Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 2000r 1.4 MPI brak reakcji na pedał gazu uszkodzony sterownik?

15 Lis 2011 00:24 18049 23
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Rzeczywiście ciekawe. Co z masami na sterowniku i czujnikach?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    a próbowałeś "ręcznie" dodawać gazu?? tzn odłączyć od przepustnicy wtyczkę co idzie do sterowania pedału gazu a przepustnicą
    jeszcze jak masz multimetr to możesz sprawdzić połączenia i czy nie ma zwarć
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    przepustnice masz zespoloną z silnikiem korokowy?
  • Poziom 10  
    sprawdz na krótko czy otworzy sie przepustnica. jeśli się nie mylę jest 6 pinów w kostce
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Kines , czy te "minusy idące ze sterownika" są ok? Bo te błędy wskazują ,że tam nie ma dobrej masy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Pedał ma dwa potencjometry.
    (lewy i prawy. jedna oporność maleje ,druga rośnie)
    Stawiam na pedał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    zmien sterownik drugi tez masz zly
  • Poziom 18  
    Kiedyś podłączyłem pedał gazu od benzyny do diesla, silnik w ogóle nie reagował na pedał (tryb awaryjny) a w blokach pomiarowych pokazywał że pedał działa (przy naciskaniu na pedał wartość zmieniała się płynnie od 0 do 100%).

    W sumie wątpię, że to jest tego kwestia ale można sprawdzić i wykluczyć. Może było tak, że pedał uszkodzony wymienili na nie prawidłowy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Spróbuj zdjąć pasek z alternatora może są popalone diody więc sieje zmiennym i sterownik głupieje. Jak masz możliwość zasilenia sterownika z innego akumulatora tak, aby ominąć spadek napięcia przy rozruchu silnika to byś wyeliminował parę wątpliwych rzeczy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak rozbierzesz sterownik to zobacz jak łatwa będzie naprawa. Taka usterka nie pojawia się z sama. Szukaj przyczyny obserwując prąd płynący przez poszczególne gałęzie masy. Może uszkodzona wiązka, może któryś z podzespołów.
  • Poziom 42  
    Przez poprzednika było coś wymieniane , może wtedy zrobiono zwarcie pomiędzy 12V a masami tych czujników i podpaliło ścieżkę. Otwieraj sterownik i sprawdzaj. Obawiam się ,że to trójwarstwowa druk!
  • Poziom 15  
    Miałem kiedyś podobny przypadek w Skodzie , w sensie że dziwny .
    Wszystko było bez zarzutu a silnik kulał .
    Dodatkowo doszły problemy z ABS-em .
    W akcie rozpaczy wymieniony sterownik silnika i dalej kicha .
    Jak się okazało za wszystko odpowiadała magistrala CAN , popękana izolacja na przewodach i wilgoć zakłócała cały system .
    Puszczenie nowej wiązki i problem się rozwiązał .
    Daleko idące oszczędności to główny problem w dzisiejszych konstrukcjach .
  • Poziom 22  
    Wypnij kostki od sterownika i popsikaj kontakt sprey lub czyms podobnym co poprawia przewodzenie . Jak nie pomoze wyciag sterownik i rozbierz czy nie jest zalany w srodku .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Za pisownię i jednocześnie udzielanie bzdurnych porad ostrzeżenie. 3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Temat zamykam, bo zaczynają się pojawiać idiotyczne wpisy. Jeśli Autor będzie chciał coś dopisać - proszę o kontakt na PW.