Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro Plus 1.6 GSI Szarpie na benzynie

13 Lis 2011 22:22 6743 10
  • Poziom 8  
    Witam, posiadam Poloneza 1.6 GSI na wtrysku wielopunktowym, mój problem jest bardzo dokuczliwy. Po pierwsze posiadam poloneza na gazie, na gazie dość dobrze jezdzi chociaż dość mocno słychać zawory jak stukają (na benzynie jest ciszej). Ale do rzeczy. Mój poldek ma bardzo duże problemy jak jade na benzynie. Nalałem mu paliwa ponad 100 oktanów na Shellu próbowałem go przepalać ale nic nie dało. Chodzi oto że polonez bardzo mocno szarpie i pracuje nie równo na wolnych obrotach. Nie zależnie czy jest zimny silnik czy ciepły. Po prostu na benzynie nie da się jezdzić. odkąd zaczął się ten problem to polonez zaczął być bardziej mułowaty. Nie mam go jak przepalić na benzynie bo po prostu się nie da. Nie wiem czy jest to przyczyna Pompy paliwa czy też wtryskiwaczy. Miał ktoś kiedyś taki sam problem? Na gazie jak jest zimny to również gaśnie, a jak się mu doda gazu to mół i kapa. Inaczej już jest jak się zagrzeje, wtedy zaczyna normalnie pracować. Coś czuje że silnik już ma dość. Chociaż ma przejechane ledwie 65000 tyś. Prosiłbym o jakąś porade.
  • Poziom 36  
    A co mamy poradzić, jeśli słyszysz stuki zaworów? Upewnij się, czy to oby na pewno są zawory, bo z tego co wiem, to w GLI/GSI zaworów się nie regulowało (hydrauliczne czy jakoś tak...). Jeśli masz 100% pewności, że to zawory... Może czas sprawdzić rozrząd, głowicę? Polonezy typu plus są wyposażone we wyżej wspomniany system komputerowy BOSCH'a, który posiada dość konkretną samodiagnozę... Jakieś błędy systemu; - kontrolka check engine? Kiedy wymieniane były filtry? Trochę za mało wiemy, żeby Ci od razu powiedzieć, gdzie dokładnie leży usterka, a zazwyczaj jest tam, gdzie nikt się jej nie spodziewa... Pom rozgrzaniu coś jeszcze stuka? Często ponoć padały czujniki temperatury w kol. dolotowym, ale to w wersji GLI, o tych trochę wiem, natomiast na boschu się za bardzo nie znam...

    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rozumiem, że chodzą wszystkie cylindry? Masz możliwość sprawdzenia ciśnienia? Raczej 65000 na poldka to nie jest dużo, przynajmniej połowa jeszcze przed nim...

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Bodzio123321 napisał:
    Chociaż ma przejechane ledwie 65000 tyś.

    Znaczy w sumie 65 000 000 ... Jednak dużo ;-)
  • Poziom 8  
    O dziwo kompresja była sprawdzana i jest w porządku. Właśnie co do tych cylindrów i kontrolki Check engine. 1 wydaję się jakby chodził na 3 cylindrach (na benzynie), 2 z tą kontrolką jest tak:
    Jak silnik chodzi na wolnych obrotach to gaśnie kontrolka, ale jak przekroczy magiczne 2500 obrotów na minute to znów się włącza. Olej i filtry wymieniałem jakieś półtora miesiąca temu.
  • Poziom 27  
    Po pierwsze GSI to nie BOSCH, tylko Delco Remy. GLI były do 1997 typu Abimex, od 1997 włącznie, już BOSCH. Proponuję najpierw sprawdzić, czy nie chodzi jednocześnie na benzynie i LPG. Jeśli nie, to wymienić świece i przewody WN, bo to podstawa w Poltomierzu. Jak nie pomoże, to będziemy myśleć dalej
  • Poziom 8  
    Kolego świecie i przewody od świec wymieniałem również :) Dzisiaj jak dałem mu 2 do odcięcia to 1 raz mi strzelił takim niskim tonem. Już sam nie wiem co to może być. Przyczyn może być bardzo dużo.
  • Poziom 27  
    Ponownie proponuję najpierw sprawdzić, czy nie chodzi jednocześnie na benzynie i LPG.
  • Poziom 16  
    Bodzio123321 napisał:
    O dziwo kompresja była sprawdzana i jest w porządku. Właśnie co do tych cylindrów i kontrolki Check engine. 1 wydaję się jakby chodził na 3 cylindrach (na benzynie), 2 z tą kontrolką jest tak:
    Jak silnik chodzi na wolnych obrotach to gaśnie kontrolka, ale jak przekroczy magiczne 2500 obrotów na minute to znów się włącza. Olej i filtry wymieniałem jakieś półtora miesiąca temu.


    Dopuki nie dowiesz się dlaczego ta kontrolka się zapala, zapomnij że będzie pracował poprawnie na benzynie. Skoro dobrze pracuje na LPG, równo i cicho to nie szukaj w układzie zapłonowym i nie podmieniaj na pałe.

    Sprawdż dlaczego się pali lampka, zdiagnozuj co boli i wróć tutaj po porade.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jackall napisał:
    Ponownie proponuję najpierw sprawdzić, czy nie chodzi jednocześnie na benzynie i LPG.

    Zakręcić zawór na butli na prube może - ale z opisu da się wyniuchac że to nie to.
  • Poziom 36  
    Mogę się mylić, ale zawór na butli zamyka się samoczynnie przy wyłączonym LPG, więc mógłby palić, ale tylko dopóki nie skończyłby się gaz w wężu. Inna sprawa, że mógł się i ten zawór w butli zablokować, ale do doprowadzenia gazu chyba jeszcze służy jeden zawór gdzieś przy parowniku. Co kolega powie na sugestię "sprawdź czujnik położenia przepustnicy"? Może warto by tu poszukać przyczyny? Ogólnie to szukałbym na Twoim miejscu w elektryce silnika - bo pamiętam, że w serwisówce czytałem o tych 2500 obr/min, tylko, że nie pamiętam, co one oznaczały w GSI... Może być do sprawdzenia czujnik w kolektorze dolotowym, w/w czujnik położenia, nie wiem, jak w PLUS'ie, ale chyba czujnik na termostacie nie wpływa na pracę komputera. Równie dobrze możesz mieć coś z komputerem od gazu, mam na myśli sprowadzanie sygnałów z czujników do masy czy do zasilania. Co miałeś na myśli w Twoim 3-cim poście na temat "strzału niskim tonem"?
    Jak znajdę serwisówkę, a gdzieś leży na pewno, to może powiem coś konkretnego.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Ok dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Jackkall tak jak mówiłem wcześniej na gazie pracuje dobrze, na benzynie chodzi nie równo, brak mu mocy i bardzo mocno szarpie. Marti mnie ta kontrolka Check engine, ale kolega ma Citroena C4 i również mu się pali ta kontrolka, a silnik pracuje idealnie u niego.
  • Poziom 36  
    Wiesz kolego... Z tą kontrolką to jest tak, że oznacza ona każda awarię układu kontrolowanego przez komputer. W C4 może być to znak przepalonej żarówki, ale w polonezie takich rozwiązań nie stosowano, więc tu oznacza to awarię czegoś w układzie sterowania silnikiem... Co oznacza? Trzeba zczytać kod błędu. Równie dobrze może to oznaczać awarię czujnika, albo też zbyt wysokie napięcie ładowania akumulatora, choć to raczej nie jest wyświetlane przez kontrolkę (w abimexie przynajmniej nie było...) Jeśli chodzi nierówno, a jest to wielopunkt, to może być to awaria jednego ze wtryskiwaczy. Jak będzie Ci się nudziło, to odpinaj po kolei kable zapłonowe (po czym próbuj uruchomić silnik). Jeśli jeden z garów nie pali, a na to wygląda, to dowiesz się który, gdy odepniesz jego kabel zapłonowy, a silnik będzie pracował bez zmian.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście powyższe rób na zasilaniu benzyną.
  • Poziom 27  
    A, jest. Miałem tak w moim Atu GLI, ale na gazie też tak było, tylko słabiej. Okazało suę, że napięcie skakało nieregularnie do 16,8V, wtedy zapalała się kontrolka CHECK. Może być tak, że na gazie działa tylko na gazie , a na benzynie nie odcina gazu i się kasztani, wtedy zapali się kontrolka, ponieważ sonda zarejestruje niewłaściwy skład mieszanki. Mogą też być zdychające wtryskiwacze, spotkałem się z takim przypadkiem.
    Odepnij zasilanie od elektrozaworu na butli, jak nie pomoże to zrób reset kompa. Ture11 w ostatnim poście dobrze prawi.