Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso - błąd p1614

16 Lis 2011 21:49 7942 15
  • Admin grupy Samochody
    Pacjent Xsara Picasso 2002r 2.0 Hdi.Silnik RHY.
    Przyjechało to w trybie awaryjnym ze świecącą się lampką silnika.
    Obroty max jakieś 1500.
    Pali od kopa chodzi równo nie kopci.
    Diagnoza - nie łączył się z sterownikiem silnika.
    Poruszałem wiązką przy sterowniku -jest diagnoza.
    Błędy skasowane-został p1614-zasilanie czujników :?: :?:
    Po odpaleniu dochodzi p0340 -Stały -synchronizacja wału korbowego z wałkiem rozrządu, zasilanie czujnika wałka rozrządu w stanie zwarcie z masą.
    Nie zawsze pojawia się ten błąd. Raz podczas pracy silnika oba błędy zrobił się - przelotne. Ale nie wiem co miało na to wpływ - nie mogę znaleźć zależności: czyli pali na dotyk, chodzi równo, nie kopci i teraz wchodzi na obroty.
    Przy sterowniku silnika w środkowej wtyczce były zaśniedziałe dwa piny - oczyszczone.
    Zasilanie na czujniku wałka,12v,5v i masa. Przewody przedzwonione -ok.
    Gdzie szukać dalej?
    Czy z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu powinien odpalić?
    Diagnozowane cytuję "porządną"lexią. :D .
    Koledzy w którym kierunku szukać dalej?
    Sterownik?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    T5 napisał:
    Czy z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu powinien odpalić?
    Tak powinien ale będzie w trybie awaryjnym tak jak miałeś wcześniej, co do braku synchronizacji czyjników przyjżał bym się rozrządowi. Pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    Ano właśnie nie odpala.Więc na logikę czujnik położenia wału jest "kaput".
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    niepokoi mnie jadna sprawa
    T5 napisał:
    Zasilanie na czujniku wałka,12v,5v i masa
    , te 5 volt to sygnał, który powinien pojawiać się przy pracy silnika ale jest to sygnał prostokątny (na oscyloskopie), czyli przy mierniku powinno pokazać mniej.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Na tym czujniki nie powinno być 12V. Na wtyczce - 1 plus 5V , 3 masa , 2 /czerwony/ sygnał.
  • Admin grupy Samochody
    Kolory przewodów do czujnika wałka-
    zielony
    zielony z żółtym
    żółty
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    Pin 1 -żółty po zapłonie 5V
    Pin 2-Zielony-po zapłonie 12v po odpaleniu 4.28-4,47-zmienia się.
    Pin 3 masa.
    Pomiary na podłączonym czujniku i po odpaleniu.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    Czyli zasilanie i sterowanie czujnikiem jest ok.
    Czy BSI może powodować takie błędy w sterowniku silnika?Wybaczcie moje laickie pytania ale hdi nie jest moją mocną stroną.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Ja bym się w tym przypadku upewnił co do instalacji a konkretnie pinów we wtyczce ECU. Lubią się rozginać itd. Tymbardziej że przed poruszaniem wiązki nie było komunikacji.
  • Admin grupy Samochody
    autoas Nie sprawdzałem.Auto pali od kopa.
    georgesr
    Cytat:
    Blad moze tez byc wywolany niewlasciwa odlegloscia czujnika walka od kola fonicznego (1.2 do 1.3 mm).
    Tego jeszcze nie sprawdziłem.Ale jest to bład niekasowalny tylko na włączonym zapłonie.mota88gbNa pewno to sprawdze.Na razie poszedł w odstawke do poniedziałku.
  • Poziom 13  
    Witam !!

    Mam taki sam problem w Citroenie C8 04, pokazuje blad P1614 Zasilanie czujnikow oraz P0340 Czujnik wałka rozrzadu zasilanie zwarcie do masy. Auto pali idealnie, jednak brakuje mu mocy. Moze kolega T5 podzieli sie informacja jak sie uporal z tym problemem ?

    Pozdrawiam T.I.R.
  • Admin grupy Samochody
    Nie uporałem się.Klient odebrał i słuch po nim zaginą.