jest zastawka. A długośc przewodów ja wiem? W zetorze leci na dach, w mtz-cie też i nie ma specjalnie problemu.
  • #46
    wiz61
    Level 10  
    bizon_126 wrote:
    Planowałem żeby nie spawać kolektora wciąć się w gumowe kolanko [posiadam podobne tylko że trójnik]między kolektorem a termostatem a powrót na dół do chłodnicy
    Termostat posiadam sprawny


    Możesz wpiąć się w dowolnym miejscu na kolektorze wodnym lub przewodzie gumowym który go łączy, jak Ci jest wygodniej, pamiętaj tylko żeby przekrój w trójniku nie był mniejszy niż rurki z nagrzewnicy.
  • #47
    robokop
    Moderator of Cars
    seweryn7701 wrote:
    Pompa w 60-ce ma dwa przyłącza gumowe i oba są ssące. Jesli zrobi się trzeci do nagrzewnicy też będzie ssącym. I tu wiz61 ma racje jeżeli wepniemy się w dolny przewód idący od chłodnicy do pompy to będzie to samo co osobne przyłącze w pompie. Tak samo jeśli wepniemy zasilanie w gómowe łącze między kolektorem wodnym i termostatem to mamy zasilanie jak złoto. Zyskujemy taki sam obieg jak w oryginale i musi działać. Przez termostat woda przedziera się z lekkim oporem więc siłą rzeczy część poleci przez nagrzewnice. Proste. Ale wpięcie w przewód między termostatem a chłodnicą spowoduje pominięcie tarmostaty i zrobienie stałego dużego obiegu. Czyli do bani.

    Seweryn, do tej pory pisałeś z sensem, ale za ten post powinieneś dostać prztyczka. Ponadto Panowie Teoretycy, zastanówcie się, jakie brednie właśnie hurtowo wszyscy jak jeden wypisujecie:
    -jakie trójniki?!!!
    -skąd je wziąć i jak i gdzie je wcisnąć, skoro w obrębie pompy i termostatu jest ciasno, bo raz rozrząd, dwa sprężarka, trzy prądnica, chłodnica, wentylator i pasek klinowy? Nie prościej wywiercić dwie dziury, jedną w korpusie pompy, drugą w końcu kolektora, nagwintować je i wkręcić króćce dla węży nagrzewnicy? A może lepiej żeby latały "szlaufy" i ocierały się o wszystko co możliwe i zasłaniały wszystko co możliwe?
    - woda zawsze będzie lecieć tam, gdzie będzie miała najmniejszy opór przepływu - dobre ogrzewanie, to przegrzewanie silnika, prawidłowe chłodzenie silnika, to brak ogrzewania - tak wygląda Wasz wariant, w zależności od dobrania średnicy trójników. Snujecie pomysły jak z "opowieści z krypty", a Pepiczki już dawno zrobiły to wystarczająco dobrze. Zetor w oryginale miał cieplutko w kabinie.
  • #48
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Dzięki za prztyczka. To co opisałem to takie same podłączenie wąż w kolektor co wąż w obudowe pompy. Lepiej spawać krócieć. Ale ogólnie to tak jak piszesz najlepszym, sprawdzonym rozwiązaniem jest skopiowanie zetora. I musi działać.

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Tam nie za bardzo jest mięsa na gwint. Lepiej było by wlutować. w oryginale wyglada to tak

    Montaż nagrzewnicy w Ursusie c-360

    Ale jest tez pompa która ma wyjście tłoczące wodę, wstawione jest w slimak a nie w części ssącej w pompie.

    Montaż nagrzewnicy w Ursusie c-360

    Z tymi wężami to niby najmniej kolizyjne ale też ciężkie do zrobienia. Miejsca faktycznie mało. Jak ma się trochę drygu to w pompie wstawi króciec spokojnie a kolektor to bajka. Dla mniej obeznanych pozostaje pompa za około zdaje się stówy.
  • #49
    kidu22
    Level 35  
    Pisałem do gościa co sprzedaje nagrzewnice i wpina szeregowo w kolektor wodny i dobrze grzeje, sa 1942959696
  • #50
    bizon_126
    Level 30  
    Trójnik który opisuje pochodzi z forda nawet nie wiem jakiego po prostu gumowe kolanko z odejściem nie trzeba wiercić spawać itd. po prostu włożyć i ma gadać
    Właśnie o takie rozwiązanie mi chodzi aby w razie nie powodzenia lub usterki móc powrócić do oryginału
    Popatrzcie jak wpinają reduktory od LPG -trójniki i wcinają się w obieg i działa
    Zrobić może kiedyś zrobię ale na razie soboty mam robocze tak więc...
  • #51
    kidu22
    Level 35  
    bizon_126 wrote:
    Popatrzcie jak wpinają reduktory od LPG -trójniki i wcinają się w obieg i działa


    Ale z przymusu. Nie jest to dobre rozwiązanie.