Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 2004 2.0 fsi Włączają się wentylatory na zimnym silniku

a231g 16 Lis 2011 20:06 8317 15
  • #1 16 Lis 2011 20:06
    a231g
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem z którymś z czujników temperatury. Po odpaleniu samochodu (na zimnym silniku) włączają się oba wentylatory na chłodnicy, jednak zauważyłem że gdy silnik osiągnie temperaturę nieco powyżej 50 stopni wentylatory się wyłączają i jest wszystko ok do czasu gdy temp osiągnie 90 stopni wtedy po jakimś czasie na komputerze wyświetla się symbol temperatury płynu chłodzącego i napis Kuhlmittel, trzy sygnały dźwiękowe i wentylatory startują po czym wskazówka temperatury silnika spada "do zera" tak jakby odciął dopływ prądu do czujnika. Po przykładowo 10 min wskazówka od strzału skacze na 90 stopni wentylatory się wyłączają i znowu jest wszystko dobrze i tak na okrągło. Proszę o jakąś dobrą rade co z tym można zrobić.

    1 15
  • Fibaro
  • #2 16 Lis 2011 20:19
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Poziom płynu chłodniczego sprawdzony ?

    1
  • #3 17 Lis 2011 20:47
    a231g
    Poziom 2  

    Stan płynu w zbiorniku wyrównawczym jest ok. Raczej to nie jest powód. Może szybciej te "diody"-czujniki, które znajdują się w tym zbiorniku, jak można to sprawdzić?

    0
  • #4 17 Lis 2011 22:40
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Zwykłym miernikiem :idea:
    klima ci działa , jest nabita :?:

    0
  • #5 18 Lis 2011 22:17
    a231g
    Poziom 2  

    Klima działa, nie ma z tym problemu czujnik w zbiorniku wyrównawczym jest dobry.

    0
  • Fibaro
  • #6 01 Sty 2012 12:06
    bolek21
    Poziom 2  

    witam jestem nowy na forum i mam podobny problem. . wiatrak chodzi na zimnym silniku ale na kompie pokazało czujnik temp cieczy, ale mam problem z klimatronikiem wieje mi cały czas zimne pow nawet na HI , , przewody do nagrzewnicy sa jeden ciepły drugi zimny .i robi sie małe podcisnienie w układzie poniewaz gdy odkrecam zbiornik wyrównawczy przy temp 90 stopni to wybija mi troche płynu . poózcie poniewaz kupiłem własnie te auto i nie wiem co sie dzieje ,

    0
  • Fibaro
  • #7 01 Sty 2012 13:46
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    To przed zakupem było wszystko w porządku :?:

    uwaga jedna ,to zbiorniczka przy tej temperaturze się nie otwiera zawsze ci płyn wywali :cry: ,

    0
  • #8 01 Sty 2012 14:35
    bolek21
    Poziom 2  

    no ja wiem ale wyczytałem gdzies ze moze byc zapowietrzony układ, przy zakupie wiatrak nie chodził tak szybko a z klima to odpoczatku nie było ciepłego powietrza

    0
  • #9 03 Sty 2012 16:52
    stradi_wwo
    Poziom 1  

    Witam. Mam Audi A3 2.0 fsi 2003 AXW i mam ten sam problem. Czasami ( nie za kazdym razem) po wlaczeniu silnika zapala sie komunikat khulmmittel oraz 3 krotny sygnal dzwiekowy. Zaczyna pracowac wiatrak od chlodzenia silnika a temp nie rosnie. nie dziala tez klima. czasami mruga to cala droge a czasem sie wylancza. czasem starczy jak zgasze silniki i uruchomie na nowo. znajomy mechanik mowil zeby wymienic zbiorniczek plynu chlodzacego bo czujnik jest do wymiany. Wymienilem zbiorniczek na nowy (zamiennik) i nadal dzieje sie to samo. nie wiem juz o co chodzi :( prosze o jakakolwiek pomoc

    0
  • #10 13 Cze 2012 22:51
    a231g
    Poziom 2  

    Wymien sobie czujnik temperatury w bloku silnika. Jest on jak stoisz przodem do maski to po prawej stronie z tyłu.

    1
  • #11 10 Lip 2017 18:05
    wasela1
    Poziom 1  

    Cześć,
    Mam A3 2.0 FSI, kod silnika to AXW.
    Ruszam na zimnym silniku i mam włączoną klimę - po ok 10 sek. załącza się duży wentylator od chłodnicy.
    Jak klimę wyłączę, to:
    - na zimnym silniku po chwili wentylator się wyłącza (po ok. 30 sek),
    - na ciepłym silniku wentylator cały czas chodzi - nawet gdy jadę w trasie,
    Wskazówka pokazuje cały czas 90oC a jak podłączyłem się złączem OBD (Yanosik Connect), to mi pokazał 105oC.
    Przewody od płynu chłodniczego przy ciepłym silniku idzie lekko zgnieść palcami.
    Płynu chłodniczego w zbiorniczku jest wystarczająco dużo (minimalnie -ok. 1mm poniżej kreski max. - poziom sprawdzany na letnim silniku - 3h postoju).
    Wiecie, co może być przyczyną takiego zachowania ?

    0
  • #12 10 Lip 2017 21:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zrób diagnostykę czymś normalnym, zobacz jak działa wysterowanie wentylatorów z poziomu diagnoskopu. Odczytaj błędy. Z klimatyzacją wentylator ma działać, tego się nie czepiaj.

    0
  • #13 24 Lip 2017 23:53
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    wasela1 napisał:
    Cześć,
    Mam A3 2.0 FSI, kod silnika to AXW.

    - na zimnym silniku po chwili wentylator się wyłącza (po ok. 30 sek),
    - na ciepłym silniku wentylator cały czas chodzi - nawet gdy jadę w trasie,

    Znana sprawa, sprawdź ładowanie, ewentualnie jakie napięcie na zacisku 30 widzi sterownik silnika. Soft tego sterownika ktoś pisał po pijaku. Jeżeli sterownik silnika zobaczy napięcie ładowania mniej niż 13,5V i zobaczy, że obroty silnika przekroczyły 1400 obr/min to włączy wentylator.

    0
  • #14 25 Lip 2017 09:38
    Ciurejka
    Poziom 12  

    Jeśli jest wentylator z modułem na sobie, to brak komunikacji ze sterownikiem silnika uruchamia wentylatory.

    1
  • #15 25 Lip 2017 20:30
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Ale wtedy pali się kontrolka check.

    0
  • #16 20 Paź 2017 00:08
    mikey90
    Poziom 1  

    stradi_wwo
    Poziom 1   Offline
    Ostatnia wizyta: 03 Sty 2012
    Dołączył: 03 Sty 2012
    Posty: 1
    Punkty: 25
    Miasto: wejherowo
    Raportuj | Pomocny post? (0)
    #9 03 Sty 2012 16:52
    Witam. Mam Audi A3 2.0 fsi 2003 AXW i mam ten sam problem. Czasami ( nie za kazdym razem) po wlaczeniu silnika zapala sie komunikat khulmmittel oraz 3 krotny sygnal dzwiekowy. Zaczyna pracowac wiatrak od chlodzenia silnika a temp nie rosnie. nie dziala tez klima. czasami mruga to cala droge a czasem sie wylancza. czasem starczy jak zgasze silniki i uruchomie na nowo. znajomy mechanik mowil zeby wymienic zbiorniczek plynu chlodzacego bo czujnik jest do wymiany. Wymienilem zbiorniczek na nowy (zamiennik) i nadal dzieje sie to samo. nie wiem juz o co chodzi :( prosze o jakakolwiek pomoc

    Mam dokładnie ten sam problem! pomoze ktos ? Moj elektryk uwaza ze to termostat, jednak ostatnio ten blad nie wystepowal przez praktycznie 1 miesiac. koszt termostatu w ASO 500 pln, allegro zamiennik 350 pln.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo