Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Solved] Jak prawidłowo założyć przewody na świece (Polonez Caro Plus 1.6 GLi)

15 Lis 2011 14:02 7205 5
  • Poziom 2  
    Witajcie. Wiem, że to śmiesznie łatwe dla każdego wtajemniczonego, ale niestety nie dla mnie. Nie znam się na mechanice. Szukałem w internecie, w książeczce dołączonej do samochodu oraz w "Budowa, naprawa, eksploatacja Polonez Caro Atu Plus" mgr inż. Edwarda Morawskiego. Ale niestety nie znalazłem tam jasnej i zrozumiałej dla mnie procedury właściwego podłączenia przewodów do świec zapłonowych w moim samochodzie. Niestety nie mam do kogo się zwrócić, więc piszę z prośbą na tym forum, mam nadzieję, że mnie zrozumiecie.

A więc auto jak w temacie. Świece odłączyłem aby je przeczyścić, a że było ciemno to źle założyłem kable i teraz nie wiem jak założyć je poprawnie.

patrząc od przodu auta, z lewej strony silnika oznaczenie wygląda tak:

1342

zaś przy kostkach, z których wychodzą kable (patrząc z tej samej perspektywy) tak:

32 41

I teraz w jaki sposób założyć przewody na świece? Proszę o instrukcję, dzięki której umiałbym to robić w przyszłości w razie potrzeby. Z góry dziękuję za wasz czas i pomoc. Pozdrawiam

Edit: Rozwiązanie problemu w moim ostatnim poście
  • Poziom 26  
    1 do 1, 2 do 2 , 3 do 3, 4 do 4. Masz podaną kolejność zapłonu i według tego należy tak pozakładać przewody na świece.Napewno w książce jest kolejność podana.
  • Poziom 2  
    No na logikę też mi się tak wydawało i tak podłączyłem. Jednak wcześniej musiało to być inaczej założone, bo aby podłączyć 1 do 1, 2 do 2 itd. musiałem pozamieniać kable - krótsze z długimi bo nie sięgały do odpowiednich świec. Czy to nie dziwne?

Edit: