Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 01r 1.9dci pompa wysokiego ciśnienienia nie podaje paliwa

artek08500 15 Lis 2011 08:24 21115 13
  • #1 15 Lis 2011 08:24
    artek08500
    Poziom 12  

    witam kolegów mam problem ze swoim autkiem otóż samochód stał około 1 rok uszkodzony lecz zapalał z pierwszego .Podczad ostatniego odpalenia auto zaczeło falować obrotami i po zgaszeniu juz nie odpaliło .Doszedłem że nie działała pompka wstepna ,naprawiłem to teraz paliwo podawane jest do pompy wysokiego lecz z niej zero cisnienia.Po podpięciu do kompa wyskoczył bład czujnika na listwie .teraz moje pytanie 1.czy mogła pąśc pompa wysokiego?
    2.czy ew padnięty czujnik na listwie moze powodować nie spręzanie paliwa w w/w pompie(choc wydaje mi sie ze ten bład wyskakuje dlatego ze nie ma w listwie cisnienia)
    3.czy immo w tym modelu odcina paliwo?
    4.za co odpowiada zawór za pompie wysokiego cisnienia(usytuowany poziomo POMPA BOSCH)
    Acha zapomniałem dodac ze na plaku auto odpala i chodzi ładnie

    proszę o jakie kolwiek sugestie
    dziękuje

    4 13
  • #2 15 Lis 2011 08:56
    magik 27
    Poziom 13  

    Jeśli wywala czujnik to go sprawdź , z uszkodzonym na pewno nie odpali!

    1
  • #3 16 Lis 2011 22:29
    artek08500
    Poziom 12  

    mam jeszcze pytanie odnosnie regulatora cisnienia paliwa zamontowanego na pompie wysokiego cisnienia wymontowałem go i po podłączeniu wtyczki nie ma zadnej reakcji oczywiscie prad dochodzi do niego czy to normalne?

    pozdrawiam

    3
  • #4 16 Lis 2011 23:03
    panam
    Poziom 29  

    Błą czujnika wywala bo jest za małe ciśnienie na rampie, włóż regulator spowrotem . Jak odpala na plaka i chodzi normalnie to możesz mieć problem z wtryskami(test przelewów) albo z pompą albo z samym regulatorem siśnienia. jak nie wiesz jak nie jesteś wstanie sam tego sprawdzić

    2
  • #5 17 Lis 2011 21:06
    artek08500
    Poziom 12  

    witam dzis podmieniłem czujnik z listwy i regulator ciśnienia z pompy z innego (sprawnego) auta i nic to nie pomogło ;( pompa dalej nie tłoczy paliwa .Testu przelewowego wtrysków nie zrobię bo przeciez paliwo nie dochodzi do nich .chyba jedynym wyjscie pozostanie znalezienie drugiej pompy bo pomysły sie mi kończa ...
    zastanawia mnie jeszcze czy pompa wysokiego cisnienia mogła pasc tak z długiego stania?(ponad rok) auto nigdzie nie jezdziło było sporadycznie odpalane na 10min

    0
  • #6 17 Lis 2011 22:03
    panam
    Poziom 29  

    Napisałeś że odpala na plaka i pali ładnie , wtedy zrób test przelewów i pomiar ciśnienia na rampie oczywiście diagnoskopem. Ja jeszcze nigdy nie wymieniałem pompy w tym typie, a jak auto długo stało i paliwo było z dużą domieszką siarki to pogły pozdzewieć wtryski w środku. Sprawdź typ pompy bo nie pamiętam jaka była w tym roku( CP1 albo CP3), w jednym typie jak odłączysz regulator to ciśnienie idzie na maksa, a w drugim nie ma żadnego ciśnienia. Pozdrawiam.

    0
  • #7 18 Lis 2011 22:09
    artek08500
    Poziom 12  

    witam pompa to CP1 i wogole nie idzie z niej jakie kolwiek cisnienie ,a czy wtryski mogą sterować regulatorem cisnienia? do niego dochodzi 8.28v tyle samo co w sprawnym modelu ,wskazuje wszystko na pompe chciałbym tylko zrozumiec co by miały wtryski do tego ? rozumiem ze jakby sie nie domykały pompa mogła by nie dawac odpowiedniego cisnienia ale ty akurat nawet kropla z niej nie poleci
    pozdrawiam

    0
  • #8 18 Lis 2011 22:37
    panam
    Poziom 29  

    Wiesz co nie jestem pewien na 100, ale cp1 nie miała pompy wstępnego ciśnienia, więc potrzebowała pompy w zbiorniku, musiał bym to sprawdzić. Jeszcze raz zapytam ,na plaka odpala czy nie , jak tak to problem pomiędzy zbiornikiem o pompą wysokiego ciśnienia( pompa ta nie zasysa paliwa tylko tłoczy, więc potrzebuje ciśnienia wstępnego)

    0
  • #9 20 Lis 2011 13:57
    artek08500
    Poziom 12  

    witam moj model ma pompkę wstępna która jest koło podłuznicy prawej pracuje jak burza paliwo jest podawane do pompy wysokiego cisnienia i nawet wraca przewodem powrotnym do zbiornika takze paliwo do pompy jest podawane natomiast z pompy wysokiego juz nic nie idzie do szyny
    podejrzewam ze cos z ta pompa jest nie tak ,nie znam jej budowy także boje sie ja rozebrac bo pewnie juz nie złoze ;) mysle ze tu tkwi problem
    pozdrawiam

    0
  • #10 20 Lis 2011 15:44
    panam
    Poziom 29  

    Sprawdzałeś regulator ciśnienia na pompie i jego wysterowanie? Może zaworek się przycina?

    3
  • #11 20 Lis 2011 17:16
    artek08500
    Poziom 12  

    pogrzebałem w necie i na jakiejs francuskiej stronie znalazłem przekrój tej pompy (http://translate.google.pl/translate?sl=fr&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fphilippe.boursin.perso.sfr.fr%2Fpdgdies3.htm)
    i z tych rysunków wynika ze jest jeszcze zaworek na dolocie który jak sie zatnie albo pompa wstepna da za małe cisnienie nie wcisnie sie i nie poda paliwa na sekcje tłoczace ,byc moze zaciął sie od długiego postoju??? postaram sie jeszcze go sprawdzic :)
    pozdrawiam

    0
  • #12 22 Kwi 2012 00:21
    artek08500
    Poziom 12  

    witam
    chciałbym odswiezyc temat poniewaz dopiero znalazłem czas na to auto
    wymieniłem pompe nic wtryski i auto odpaliło !!! pochodziło z poł godz potem przejechałem sie nim zauwazyłem ze przy ruszaniu z miejsca ma słaba moc dopiero przy wyzszych obrotach idzie dobrze stanałem pochodziło z 5min na wolnych i zgasło
    i teraz znów nie da sie odpalic tzn lekko załapuje ale nie na tyle by móc utrzymac wolne obroty .problem tkwi z cisnienui paliwa tak mysle niestety nie mam sprzetu by zdiagnozowac to konkretnie ,moze jest ktos kumaty w tych modelach z lublina pulaw radomia wawy kto moglby mi to ogarnać ???? wpakowałem ostatnio tysiaka w tego złomka i nic to nie dało takze moze ma któs czesci na ew podmianke zeby zdiagnozowac problem ?
    pozdrawiam

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]

    1
  • #13 04 Lis 2013 18:39
    michalpiotrowicz1
    Poziom 9  

    Witam. Miałem identyczny problem po wymianie filtra paliwa, regeneracji głowicy po roztrzaskaniu się rolki napinacza paska rozrządu. Zapalił normalnie i tak kilka razy. Nagle po zgaszeniu zero reakcji przy próbie rozruchu. Po oględzinach - brak ciśnienia na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia. Kompletnie nic. Powód? Zaworek zwrotny w pompie zaraz kolo króćca wlotu paliwa. Zaciął się. Po przeczyszczeniu zapalił od strzała. Może komuś pomogę.

    3
  • #14 16 Mar 2018 21:25
    123hudy
    Poziom 1  

    Witam wszystkich bardzo serdecznie, pozwolę sobie odświeżyć temat, mam nieco podobny problem mianowicie nie odpala moja renowka rx4 1.9 dci był u mechanika i wywala błędy na listwie, za małe ciśnienie, po zakupie nowego czujnika to samo oba czujnik zostały sprawdzone w innym warsztacie i oba okazały się dobre więc problem jest gdzie indziej, dziś wyciągnąłem wtryskiem żeby zrobić próbę przelewowa, okazało się że nic z nich nie leci, jak by za małe ciśnienie żeby przelewie przez którykolwiek wtrysk, mechanik mi mówił że na listwie jest jakieś 4 czy 5 razy niższe ciśnie niż być powinno więc wygląda tak pomojemu że pompa wtryskowa nie ma już siły nabić ciśnienia, paliwo do niej dochodzi widać to po zdjęciu węża za filtrem paliwa, filtr jest nówka więc też nie może być zapchany ( był zmieniony już jak auto umarło) z pompy wysokiego ciśnienia paliwo niby wylatuje, po odkteceniu węża łączącego ja z szyna CR paliwo leci tylko teraz czy ono powinno aż trysnac czy poprostu lecieć ciurkiem? Czy może ktoś wie jakie powinno być ciśnienie wyjściowe na tej pompie? a i zauważyłem też że jak przekrece zapłon ( nie kręcąc silnika) to słychać te pompę ale tak dziwnie jak by coś tam się mielilo, jak by bombelki czy coś i słychać ja długo bo pracuje około minuty lub trochę dłużej zanim się wyłączy, widać też jak po chwili paliwo z niej się cofa spowrotem do filtra paliwa( widać bąbelki wedrujace w przewodzie paliwowy) czy to normalne? Bo tak na chłopski rozum to ono się cofać nie powinno chyba co nie?
    Dodam jeszcze że auto chodziło bez zarzutów aż do momentu kiedy umarło, około 50 kilometrów przez śmiercią czułem lekkie poszarpywania lecz były one tak delikatne że nie byłem pewien czy to auto czy też nierówności na drodze, a podczas odpalenia obroty silnika zafalowaly, lecz poza tym nic się nie działo, przejechałem te 50 km do domu zaparkowalem i jak po kilku godzinach wsiadlem to tylko odpalił, przejechał 30 metrów zapaliła się choinka na desce i zgasł czy ktoś może mi poradzić co to czy tak powinna zachowywać się pompa

    Dodano po 15 [minuty]:

    A czy ten zaworek zwrony na pompie to jest to co na zdjęciu?

    0