Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bravo 1,9 jtd 2000 r. awaria z rozruchem i jazdą

dariuss87 14 Lis 2011 02:49 2015 7
  • #1 14 Lis 2011 02:49
    dariuss87
    Poziom 2  

    Witam mam Fiata Bravo 1,9 jtd z 2000 roku.
    Na początku jak kupiłem go w 2007 to przy odpalaniu nie było problemu.
    Rok temu wymieniłem akumulator na nowy bo zimą często stary siadał.
    Aktualnie mam mały problem np dziś wychodzę i próbuję odpalić, kręcę, kręcę i kręcę (w tym czasie słucham, że już powoli załapuje) i aż w końcu odpala 1-3 sek. Od razu po odpaleniu nie równy głos. Następnie się wyrównuje i czysto chodzi, (czyli można powiedzieć, że auto odpala mi tak jak jest np -20 na dworze a jest ok 10 na +, no ale pomijam. Wsiadam i jadę, przejadę ok 20-30 km i... kontrolki się zapaliły, pedał gazu nie reaguje, wsp.tez, więc zgasł w czasie jazdy, czy to na 4 lub 5 biegu i znowu kręcę (samochód poruszał się ok 30-60 min więc myślę, że jest już rozgrzany) tak samo jak na początku aż w końcu odpala i jadę dalej.

    Wymieniłem świece żarowe. Doszedłem do tego, że one się nie podgrzewają więc może przekaźnik jest spalony, ale rozgrzany powinien odpalić więc je wykluczam (możliwe, że się mylę. Mechanikiem nie jestem).

    Bardziej mnie przekonuje opcja, że jest coś z okładem paliwowym pompkami itp, ale nie mam pojęcia. Inni maja problem, że auto odpala jak jest zimne a u mnie to nie robi różnicy. Co prawda jak jeżdżę i sam zgaszę to od razu na ciepłego to odpali mi po kilku sek kręceniu (lecz nie za każdym razem) ale tez słuchać opór jak by coś nie tak było. Nie mam już nerwów.
    Da ktoś jakąś radę?

    0 7
  • #2 16 Lis 2011 15:34
    Hans30
    Poziom 27  

    Podpinałeś kompa,masz jakieś błędy ?

    0
  • #3 16 Lis 2011 15:51
    adamentum
    Poziom 10  

    Pierwsza sprawa to podpiąć pod komputer. Ale jeśli chodzi o odpalenie zimnego "ropniaka" w -20 to nie tylko ty masz problem, ropa gorzej się zapala w niskiej temperaturze niż benzyna, normalne ale jeśli chodzi o pedał gazu i wspomaganie to na komputerze będzie widać.

    0
  • #4 17 Lis 2011 00:51
    dariuss87
    Poziom 2  

    błędy mam cały czas od 3 lat tak samo z marchewka i to samo a to dzieje sie od 2 miesięcy tak bardziej,a co do odpalania to teraz jest na plusie i tez jest problem za 3-4 razem mi odpali zrobię nim ok 100km potem 4-6 h postoi podchodzie i za 2-3 razem odpalę dopiero zauważyłem ze tez ma problemy

    4 razy jeździłem do serwisu fiata i "specjaliści" niby podłączali i usuwali usterki ponad 2 tys straciłem a po przejechaniu 3 km kontrolka znowu zaświeciła i jeżdżę od 3 lat teraz i raz świeci raz gaśnie

    0
  • #5 17 Lis 2011 11:27
    Hans30
    Poziom 27  

    Myślę że twój problem będzie ciężko rozwiązać na odległość i żebyś sobie jeszcze do tego nie narobił kosztów.
    Uważam że samochód należy podłączyć pod kompa przeczytać błędy zobaczyć czego mogą dotyczyć i dopiero rozpocząć naprawę samochodu.
    Jeżeli dotychczasowi mechanicy nie dali radę może spróbować dać to naprawić komuś innemu.

    0
  • #6 17 Lis 2011 13:40
    tzok
    Moderator Samochody

    Myślę raczej że usterka ma podłoże mechaniczne i samo czytanie błędów to mało, tu potrzeba zrobić log parametrów w trakcie rozruchu (jeśli się uda). Stawiałbym na nieszczelność w układzie paliwowym lub mechaniczną usterkę regulatora ciśnienia CR/pompy CR.

    0
  • #7 18 Lis 2011 17:38
    sfinks311
    Poziom 9  

    Jeśli to ten sam silnik co w AR 156 to sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu.To bardzo częsta przyczyna takiego zachowania tego silnika.Niestety na kompie tego nie będzie widać

    0
  • #8 24 Lis 2011 20:55
    dariuss87
    Poziom 2  

    wymienili mi zawór z boscha przy pompie i filtr paliwa i działa poprawnie wszystko jak na ta chwile odpala jak wcześniej praktycznie za każdym razem oraz nie gaśnie podczas jazdy... koszt to ok 320 zawór 30 filtr 50 komputer oraz 100 za robociznę łącznie 500 zł.

    0