Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BORA 1.9 TDI - syntetyk czy mineralny?

plesnierowicz 15 Lis 2011 20:49 4595 8
  • #1 15 Lis 2011 20:49
    plesnierowicz
    Poziom 2  

    Kupiłem niedawno BORE 1.9 TDI ma przejechane ok. 200tys jeśli to prawda.
    Jaki olej wlać do silnika syntetyk czy mineralny?

    0 8
  • #2 15 Lis 2011 22:04
    Pablo1964
    Moderator

    Taki, jaki był wlewany do tej pory.

    0
  • #3 16 Lis 2011 17:03
    paba
    Poziom 8  

    jeśli nie masz pewności co do stanu silnika i używanego oleju to syntetyka bym nie ryzykował, ale pół-syntetyk tak, np. Valvoline MaxLife 10W-40

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Lis 2011 17:11
    Pablo1964
    Moderator

    Do silników TDI z pompowtryskiwaczami należy stosować olej syntetyczny z atestem VW. Z drugiej jednak strony, nie można stosować syntetyka do silnika, do którego stosowano wcześniej olej mineralny. Stąd mój wcześniejszy post.
    Mam ten sam silnik w Fabii, przebieg 330 tys. km. Bez jednej awarii. Od początku stosowany jest syntetyk z atestem VW.

    0
  • #5 16 Lis 2011 20:39
    plesnierowicz
    Poziom 2  

    Nie wiem jaki był olej bo auto jest z komisu i jego sprzedawca nic nie chce powiedzieć

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeździłem firmową Skodą TDI, i miała 400tyś. przebiegu i było o.k z silnikiem. W silniku był pełen syntetyk, myślę że w moim przypadku też można by było zaryzykować.
    Moje auto przyjechało bezpośrednio z Niemiec , więc jeździło chyba na pełnym syntetyku

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    PRZECZYTAŁEM to w internecie rady jakiegoś EKSPERTA. 5 MITÓW 1.Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach.
    2.Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju.
    3.Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu.
    4.Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika.
    5.Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki.

    To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku" – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych".

    „Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu" – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych" – wyjaśnia Chinn.
    Dzięki pozdrawiam. ps.wleje syntetyk

    0
  • #6 17 Lis 2011 01:33
    pipałosia
    Poziom 25  

    Każdy ma swoje racje na DISCONERY dwaj goście nie mogli wieloma cudami załatwić silnika, cukrem ,itd..W mojej pierwszej firmie też się lało co szefozo taniej dostał,kupił i wozy posuwały i jeżdżą do dziś a widzę je często choć firmę zmieniłem. Każdy chwali swoje a na forum napiszą naukowcy , dobrze że chociaż moreratoży danego działu są w temacie i inteligentnie , również pomocnie odpowiadają na pytania.

    0
  • #7 17 Lis 2011 15:09
    MaLy_RaDeK
    Poziom 14  

    plesnierowicz napisał:
    Jaki olej wlać do silnika syntetyk czy mineralny?

    Syntetyk - zgodnie z instrukcją samochodu.
    Zgodny z normą VW 505.01

    0
  • #8 12 Wrz 2012 15:25
    houki2
    Poziom 2  

    co sadzicie?
    Golf IV 1.9 90 (alh) na pompie wtryskowej. okolo przez 50 tys. km byl lany 15w40 castrol dzis wkladam zregenerowana turbine i zastanawiam sie nad zmiana na 10w40 moze mobila, dodam ze samochod kopcil na bialo wczesniej przy odpalaniu,i bral olej (raczej przez turbine) przebieg 211 tys co sadzicie o zmianie na polsyntetyk??

    0
  • #9 12 Wrz 2012 15:33
    Pablo1964
    Moderator

    Półsyntetyk to w zasadzie także olej mineralny (zawartość oleju syntetycznego w granicach 5%). Dla mnie to zwykły chwyt marketingowy. Ale nie sądzę, by to mogło zaszkodzić. Na pewno nie silnikowi, co najwyżej kieszeni.

    0