Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 hdi 110km brak grzania świec żarowych rok 2002

psemo tbg 14 Nov 2011 11:46 39283 22
  • #1
    psemo tbg
    Level 9  
    Mam problem z grzaniem świec żarowych do przekaźnika prąd dochodzi jednak od niego nie idzie na świece.Dodam że przekaźnik kupiłem nowy jednak to nic nie pomogło.Może miał ktoś podobną usterkę.Jeszcze pytanko który z bezpieczników odpowiedzialny jest za świece żarowe?.Dzisiaj odpiąłem czujnik temp. płynu, kontrolka świec długo się paliła ale na świecach nie było zasilania po zapaleniu silnik dziwnie chodził a wskaźnik temp poszedł na max. czyli czujnik raczej dobry.Proszę o podpowiedź z góry dziękuję (nowy forumowicz)
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Po zwarciu na bez przekaźnika świece grzeją? Świece działają od temp chyba tym modelu 5 C ( nie jestem pewny tego :P )
  • #3
    mota88gb
    Level 19  
    Jeśli wiesz jak dziala przekaznik i twierdzisz że napięcie do niego dochodzi ( pytanie tylko które ) to powinieneś sobie poradzić. Jeśli nie to odpuśc.
  • #4
    psemo tbg
    Level 9  
    Napięcie przychodzi na kabel ze skrzynki z bezpiecznikami pin nr 8 a na 9 nie ma (te kabelki przykręcane na śrubki).Sprawdzałem w innej 307-ce z tym samym silnikiem i przy lekko ciepłym silniku przy zapłonie zaczęły grzać świece i grzały aż osiągnął 30 stopni.Troszkę się oczytałem po różnych forach i każdy pisze o czym innym.Dodam rozrząd wymieniałem w czerwcu, regenerowałem rozrusznik.Jedyne co się zmieniło od wymiany przekaźnika to to ,że przy -1 zapali za pierwszym razem a wcześniej łapał i gasł choć i dzisiaj na nowym przy -3 załapał i zgasł wiec nie wiem o co chodzi. Do bezpieczników tych dużych nie wiem jak sie dobrać może tam jest ten od układu świec .Jak możecie to podpowiedzcie . Na kompie zero błędów.
  • #5
    mota88gb
    Level 19  
    Sterownik od świec jest przykręcony do skrzynki z przodu w której są bezpieczniki i ECU. Sprawdź czy jest napięcie na jednym z grubych kabli przykręconym do niego na drugim ( połączonym ze świecami ) pojawi się napięcie po załączeniu przekaźnika. Jeśli nie ma to do sprawdzenia duże bezpieczniki które są pod bsm.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Najlepiej rano przy mrozie jeden do auta drugi z kontrolką, miernikiem przy świecach i zobaczyć czy grzeją bo kontrolka może tylko mignąć a one grzeją dłużej. Gdzieś na forum jest opisane przy jakiej temp. zaczynają grzać i jak długo.
  • #6
    psemo tbg
    Level 9  
    Jasne takie próby były i nic. Zastanawiam się jeszcze nad pochodzeniem auta .Mój jest akurat z Włoch myślę że ma to wpływ na minusowe temp.Co wy na to ? .Np. inne wartości czujników?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego mota88gb jak się do nich dostać możesz podpowiedzieć.Który z nich jest odpowiedzialny za grzanie świec?
  • #7
    mota88gb
    Level 19  
    psemo tbg wrote:
    Jasne takie próby były i nic. Zastanawiam się jeszcze nad pochodzeniem auta .Mój jest akurat z Włoch myślę że ma to wpływ na minusowe temp.Co wy na to ? .Np. inne wartości czujników?

    Raczej na pewno nie!
    Do grzania świec nie ma żadnego innego czujnika przekaźnik jest sterowany z ECU i na podstawie informacji z czujnika który jest koło termostatu. Jeśli dochodzi napięcie na gruby przewód przekaźnika to do sprawdzenia zostaje sterowanie czyli czujnik, instalacja, później ECU.
  • #8
    psemo tbg
    Level 9  
    Oki dzięki za odpowiedź .Tak tez myślałem.Jednak jeszcze coś mi przyszło do głowy.Jak wymieniałem w nim świece żarowe to powiem,ze były wkręcone na sztukę wyszły w palcach (marka Iskra) więc ktoś to robił tylko pod sprzedaż.Podeślijcie mi który to bezpiecznik , myślę,że tam tkwi problem.Niestety nie mam ani książki serwisowej , instrukcji.Sądzę ,że jest to któryś z dużych bezpieczników umiejscowionych głeboko w skrzynce w silniku tam gdzie przekaźnik koło aku po prawej stronie.
  • #9
    mota88gb
    Level 19  
    Sprawdź wszystkie czy są ok.
  • #10
    psemo tbg
    Level 9  
    Właśnie sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie ok.Pozostaje kwestia czujnika płynu.Czytałem ,że po odłączeniu komputer dostaje sygnał o minusowej temp. U mnie po zapaleniu ( świeciła się bardzo długo kontrolka od świec)wskazówka temp. poszła na max, silnikiem targało .Moim zdaniem zachowywał się tak jak by dostał impuls o bardzo wysokiej temp. . Bo tu raczej nic innego nie widać .Czyli wychodzi na to ,że czujnik jest ok? Sam już nie wiem.
  • #11
    mota88gb
    Level 19  
    Czujnik trzeba sprawdzić pod komputerem jaką temperaturę widzi. A po odłączeniu ECU przyjmuje wartość 40st. i wentylator chodzi cały czas. Te duże bezpieczniki pod BSM też ok?
  • #12
    psemo tbg
    Level 9  
    bezpieczniki pod bsm ok.
  • #13
    psemo tbg
    Level 9  
    Witam kończąc temat powodem braku grzania świec były same świece.Dwie miały zwarcie i stąd przekaźnik nie dawał prądu na wyjściu kabla zasilającego świeczki.Po wymianie na nowe wszystko ok.
  • #14
    mateuszws
    Level 12  
    Drodzy forumowicze, poradźcie co zrobić:

    Wymieniłem świece na nowe (BOSCH),
    Wymieniłem przekaźnik podgrzewania świec, słychać cyknięcie po zapłonie, czyli się coś załącza, ale prąd nie dochodzi do świec.

    Jak wygląda schemat wtyczki przekaźnika od czego są piny 4 i 5 ??

    Peugeot 307 2.0 hdi 110km brak grzania świec żarowych rok 2002
  • #15
    coperfild
    Level 35  
    Przekaźnik klika czyli się załącza, na przekaźniku na złączu nr 8 masz mieć +12v pewno leci z jakiegoś dużego bezpiecznika.
    Peugeot 307 2.0 hdi 110km brak grzania świec żarowych rok 2002
  • #16
    mateuszws
    Level 12  
    Mam na złączu nr 8 stały prąd +12. Tylko dalej na świece nie jest przekazywany. Przekaźnik klika. Gdzie jeszcze szukać przyczyny we wtyczce wszystko ok czy też brakuje tam któregoś
    zasilania?
  • #17
    coperfild
    Level 35  
    Przy załączonej cewce podczas grzania na 9 styku nie ma napięci, sprawdzasz żarówką względem masy ?
  • #18
    mateuszws
    Level 12  
    coperfild wrote:
    Przy załączonej cewce podczas grzania na 9 styku nie ma napięci, sprawdzasz żarówką względem masy ?


    Tak oczywiście względem masy sprawdzam żarówką i nic.

    Czujnik temperatury cieczy ma z tym coś wspólnego?
  • #19
    coperfild
    Level 35  
    Może otwórz ten stary przekaźnik i sprawdź czy na pewno styk pracuje, ców nie ma.
  • #20
    mateuszws
    Level 12  
    coperfild wrote:
    Może otwórz ten stary przekaźnik i sprawdź czy na pewno styk pracuje, ców nie ma.


    Mam dwa przekaźniki i na dwóch jest tak samo :/
  • #21
    Staszek49
    Level 35  
    Od niedawna jestem właścicielem P-308 1,6 hdi i dopiero zgłębiam wiedzę o tym aucie (wcześniej jeździłem autami niemieckimi). Początkowo miałem obawy, iż w aucie nie grzeją świece żarowe, bo lampka kontrolna nawet nie "mignęła" podczas uruchamiania silnika. Jak wiadomo dostęp do świec fatalny a ich wymiana jest beznadziejna, bo się rwą.
    Zauważyłem, iż kontrolka od świec zapala się dopiero od minusowej temperatury i tak podobno mają "francuzy". Może i w Twoim jest tak samo i należało poczekać do minusowej temperatury.
  • #22
    coperfild
    Level 35  
    Staszek49@ Musi pan jeszcze zgłębić wiedzę o kontrolce.
  • #23
    mateuszws
    Level 12  
    Jak sprawdzić czy styk roboczy w przekaźniku pracuje nie podłączając go do auta tylko np. przy odrębnym akumulatorze ?

    Peugeot 307 2.0 hdi 110km brak grzania świec żarowych rok 2002Peugeot 307 2.0 hdi 110km brak grzania świec żarowych rok 2002