Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH13 2008 brak kompresji na 5-ciu tłokach

16 Lis 2011 22:55 4825 13
  • Poziom 9  
    Witam. Mam pytanie do lepiej zorientowanych w temacie:
    w związku z tym, że samochód ten od jakiegos czasu zaczął przepalać i minimalnie stracił moc pojechałem na serwis. Okazało sie , że na wszystkich tłokach oprócz czwartego kompresja jest od 30 do 45 procent. Samochód ma przejechane 420 tys jeżdzi na polskim paliwie z Bliskiej i Luk oil i to w zasadzie wszystko.Proszę podpowiedzcie co z tym robić, a może od czego zacząć szukanie tak drastycznych objawów.
    Serwis twierdzi, że jakieś 2 proc szansy to, źle wyregulowane wtryski , a inne rzeczy to niewiadoma. Zaznaczę , że auto jeździ na Mobil Delvac 15W40, nie bierze oleju, ani nie ubywa płynu chłodzącego.
    Za podpowiedzi bardzo dziękuję i pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Zbyt duża ilość oleju spowoduje takie przekłamanie na 4 cylindrze (uszkodzony pierścień zgarniający), lub zła regulacja zaworów.
    Należy sprawdzić powtórnie sposobem mechanicznym za pomocą adapterów.
  • Poziom 9  
    Dzięki za info. Czyli twoim zdaniem na tym czwartym cylindrze również nie ma ciśnienia? Czy może Twoim zdaniem cały pomiar jest zafałszowany i mimo, że komputer pokazuje takie niskie ciśnienia wcale tak nie jest? Kierowca który dzisiaj zjechał tym samochodem twierdzi nawet, że po ostatniej wymianie filtrów i oleju samochód jest tak samo mocny jak zawsze.Chętnie przesłałbym Ci wydruk sprężania gdybyś podał meila. A mimo wszystko dzięki za chwile nadziei :). Darek . Mój adres : darek(malpa)tir.org.pl
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jeśli kompresja jest dobra na 5 cylindrach a za duża na 1 cylindrze?
    Komputer oblicza średnią z wszystkich cylindrów i wyświetla różnice na poszczególnych cylindrach jako wynik.
    Zasada jest taka:
    Pomiar jesli jest zły, jak w Twoim przypadku należy powtórzyć 2 raz, a następnie wyregulować zawory i wykonać pomiar jeszcze raz.
    Baterie muszą być w pełni naładowane oraz sprawny rozrusznik.
    Temperatura silnika 75°C
    Test kompresji musi być uzupełniony: testem wyważenia cylindrów, test zużycia paliwa, test wyłączania cylindrów.
    Jeśli testy wykonane VCADSem wystarczy przesłać wyeksportowaną kartę roboczą (może to być HTML)
    PS. do korespondencji służy system PW.
  • Poziom 9  
    Witam raz jeszcze. Nie wiem , czy się dobrze zrozumieliśmy? Wg badnia serwisowego silnik na 5-ciu cylindrach ma następujące cisnienie:cyl1-47%, cyl2-27%, cyl3-63%, cyl4-100%,cyl5-43%,cyl6-68%.Czyli tylko na 4-ym ma dobre, a na pozostałych pięciu złe. Dzwoniłem do Nadarzyna w dniu dzisiejszym i za Twoja namowa zapytałem o możliwosci sprawdzenia ciśnieniA metodą mechaniczną? Stwierdzili , ze w moim przypadku to dobry pomysł, a koszt takiego badania to 1800 zł i pół dnia roboty.
    Pewnie zaryzykuję tą kwotę bo co mi pozostało.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Tak jak wcześniej napisałem, należy koniecznie sprawdzić ustawienie zaworów. Jeśli zawory będą wymagać znacznej regulacji i po niej nastąpi poprawa w teście to będziesz mieć głowicę do "roboty". Zawory to bolączka D13A. A 1800 można inaczej zainwestować tyle że będzie pewność, ale jeśli wyważenie cylindrów jest tak samo kiepskie to trzeba i tak zwalać głowicę. Dlatego jest ważne kompleksowe wykonanie diagnostyki jak wcześniej napisałem.
  • Poziom 14  
    sprawdź ustawienia zaworów a w szczególnoci VEB !!! przeprowadź pełną inspekcję instalacji elektrycznej pod pokrywą zaworów .... częsta usterka popękane kable i olej robi zwarcie fałszując wyniki pomiaru oraz błędnie dozuje paliwo jak wszystko ok to jak kolega wczesniej wspomniał wyjęcie wtrysków i kontrola łusek wtryskiwaczy i pomiar manometrem kompresji .....

    pozdrowienia
  • Poziom 22  
    A ja uważam, że z takimi spadkami kompresji powinny wystąpić trudności z rozruchem i przedmuchy.
  • Poziom 9  
    Do wszystkich. Dzięki za porady. Dzisiaj zawiozłem auto na serwis. niestety nie chcą sprawdzać manometrem ciśnienia. Twierdzą, że w 12-ach była taka potrzeba czasami. w moim przypadku ciśnienie mierzy się na podstawie obciążenia rozrusznika. Czyli w przenośni to rozrusznik sprawdza ciśnienie w cylindrach.
    Przyjęli taką strategię:
    1.ustawienie zaworów
    2,powtórny test ciśnienia
    3.jeśli dalej będzie źle to kontrolna wymiana rozrusznika i powtórny test
    4. jeśli nie pomoże to szukanie rozszczelnień w gniazdach wtryskiwaczy, możliwa wymina tulejek pod wtryskiwaczami
    5.a później to tylko pozostaje zrzucić głowicę
    Najdziwniejsze jest to, że ten samochód jeździ, na "angielskiej" trasie pali 33 l (40000 kg masa całkowita) czyli około 2 litry więcej od pozostałych identycznych samochodach w naszej firmie. Jest może odrobiną słabszy, ale naprawdę niewiele. No poszczególne górki wchodzi na tych samych biegach co jego bliźniacze bracia.
    Zobaczymy co dalej. dzięki za info
  • Poziom 30  
    witam ciekawa koncepcja aso chyba nie lubią sobie brudzić rąk w tym serwisie wychodzi na to że według nich elektronikę wymyślono przed silnikiem.Jeżeli ktoś ma ochotę to niech zobaczy jak to zrobiono w scanii wcześniej stosowano normalny tester ciśnieniowy obecnie coś takiego.Na podstawie tych danych można skonstruować coś takiego samemu i zastosować w innych maszynach dorabiając odpowiednie końcówki w końcu silnik to silnik
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni

    w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!! wiec taki pomiar przed dokladna kontrolą ukladu elektrycznego ( bo przeciez silnik nie kopci, auto jeździ, nie bierze oleju i nie zużywa plynu !!! ) jest w zasadzie strata czasu i wyłudzaniem pieniedzy od klienta celowym lub z powodu arogancji lub braku umiejetnosci CZYTANIA w przypadku pracownikow serwisu ----- VOLVO podaje dokladna procedure diagnostyczna t takim przypadku a auto kolegi nie mialo nawet sprawdzonych kodów błędów elektronicznego systemu zarządzania zasilaniem które na 100% wystąpiłyby z powodu zaburzeń w balansie zużycia paliwa przez poszczególne wtryskiwacze a na koniec pytanie do wszystkich spostrzegawczych który silnik 6 cylindrowy w ukladzie rzedowym o zaplonie samoczynnym ( czytaj diesel !!! ) odpalilby i pracowal rowno na wolnych obrotach przy tak zaawansowanym braku kompresji na 4 cylindrach ??? odpowiedz sama sie nasuwa

    pozdrowienia
  • Poziom 9  
    No i na nic mi wiadości które uzyskałem od Tomka z Anglli. Przy okazji jeszcze raz dziękuję za nie, bo dużo mądrych rzeczy się dowiedziałem.
    Serwis sprawdził rozrusznik(kręci się 180 obrotów na min) i powtórny test dzisiaj, czyli po trzech dniach wyszedł prawie identycznie jak za pierwszym razem. Dlatego uznali, ze winą są tylko i wyłącznie zawory. Gdyby to był problem elektryczny(twierdzą) wyniki pomiaru cisnienia nie wyszłyby identycznie.
    No cóż musze jakoś przeżyć , tym bardziej, ze nie powiedzieli zwariowanej ceny. Za całą robociznę 2000 zł plus regeneracja głowicy 2000.
  • Poziom 9  
    No i odebrałem autko. rzeczywiście okazało się, że wypalone były gniazda zaworowe. Trudno. Zrobili głowicę, sam remont głowicy ok 2000 zł i auto chodzi jak przecinak.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Od tamtej pory (16.11) na tą naprawę mieliśmy 7 aut!