Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F Combi - wskaźnik paliwa "przesunięty" o ok 20l w górę

igon 15 Lis 2011 11:04 8595 16
  • #1 15 Lis 2011 11:04
    igon
    Poziom 11  

    Witam,

    Mam dość nietypowy problem - otóż wskaźnik paliwa pracuje w moim aucie od mniej więcej połowy do poziomu max.

    Praktycznie pusty bak oznacza wg. wskaźnika wartość ok 20 litrów, przy czym bak pełen do połowy to wskazówka poziomu paliwa wychylona ponad poziom max.

    Nie za bardzo wiem co mogłoby być powodem takiego zachowania - jakieś porady?

    Byłbym wdzięczny gdyby któryś z kolegów mógł mi powiedzieć którędy mniej więcej idzie wiązka przewodowa czujnika i w którym miejscu można go pomierzyć. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć szukając w internecie to wiem, że czujnik znajduje się od spodu auta - więc diagnostyka w tamtym miejscu byłaby nieco uciążliwa i wolałbym ją odłożyć na sam koniec (z racji, że nie posiadam tunelu ani podnośnika musiałbym ją "zlecić" warsztatowi a to wiadomo trochę będzie kosztowało a efektu może nie przynieść).

    Samochód to Opel Astra F combi z 1997 roku.

    Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeżeli pomyliłem dział- uznałem, że awaria ta raczej jest kwestią elektryczną lub elektroniczną dlatego tu napisalem.

    0 16
  • #2 15 Lis 2011 11:28
    jerry1960
    Poziom 33  

    Zacięty czujnik poziomu paliwa w zbiorniku . Podnieś tylną kanapę znajdź czujnik znajduje się w zbiorniku paliwa, wymontuj go, przeczyść ewentualnie zamontuj nowy.

    0
  • #3 15 Lis 2011 11:39
    igon
    Poziom 11  

    Sęk w tym, że czujnik jest pod autem - od spodu. Nie ma do niego dostępu z kabiny - taki urok auta typu combi (no chyba, że jest jakiś sposób ale jak przyglądałem się to wiązka "ucieka" pod karoserię mniej więcej pod siedzeniami - żadnej klapy itd).

    Trochę mnie zastanawia fakt zacięcia - gdyż pływak reaguje na zmianę poziomu tyle, że w przedziale od 20 do powyżej max.

    Czy do przeczyszczenia muszę spuścić całą benzynę z baku czy też "obędzie" się bez tego?

    W którym miejscu ewentualnie poszukiwać przekaźnika od pompy paliwa? Auto mam na LPG więc mógłbym po wypaleniu całej benzyny z baku przejść na LPG i dojechać do warsztatu - tyle, że nie chciałbym pożegnać pompki paliwa przez pracę na sucho.

    1
  • #4 15 Lis 2011 12:02
    jerry1960
    Poziom 33  

    Pompa podczas pracy na sucho powie pa pa. Pozostaje Ci odkręcić zbiornik i dostać sie do czujnika .

    0
  • #5 15 Lis 2011 12:14
    igon
    Poziom 11  

    dla tego chciałbym wiedzieć gdzie szukać przekaźnika od pompy paliwa - jak go znajdę to go wyjmę - w tedy pompa nie będzie pracowała i dojadę na samym gazie :D

    A jak ze stanem baku? trzeba spuścić go czy czujnik jest mocowany "od góry" i nie nastąpi wyciek paliwa po odkręceniu?

    Chce jak najlepiej się przygotować by nie dać się naciągnąć na dodatkowe koszty (jeden z "ekspertów" nawet bez diagnostyki stwierdził, że czujnika nie da się wymontować i trzeba CAŁY zbiornik wymienić - więc wole wiedzieć co można a czego nie i ewentualnie jak)

    0
  • #6 15 Lis 2011 13:00
    jerry1960
    Poziom 33  

    Czujnik jest mocowany od góry zbiornika .

    0
  • #7 15 Lis 2011 13:06
    igon
    Poziom 11  

    to dobrze - a w którym miejscu poszukiwać przekaźnika od pompy paliwa lub jakiegoś bezpiecznika / konektora? Chciałbym móc ją rozłączać gdy używam instalacji gazowej by nie ryzykować uszkodzenia.

    0
  • #8 15 Lis 2011 13:47
    ociz
    Moderator Samochody

    Bezpiecznik nr 2 możesz wyjąć.
    Co do wskaźnika to na początek odłącz wtyk czujnika temperatury silnika i zmierz na nim napięcie, pozwoli to ocenić czy stabilizator napięcia w zegarach jest sprawny, powinno być 10V.

    0
  • #9 15 Lis 2011 14:03
    igon
    Poziom 11  

    ociz - a ten odczyt 10V jest stały czy np. tylko przy rozgrzanym silniku? Mam mierzyć piny na wtyku czy może na gnieździe?

    Sorry za banalne pytanie - jednakże nie jestem zawodowym mechanikiem i elektrykę pojazdów dopiero poznaje robiąc mniejsze i większe naprawy tego co posiadam :)

    0
  • #10 15 Lis 2011 14:11
    ociz
    Moderator Samochody

    Ma być cały czas 10V ale tylko na odpiętej wtyczce. Jak byś napisał jaki silnik to by było wiadomo gdzie dokładnie jej szukać...

    0
  • #11 15 Lis 2011 14:18
    igon
    Poziom 11  

    Auto to Opel Astra F 1,6 combi '97r. Moc silnika 55 kW. Co do samego typu silnika to gdzie szukać tej informacji?

    Zapewne teraz część osób stwierdziła, że szkoda zachodu skoro nie znam "podstaw" - ale jak już pisałem: nie jestem zawodowym mechanikiem - kwestie czysto mechaniczne lub specyficzne dla samochodów na razie poznaje dopiero. Z elektryką (ogółem) radzę sobie dobrze - więc jak już wiem gdzie szukać / co mierzyć to raczej dalej dam radę.

    BTW gdzieś czytałem, że czujnik paliwa działa na zasadzie potencjometru. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć dla jakiego stanu ten czujnik (paliwa) zwraca pełne 12V (10V?) a dla jakiego 0V?

    0
  • #12 15 Lis 2011 19:02
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie 12V , bo takie napięcia na stałe na akumulatorze nie ma / zmienia się od obciążenia / lecz 10V , a skąd się bierze takie napięcie na czujniku temp. dla wskaźnika i czujnika poziomu paliwa , napisał Ociz. Najlepiej jak dostaniesz się do kostki czujnika paliwa.

    0
  • #13 15 Lis 2011 23:10
    igon
    Poziom 11  

    A czy dysponuje może któryś z kolegów instrukcją w jaki sposób dobrać się do czujnika w przypadku, gdy nie jest on dostępny z kabiny? Chodzi mi o to co należy krok po kroku zrobić by móc go wykręcić.

    Podejrzewam, że czeka mnie demontaż zbiornika paliwa i pewnie przewodów paliwowych itd :/

    Co do silnika to sprawdziłem - jest to: X16SZR02FV9560

    PS ponawiam również pytanie odnośnie napięcia dla stanu max i stanu min - gdyż ułatwi to zdiagnozowanie przyczyny po zdemontowaniu czujnika (gdyby jednak okazało się, że gdzieś przewód ma przebicie albo co)

    0
  • #14 15 Lis 2011 23:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Czujnik temperatury na zegary masz w kolektorze ssącym, blisko alternatora, taka pojedyncza wsuwka.
    Nie wiem jak wygląda zbiornik i podłoga w kombi ale w hatchback czujnik siedzi od dołu, pompa od góry i pod kanapą jest otwór.
    Napięcie to mogę podać co najwyżej jutro dla 1/4 zbiornika bo akurat tyle mam w swojej.

    0
  • #15 16 Lis 2011 00:42
    igon
    Poziom 11  

    byłbym wdzięczny za podanie napięcia - może w ten sposób uniknę rozbierania całości albo rwania włosów po ewentualnej wymianie czujnika

    0
  • #16 16 Lis 2011 07:39
    Brave Merc
    Poziom 15  

    Czujnik wody nie przekłamuje bo to też wskazywało by na brak stabilizacji na 10v a napięcia po czujniku paliwa nikt nie sprawdza to kto ma ci to podać.
    Sprawdź tak jak koledzy piszą napięcie na kablu od czujnika wody na silniku jak jest 10v to czujnik paliwa do wyjęcia jak 12v to stabilizator w liczniku.

    0
  • #17 27 Lis 2012 18:44
    Kaspi93182
    Poziom 1  

    Ja mam taki problem że ani wskazówka od poziomu paliwa ani temperatury niedziała. Poza tym nie włącza się wentylator chłodnicy

    1