Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaguar S-TYPE 3.0 V6 (manual) - Nie odpala po zderzeniu

KukiKaZMaN 15 Nov 2011 20:52 5635 11
  • #1
    KukiKaZMaN
    Level 9  
    Witam.
    Czy ktoś z Państwa ma wiedzę na temat zabezpieczeń pirotechnicznych w samochodzie Jaguar S-type 1999r 3.0 V6 (manual)?
    Sprawa przedstawia się następująco, po zderzenie boczno-czołowym pojazd nie odpala.
    Rozrusznik kręci, jeśli podłączę go "na krótko", lecz po podpięciu go w aucie już NIE kręci.
    Coś odcina zasilanie do pompki paliwa, wtrysków i cewek - przypuszczam, że jest to jakieś zabezpieczenie, które aktywuje się po wypadku.
    Jeśli ktoś wie coś na ten temat, bardzo proszę o wypowiedź.
    Po podłączeniu do KTS'a w silniku brak błędów, w Airbagu tylko ten o wystrzałach poduszek powietrznych.
    Bezpiecznik wstrząsowy jest sprawny - nie wybity.
    Bezpiecznik na klemie - też OK.
    Immobilizer - działa i jest sprawny.
    Pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #3
    KukiKaZMaN
    Level 9  
    T5 wrote:
    KukiKaZMaN wrote:
    w Airbagu tylko ten o wystrzałach poduszek powietrznych.
    Z tym zrób porządek.


    Dzięki za odpowiedź,
    Błąd Airbag polega na tym, że mruga kontrolka poduszek powietrznych ma desce rozdzielczej. Niestety akumulator był tydzień odpięty, więc po podłączeniu go i uruchomieniu KTS'a - w Airbag - 0 błędów. Jak długo samochód musi być na zapłonie, aby odczytał błędy i je wyświetlił? Ja czekałem ponad 15 minut na zapłonie, potem podłączyłem diagnostykę, efekt - Airbag: 0 błędów.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mieci0 wrote:
    A może poszło zwarcie na kablach. Czekaj zaraz postaram się cooś zaradzić. W końcu za 5 lat bd mechanikiem, ale i tak bd malował autka we własnej firmie


    Aktualnie samochód jest przeglądany przez Elektromechanika, dziś go podstawiłem, i mam nadzieję że On znajdzie przyczynę.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #4
    Mieci0
    Level 9  
    To tak mam dla ciebie kilka pytań
    1. czy wciskałeś pedał gazu przed odpaleniem (1.-wszym itd. po kraksie)
    Na szybko wyczytałem się że coś te autka mają awanyjne cylindry

    Dodano po 49 [sekundy]:

    a o co chodzi z tym kręcenim rozrusznika na krótk?
  • #5
    KukiKaZMaN
    Level 9  
    Mieci0 wrote:
    To tak mam dla ciebie kilka pytań
    1. czy wciskałeś pedał gazu przed odpaleniem (1.-wszym itd. po kraksie)
    Na szybko wyczytałem się że coś te autka mają awanyjne cylindry

    Dodano po 49 [sekundy]:

    a o co chodzi z tym kręcenim rozrusznika na krótk?


    1. Próbowałem, przepustnica działa (jest elektryczna) otwiera się, lecz dalej nic
    2. Wyciągnąłem przekaźnik od blokady rozrusznika, zmostkowałem, i zaczęło kręcić
  • #6
    Mieci0
    Level 9  
    Mam kuzyna po najlepszym technikum sam. (byłym bo je przeorali) obecnie pracuje w audi. Jutro się go zapytam i dzm Tobie znać, a teraz idę spać ;-)
  • #7
    KukiKaZMaN
    Level 9  
    Mieci0 wrote:
    Mam kuzyna po najlepszym technikum sam. (byłym bo je przeorali) obecnie pracuje w audi. Jutro się go zapytam i dzm Tobie znać, a teraz idę spać ;-)
    Ok, dzięki czekam na informację.

    P.S
    Kolejny objaw:
    Podczas przekręcenia kluczyka w pozycji rozruchu, gasną wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej.
  • #9
    KukiKaZMaN
    Level 9  
    T5 wrote:
    Akumulator naładowany?Masy silnik-karoseria-akumulator ok?Bo coś mi się wydaje że z zasilaniem tam problem.


    Akumulator nówka sztuka Bosch S5 - prostownik jest w gotowości.
    Tak jak pisałem wcześniej, auto zawiozłem do Elektromechanika, który jak tylko odkryje, co jest przyczyną, powiadomi mnie, a ja napiszę tutaj.

    Tworząc ten temat, chciałem się upewnić, czy ten pojazd nie posiada jakiś dodatkowych zabezpieczeń powypadkowych.
  • #11
    tomek70
    Level 21  
    Miałem ten sam problem. Okazało się że podczas uderzenia musiały polużnić się bezpieczniki przy klemie. Czasami zapalały się kontrolki , ale gdy chciałem ''zakręcić'' - gasły. Tracił prąd zaraz za bezpiecznikiem. Pomogło rozkręcenie i ponowne skręcenie bezpieczników.
  • #12
    krzychoa81
    Level 2  
    Witam. I jak kolego odpaliłeś swoja Skę w końcu bo mam podobny problem ;/?