Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - Poziom paliwa

14 Lis 2011 12:36 21274 10
  • Poziom 19  
    Witam.
    Ostatnio zauważyłem problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa w Peugeot 206 1.1 2000r a mianowicie:
    jadąc po mieście zatankowałem za 50 zł ok 10l, po przejechaniu ok 40 km zapaliła mi się rezerwa, jechałem dalej zaskoczony ilością spalonej benzyny, zaparkowałem auto na ok 2 godziny (na równym terenie) poziom paliwa był nadal taki sam (czyli rezerwa), dojechałem do domu zaparkowałem auto zostawiłem na noc.
    Rano wsiadłem, przekręciłem kluczyk i okazało się, że rezerwa się nie pali i jest całkiem sporo benzyny .

    Kolejny przykład:
    (jak wszystko było dobrze to tankując za 50 zł miałem zawsze tak do drugiej kreski na wskaźniku.)
    Ostatnio podjechałem na stacje benzynową zatankowałem za 50 zł ok 10l i nawet rezerwa nie zgasła.

    Po kilku godzinach z ciekawości zatankowałem za 10 zł ok 2l i okazało się że po dolaniu tych 2l wskazówka podskoczyła prawie do trzeciej kreski na wskaźniku.

    Czy to problem leży po prostu z pływakiem i jego rezystorem suwakowym koło pompy czy może być też jakaś inna usterka?

    ps. dodam jeszcze tylko, że jakiś czas temu miałem wymieniany główny sterownik iaw.
  • Poziom 26  
    Zanim wymontujesz pływak, to zobacz stan styków w złączce dochodzącej do baku. Dostęp od góry, pod tylna kanapą bardziej z prawej
  • Poziom 19  
    ok. a wie ktoś może jaki opór powinien być przy pustym baku , przy połowie i przy całym?
  • Poziom 35  
    Tam jest troche bardziej złożone rozwiazanie niż czujnik w baku podłączony bezposrednio do wskaźnika na desce.

    To co pokazuje wskaźnik to ilość benzyny "początkowa" odjąć to co sterownik silnika uważa że zużył. W BSI to jest wyliczane. BSI aktualizuje "wartość początkową" gdy stwierdzi że poziom odczytany z czujnika jest znacznie większy niż zakładana "wartość początkowa".
    Czasem gdy mało zatankujesz lub po zatankowaniu nadal masz poniżej połowy to się nie zaktualizuje.. Wot' technika.
  • Poziom 39  
    Generalnie ten rodzaj pracy wskaźnika poziomu paliwa nie toleruje skner. Zmiany stanu paliwa są zauważane przy uzupełnianiu paliwa o przynajmiej 13 l. Trzeba to bezwzględnie przyjąć do wiadomości i stosowania. A chodzi o to co napisał poprzednik, czyli długodystansową kalkulację zużycia paliwa. I położenie pływaka w zbiorniku paliwa przeważnie nie przekłada się bezpośrednio na wskazania na pulpicie. Zawiaduje tym wskaźnikiem element BSI zamontowany w desce rozdzielczej i komunikujący się we właściwy sobie sposób z resztą pokładu. Jest to znana właściwość rozwiązań PSA i nie tylko. Przyjmij na przyszłość zasadę napełniania zbiornika do pełna i takich dylematów unikniesz.
  • Poziom 9  
    Miałem podobny przypadek w 206 2.0 hdi z 2000 roku. Generalnie wskaźnik paliwa czasami pokazywał brak paliwa (rezerwe) przy na przykład 1/3 zbiornika, okazało się w moim przypadku że uszkodzony był wskaźnik i według mechanika koszt naprawy wynosił ponad 200 złotych więc lepiej było zakupić "nowy-używany" licznik. Oczywiście najpierw pasowałoby rozebrać licznik i zobaczyć czy wskaźnik nie jest uszkodzony.
  • Poziom 12  
    Witam,

    Mam taki sam problem w moim Peugeocie 406 hdi 2001r jak kolega maciej123454. Zgadzam sie z tym co napisali wyzej koledzy.

    Dowiedzialem sie, że montują emulatory stanu paliwa. Glownie w benzyniakach przy instalacjach LPG.

    A mam pytanie głownie elektroniczne, czy da sie ominąć BSI podciągnąć kable z licznika bezpośrednio do wskaźnika w baku podłączyć i będzie wskazywać realny stan baku, ewentualnie wyskalować wskaźnik ? Czy istnieje taka możliwość ?
  • Poziom 1  
    mczapski napisał:
    Generalnie ten rodzaj pracy wskaźnika poziomu paliwa nie toleruje skner. Zmiany stanu paliwa są zauważane przy uzupełnianiu paliwa o przynajmiej 13 l. Trzeba to bezwzględnie przyjąć do wiadomości i stosowania. A chodzi o to co napisał poprzednik, czyli długodystansową kalkulację zużycia paliwa. I położenie pływaka w zbiorniku paliwa przeważnie nie przekłada się bezpośrednio na wskazania na pulpicie. Zawiaduje tym wskaźnikiem element BSI zamontowany w desce rozdzielczej i komunikujący się we właściwy sobie sposób z resztą pokładu. Jest to znana właściwość rozwiązań PSA i nie tylko. Przyjmij na przyszłość zasadę napełniania zbiornika do pełna i takich dylematów unikniesz.


    To wszystko wyjaśnia i tak najprawdopodobniej jest ponieważ od niedawna mam 206 zalałem do pełna, wskazówka ruszyła na sam szczyt, po przejechaniu około 100 km wskazówka spadła o jedną kreskę i kawałek, chcąc sprawdzić ile spalił mi na 100km zalałem ponownie do pełna (6,8L) a wskazówka pozostała na swoim miejscu i teraz odlicza z tego punktu, zastanawia mnie czy jak przejadę trochę więcej i zaleje minimum 15 litrów wskaźnik unormuje się i będzie pokazywał faktyczny stan w baku.
  • Poziom 15  
    Odgrzewam kotlecik, bo idealnie pasuje do przypadku jaki mnie nęka.
    Jazda i spadek o 1 kreskę [1], zalałem do pełna, wskaźnik nie drgnął.
    Ponowna trasa około 70km wskaźnik spadł o pół kreski [2], zalazłem do pełna i nadal nic, wskaźnik unosi się do [2], a nie do końca.
    Odłączyłem kostkę od czujnika paliwa i wskaźnik nadal podnosi się do poziomu [2].
    Co zrobić by to wróciło do normy ?

    Peugeot 206 - Poziom paliwa
  • Poziom 15  
    W moim przypadku sprawa się rozwiązała pozytywnie.
    Wyjeździłem pół baku paliwa i po nalaniu do pełna wszystko wróciło do normy.
    Wskaźnik zjechał na maksa w dół po czym wychylił się na samą górę.
    Wszytko wskazuje na to, że nie można dolewać mniej niż 15l paliwa lub podobnych ilości.
    U mnie zwariowało mimo lania ~8 litrów.
  • Poziom 9  
    Mój problem niestety raczej sam się nie rozwiąże. Zalałem 30l i wskaźnik się nie uniósł a leci w dół " z normalną prędkością", w komputerze pokładowym nie wyświetla informacji na temat, ile km przejadę na tym baku. Może to być spowodowane tym, że zmieniłem przebieg w eeprom EDC15 ? nie mam jak aktualnie tego sprawdzić, ponieważ oddałem programator na gwarancję :/
    Gdy odłączę czujnik poziomu paliwa oraz EDC15, wskaźnik nadal porusza się na ostatnią pozycje.