Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda felicia 1.3 mpi LPG II gen samoczynnie przełącza z LPG na benzyne!!

bart86 16 Lis 2011 23:02 6560 20
  • #1 16 Lis 2011 23:02
    bart86
    Poziom 9  

    Witam wszystkich zakładam temat jak wyżej, autko to skoda felicia 1.3 mpi 98 rok instalacja gazowa II generacji, auto w trakcie jazdy przełącza się z LPG na benzynę samoczynnie, dzieje się tak zarówno w trakcie jazdy jak i na wolnych obrotach na postoju. Ostatnio był wymieniany redukor ponieważ stary był już wiekowy i membrany były sztywne, nowy reduktor to Tomasetto 140HP/AT00 a centralka Bingo s4.
    Od wymiany dzieją się dziwne rzeczy falowanie obrotów na ciepłym silniku na gazie i to była wina zbyt ubogiej mieszanki co gazowniki ustawili ale przy okazji wymienili węże od mixera do parownika oraz zmienili temperaturę przełączania na gaz z 10 stopni na 20 i od tamtej pory tak właśnie się dzieje, jakie mogą być przyczyny takiego przełączania??

    Zauważyłem że gdy poruszam kablami obok centralki gazu tam gdzie są również bezpieczniki od gazu to tez potrafi się przełączyć na benzynę.

    Co posprawdzać? przeczyściłem już złączki aktuatora i te co na reduktorze oraz na zaworze z filtrem gazu ( tym przed reduktorem)

    Proszę o jakieś rady, chciał bym sam to naprawić bo gaziarze znów mnie skasują a kasują dużo sam reduktor i wymiana to 350 zl wiec..., chociaż nie wiem czy czasem to zwiększenie temperatury przełączania z 10 na 20 stopni nie bruzdzi?
    Z góry dziekuje za pomoc

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 16 Lis 2011 23:15
    ociz
    Moderator Samochody

    A dlaczego mieli by kasować? Zaczęli robotę to niech dokończą. Być może czujnik temperatury się uszkodził przy wymianie reduktora, o co nie trudno.

  • #3 16 Lis 2011 23:23
    bart86
    Poziom 9  

    hmm ale cały reduktor wymienili i tam już był nowy czujnik temperatury i po zmianie temperatury z 10 stopni na 20 faktycznie później się przełącza.

    Zatanawia mnie to ze przed zmiana tej temperatury, przed wzbogaceniem mieszanki i wymiana tych przewodów nie było takiego problemu.
    Czy może tutaj nawalać ten czujnik?
    Czy może źle wyregulowana mieszanka?
    czy może coś z tymi wężami od gazu nie tak?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ociz napisał:
    A dlaczego mieli by kasować? Zaczęli robotę to niech dokończą. Być może czujnik temperatury się uszkodził przy wymianie reduktora, o co nie trudno.

    co do kasowania to byłem tam dziś i gazownik powiedział że mam sie umówić oni zobaczą ale wcale na gwarancji tego nie zrobią bo twierdzi, że to nie od tej wymiany reduktora, no chyba że jednak to nie skasują ale wątpię że nawet gdyby to było od tej wymiany to nie przyznają się:(

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #4 16 Lis 2011 23:29
    ociz
    Moderator Samochody

    Tylko 2 opcje mogą być żeby się przełączył, brak sygnału obrotów silnika lub zbyt niska temperatura reduktora. Obroty można sobie podglądać na oscyloskopie w programie, gorzej z temperaturą, trzeba by się cały czas gapić w monitor.

  • #5 16 Lis 2011 23:45
    bart86
    Poziom 9  

    hmm temperatura to nie wiem bo zawsze jak sie tak dzieje to silnik jest już dogrzany ma te swoje 90 stopni ale może faktycznie zmienię ta temperaturę przełączania na te 10 stopni tylko nie wiem cz to zdrowe dla silnika i reduktora.

    a ta druga opcja z obrotami to muszę dokładnie sprawdzić bo gdy ruszam kablami koło centralki to czasami tez się przełączy z lpg na benzykę może to po prostu jakiś słaby styk.

    Trochę boje się za to zabierać ale jak delikatnie to nie powinienem nic popsuć:0 dzięki za tak szybki odzew:)

  • #6 19 Lis 2011 22:27
    bart86
    Poziom 9  

    Witam ponownie nie pisałem bo walczyłem z usterką i zdaje się ze już jest ok. Najprawdopodobniej przyczyna leżała w zaśniedziałym gnieździe bezpieczników od centralki gazu, wyczyściłem złącza oraz wymieniłem bezpieczniki na nowe i jak na razie nic się samo nie przełącza na benzynę.
    Ale mam pytanie czy cewka tzn. tak myślę, że to cewka reduktora jest strasznie luźna, lata i obija się o obudowę reduktora co powoduje klekotanie słyszalne nawet w samochodzie, irytujące to jest zwłaszcza ze reduktor jest nowy. Czy to w ogóle może być takie luźne?
    Czy jechać z tym do zakładu gdzie było to wymieniane??
    Czy może dokręcić tą śrubę, która jest na cewce??
    Z góry dziękuje za rady

  • Fibaro
  • #8 20 Lis 2011 23:26
    bart86
    Poziom 9  

    właśnie jakoś słabo da sie to dokręcic:( a boje sie zerwac gwint:( a moge to odkręcić i gdzie mam dać tę podkładke?

  • Pomocny post
    #9 20 Lis 2011 23:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już.

  • #10 21 Lis 2011 08:30
    bart86
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już.


    No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji.
    Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem.

  • Pomocny post
    #11 21 Lis 2011 16:34
    maszan
    Poziom 23  

    bart86 napisał:
    ociz napisał:
    Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już.


    No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji.
    Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem.

    No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto to max do 11lLPG - benzyny te auta pala 8,5-9l wiec LPG doloz do tego ok 20%.Nowy parownik trzeba jeszcze raz przeregulowac gdy sie uloza membrany po ok 1000-2000km.Auto normalnie lapie temperature?

  • Pomocny post
    #12 21 Lis 2011 17:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Moja paliła paliła 7-9l gazu, benzyny odpowiednio 6-7l. Mimo że teoretycznie Pickup powinny więcej palić niż zwykłe.

  • #13 21 Lis 2011 22:54
    bart86
    Poziom 9  

    maszan napisał:
    bart86 napisał:
    ociz napisał:
    Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już.


    No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji.
    Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem.

    No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto to max do 11lLPG - benzyny te auta pala 8,5-9l wiec LPG doloz do tego ok 20%.Nowy parownik trzeba jeszcze raz przeregulowac gdy sie uloza membrany po ok 1000-2000km.Auto normalnie lapie temperature?


    Hej, no właśnie wiem, że bardzo dużo pali choć wiem ze mam ciężką nogę bo kręcę fele na 2 i 3 tak do 3500RPM ale wydaje mi się, że to i tak za dużo. A co do nagrzewania to niby rok temu był wymieniany termostat, w tym roku wymieniona chłodnica i płyn oczywiście aczkolwiek przy aktualnych temperaturach z rana to nagrzana fela jest jak jestem juz w pracy czyli po jakichś 4-5km. Ale wiem ze musze wymienić jeszcze raz czujnik temp. płynu bo zamontowałem z febiego z niebieskim paskiem i niby ten sam go do golfa ale jednak zakupie oryginał.
    A termostat jak od zimnego startu to sytuacja wygladą tak ze fakt najpierw nagrzewa sie mały obieg bo wyraźnie jest ciepły ale co mnie zastanawia , że gruby wąż z prawej strony chłodnicy ten co idzie do termostatu tez jakby robi się szybko ciepły i nie wiem czy to dobrze?

    Dodano po 4 [minuty]:

    ociz napisał:
    Moja paliła paliła 7-9l gazu, benzyny odpowiednio 6-7l. Mimo że teoretycznie Pickup powinny więcej palić niż zwykłe.


    No to super Ci pali, ja nie wiem dlaczego ta moja fela tak chłonie paliwo, myślałem ze to reduktor bo stary miał już nastukane 100 tys dlatego wymieniałem na nowy i miałem racje bo tam juz były membrany twarde jak zaraza i w sumie takie sparciałe już. Tak jak pisałem wyżej nie wiem czy termostat działa dobrze oraz czy czujnik jest ok bo gdzieś czytałem ze do tego silnika trzeba oryginalny dawać. A co jeszcze to to ,że ssanie jest losowo ale to inna bajka chyba , choć może mieć z tym związek no i przepustnica jest juz trochę zasyfiona co sprawdziłem przy wymianie przewodów od gazu ściągając pokrywę przepustnicy.

    Panowie jakieś pomysły?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A właśnie zapomniałem dodać, że wymieniłem też regulator napięcia bo stary już miał koniec szczotek a poza tym to jakiś jazpol był więc wsadziłem oryginał chcąc wyeliminować ewentualne spadki bądź zbyt duże wzrosty napięć no ale to dalej nic nie pomogło:/

  • #14 21 Lis 2011 23:00
    ociz
    Moderator Samochody

    bart86 napisał:
    mam ciężką nogę bo kręcę fele na 2 i 3 tak do 3500RPM

    Ja bym to nazwał normalną jazdą. :) Dynamiczne rozpędzanie zazwyczaj jest bardziej ekonomiczne niż zamulanie, tylko ja jeszcze jak już rozpędzam samochód to po to żeby jechać a nie za chwilę hamować.

  • #15 22 Lis 2011 08:05
    bart86
    Poziom 9  

    No więc tym bardziej skodzina powinna mniej palić, instalacja gazowa niby wyregulowana ładnie pracuje na wolnych i nawet nawet sie zbiera autko, byłem na regulacji w zeszłym tyg bo falowały obroty na wolnych przy pracy na lpg i mieszanka była cały zcas na ubogo gaziarz podegulował ze ładnie oscyluje ubogo-bogato na wolnych nie wiem jak przy przyspieszaniu jest:/ jakies pomysły?

  • Pomocny post
    #16 22 Lis 2011 17:04
    maszan
    Poziom 23  

    A hamulce nie blokuja ? cisnienie powietrza w kolach?Czujnik najlepiej zaloz oryginal bo inne tansze przeklamuja temp. na desce.Co do "ssania", a bardziej podwyzszonych obrotow to w Skodach dziala dziwnie bo gdy jest mroz to odpali i chodzi na 900obr/min, a czasem jest cieplo i silnika wchodzi na 1100obr/min - gen u siebie przekopalem wsio i tak jest, wiec nalezy to olac TTTM.
    Co stylu jazdy to nie zamulac tego auta zielone pole to optimum- sam w zaleznosci od nastroju korzystam z calego zakresu obrotki :)
    Co do regulacji to wazne zeby oprocz oscylacji sondy lambda zobaczyc w jakich pozycjach oscyluje aktuator - najmniejsze spalanie jest gdy zarowno na wolnych jaki na srednich jego praca oscyluje wokol podobnych wartosci - wtedy przy dodaniu gazu nie ma stanow(lub sa krotkotrwale) kiedy silnik ma duze zubozenie mieszanki lub jest przylewany.

  • #17 22 Lis 2011 22:50
    bart86
    Poziom 9  

    Dzieki za kolejną wskazówkę, hamulce są jak najbardziej ok nic nie blokuje, łożyska w kołach również nie hałasują i działają ok. Ciśnienie w oponach regularnie sprawdzam wszystkie koła są na 2,0 napompowane. Czujnik temp. płynu niby taki jak oryginał tak mnie znajmy ze sklepu zapewniał oraz że nie będzie z nim problemów ale jak widać mógł nie mieć racji, tak więc zakupie org. w sklepie skody.

    Natomiast zastanawia mnie czy dobrze działa termostat bo gdy odpale samochód to fakt mały obieg nagrzewa się wyraźnie szybciej niż chłodnica ale gdy węże od małego obiegu są juz ciepłe to również gruby przewód z prawej strony chłodnicy ten co idzie do termostatu jest również ciepły choc delikatnie mniej czy to jest prawidłowe?
    W ogole to skoda jak dla mnie długo się grzeje bo przy temp otoczenia około 3 stopni to samochód mam dopiero lekko nagrzany jak jestem już w pracy to jest po jakichś 5 km i to temperatura nie jest na kresce środkowej tylko jakieś 3-4 mm pod?

    a co do gazu to jutro jadę wyjaśnić do gazowników sprawę latającej i brzęczącej cewki reduktora, masakrycznie to denerwuje dzwoni jak szalona o obudowę reduktora, tak więc ugadam się na regulacje mam nadzieje na gwarancji bo 3 tyg temu wymieniałem u nich reduktor

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do ssania to jawnie jakaś masakra jest z tą skodą, jaja jak berety bardzo ciężko dojść o co chodzi a mam dokładnie tak jak piszesz, jak jakimś cudem znajdziesz przyczynę Maszan to pisz:) ja również jak rozwiąże jakoś ten problem to dam znać:)

  • #18 23 Lis 2011 21:57
    bart86
    Poziom 9  

    Witam problem trzaskającej cewki reduktora rozwiązany, trzeba było odkręcić cewkę wyciągnąć z tego metalowego uchwytu w który ona jest wsadzona i dogiąć ten metalowy element w taki sposób by cewka wchodziła z oporem po czym zamocować cewkę wraz z nasadzonym metalowym elementem na swoje miejsce i dokręcić.

    martwi mnie natomiast bardzo wysokie spalanie teraz po 140 km od pełnej butli mam juz rezerwe gazu:( masakra jakaś:( wręcz kosmiczne spalanie, czujnik dzis wymieniłem na oryginalny skodowski wcześniej miałem z Febiego o numerach 30616 624, heh ale ssania jak nie było tak nie ma na zimnym silniku po odpaleniu trzyma 800-900 RPM:(

  • #19 05 Gru 2011 22:09
    bart86
    Poziom 9  

    witam ponownie, długo nie pisałem bo chciałem po prostu pojezdzic i zobaczyć czy problem ustąpił ale niestety nie dalej tym razem z tego co zauważyłem częściej na wolnych obrotach przełącza się samoczynnie z gazu na benzyne:( nie wiem co robić, wszystkie połaczenia przewodów sprawdzone i popsikane IZOLEM i dalej nic:( prosze o jakies rady, jakies pomysły!!

  • Pomocny post
    #20 07 Gru 2011 19:48
    Jackall
    Poziom 25  

    Czy reduktor Ci nie zamarza i czy węże wodne poprawnie zamontowane (dopływ-odpływ)? Sprawdź szczelność dolotu, szczególnie w okolicy miksera, to może być przyczyną wysokiego spalania.

  • #21 09 Gru 2011 08:26
    bart86
    Poziom 9  

    Witam ponownie, po porzadnych ogledzinach zdecydowałem sie jednak nie kombinowac i oddałem samochód do gazowników. Gazownicy wyczaili, jest tam kumaty koles, który jezdził samochodem z laptopem na kolanach i po jakichs 40 km tylko dwa razy sie przełączył z lpg na benzynke ale to wystarczyło!
    Winny okazał się szwankujący czujnik temperatury reduktora, który czasami pokazywał błędne wartości i centralka lpg przełączała na benzyne awaryjnie:)

    Tak więc problem samoczynnego przełączania z LPG na benzyne jest rozwiązany:) pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc:)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME