Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Solved] Jak prawidłowo założyć przewody na świece (Polonez Caro Plus 1.6 GLi)

15 Lis 2011 14:02 7205 5
  • Poziom 2  
    Witajcie. Wiem, że to śmiesznie łatwe dla każdego wtajemniczonego, ale niestety nie dla mnie. Nie znam się na mechanice. Szukałem w internecie, w książeczce dołączonej do samochodu oraz w "Budowa, naprawa, eksploatacja Polonez Caro Atu Plus" mgr inż. Edwarda Morawskiego. Ale niestety nie znalazłem tam jasnej i zrozumiałej dla mnie procedury właściwego podłączenia przewodów do świec zapłonowych w moim samochodzie. Niestety nie mam do kogo się zwrócić, więc piszę z prośbą na tym forum, mam nadzieję, że mnie zrozumiecie.

    A więc auto jak w temacie. Świece odłączyłem aby je przeczyścić, a że było ciemno to źle założyłem kable i teraz nie wiem jak założyć je poprawnie.

    patrząc od przodu auta, z lewej strony silnika oznaczenie wygląda tak:

    1342


    zaś przy kostkach, z których wychodzą kable (patrząc z tej samej perspektywy) tak:

    32 41

    I teraz w jaki sposób założyć przewody na świece? Proszę o instrukcję, dzięki której umiałbym to robić w przyszłości w razie potrzeby. Z góry dziękuję za wasz czas i pomoc. Pozdrawiam

    Edit: Rozwiązanie problemu w moim ostatnim poście
  • Poziom 26  
    1 do 1, 2 do 2 , 3 do 3, 4 do 4. Masz podaną kolejność zapłonu i według tego należy tak pozakładać przewody na świece.Napewno w książce jest kolejność podana.
  • Poziom 2  
    No na logikę też mi się tak wydawało i tak podłączyłem. Jednak wcześniej musiało to być inaczej założone, bo aby podłączyć 1 do 1, 2 do 2 itd. musiałem pozamieniać kable - krótsze z długimi bo nie sięgały do odpowiednich świec. Czy to nie dziwne?

    Edit:
    Okazało się, że odpalił dopiero gdy podłączyłem mu przewody rosnąco, nie patrząc na oznaczenie na silniku. Czyli teraz przewody oznaczone cyframi na kostkach, ułożone są na świecach rosnąco: 1, 2, 3, 4 - patrząc od przodu samochodu. Z tego wnioskuję, że oznaczenie na kościach nie odpowiada temu na silniku, a jedynie pokazuje, w jakiej kolejności założyć kable na świece, poczynając od przodu samochodu.
  • Poziom 34  
    Kolejność zapłonu to 1-3-4-2 . Do kopułki z nr 1 wkładasz przewód z cylindra 1 ,później zgodnie z ruchem palca do cylindra 3. następnie do 4 i na koniec do 2. Gdy będzie inaczej to silnik raczej nie odpali.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Silnik odpala i chodzi równo, bez żadnego stukania, więc myślę, że jest wszystko dobrze założone. Udało mi się samemu dojść do ładu.

    Rozwiązanie i wnioski:
    1. Oznaczenia (cyfry) na silniku to kolejność zapłonu poszczególnych świec. (w moim przypadku jest to zbędne do założenia kabli - nie należy się tym sugerować)
    2. Świece numerowane są kolejno, wzdłuż wału. Pierwsza jest od strony chłodnicy, czwarta od strony przedniej szyby (niby oczywiste, ale wcześniej tego nie wiedziałem)
    3. Numery przewodów mają pokryć się z numerami świec (przewód z nr 1 zakładamy na świecę nr 1, przewód z nr 2 - na świecę z nr 2 itd.)

    Gdybym jednak był w błędzie, mimo iż silnik działa sprawnie - proszę mnie poprawić. Raz jeszcze dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)