Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 2000r 1.4 MPI brak reakcji na pedał gazu uszkodzony sterownik?

15 Lis 2011 00:24 14530 23
  • #1 15 Lis 2011 00:24
    598035
    Usunięty  
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 15 Lis 2011 06:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    Rzeczywiście ciekawe. Co z masami na sterowniku i czujnikach?

    1
  • #3 15 Lis 2011 08:31
    598035
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #4 15 Lis 2011 21:23
    masti15
    Poziom 9  

    a próbowałeś "ręcznie" dodawać gazu?? tzn odłączyć od przepustnicy wtyczkę co idzie do sterowania pedału gazu a przepustnicą
    jeszcze jak masz multimetr to możesz sprawdzić połączenia i czy nie ma zwarć

    0
  • #5 15 Lis 2011 22:19
    598035
    Usunięty  
  • #6 15 Lis 2011 22:44
    masti15
    Poziom 9  

    przepustnice masz zespoloną z silnikiem korokowy?

    0
  • #8 15 Lis 2011 22:54
    masti15
    Poziom 9  

    sprawdz na krótko czy otworzy sie przepustnica. jeśli się nie mylę jest 6 pinów w kostce

    0
  • #9 15 Lis 2011 23:42
    598035
    Usunięty  
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #10 16 Lis 2011 03:29
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.

    0
  • Pomocny post
    #11 16 Lis 2011 06:20
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kines , czy te "minusy idące ze sterownika" są ok? Bo te błędy wskazują ,że tam nie ma dobrej masy.

    0
  • #12 16 Lis 2011 18:13
    598035
    Usunięty  
  • #13 16 Lis 2011 20:34
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Pedał ma dwa potencjometry.
    (lewy i prawy. jedna oporność maleje ,druga rośnie)
    Stawiam na pedał.

    0
  • #14 16 Lis 2011 22:01
    598035
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #15 16 Lis 2011 22:56
    AUTOMARCIN
    Poziom 13  

    zmien sterownik drugi tez masz zly

    0
  • #16 16 Lis 2011 23:06
    ste
    Poziom 16  

    Kiedyś podłączyłem pedał gazu od benzyny do diesla, silnik w ogóle nie reagował na pedał (tryb awaryjny) a w blokach pomiarowych pokazywał że pedał działa (przy naciskaniu na pedał wartość zmieniała się płynnie od 0 do 100%).

    W sumie wątpię, że to jest tego kwestia ale można sprawdzić i wykluczyć. Może było tak, że pedał uszkodzony wymienili na nie prawidłowy.

    0
  • #17 16 Lis 2011 23:14
    598035
    Usunięty  
  • #18 16 Lis 2011 23:25
    kkknc
    Poziom 41  

    Spróbuj zdjąć pasek z alternatora może są popalone diody więc sieje zmiennym i sterownik głupieje. Jak masz możliwość zasilenia sterownika z innego akumulatora tak, aby ominąć spadek napięcia przy rozruchu silnika to byś wyeliminował parę wątpliwych rzeczy?

    0
  • #19 17 Lis 2011 02:12
    598035
    Usunięty  
  • #20 17 Lis 2011 03:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jak rozbierzesz sterownik to zobacz jak łatwa będzie naprawa. Taka usterka nie pojawia się z sama. Szukaj przyczyny obserwując prąd płynący przez poszczególne gałęzie masy. Może uszkodzona wiązka, może któryś z podzespołów.

    0
  • #21 17 Lis 2011 06:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Przez poprzednika było coś wymieniane , może wtedy zrobiono zwarcie pomiędzy 12V a masami tych czujników i podpaliło ścieżkę. Otwieraj sterownik i sprawdzaj. Obawiam się ,że to trójwarstwowa druk!

    0
  • #22 17 Lis 2011 18:51
    urkotrebor
    Poziom 15  

    Miałem kiedyś podobny przypadek w Skodzie , w sensie że dziwny .
    Wszystko było bez zarzutu a silnik kulał .
    Dodatkowo doszły problemy z ABS-em .
    W akcie rozpaczy wymieniony sterownik silnika i dalej kicha .
    Jak się okazało za wszystko odpowiadała magistrala CAN , popękana izolacja na przewodach i wilgoć zakłócała cały system .
    Puszczenie nowej wiązki i problem się rozwiązał .
    Daleko idące oszczędności to główny problem w dzisiejszych konstrukcjach .

    0
  • #23 19 Lis 2011 17:12
    bula17
    Poziom 20  

    Wypnij kostki od sterownika i popsikaj kontakt sprey lub czyms podobnym co poprawia przewodzenie . Jak nie pomoze wyciag sterownik i rozbierz czy nie jest zalany w srodku .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Za pisownię i jednocześnie udzielanie bzdurnych porad ostrzeżenie. 3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #24 23 Lis 2011 00:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Temat zamykam, bo zaczynają się pojawiać idiotyczne wpisy. Jeśli Autor będzie chciał coś dopisać - proszę o kontakt na PW.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo