Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 HDi 90KM nie równo pali i ciężko odpala

viko 19 Lis 2011 11:11 13723 12
  • #1 19 Lis 2011 11:11
    viko
    Poziom 10  

    Witam mam peugeota 406 2000r. po lifcie z silnikiem 2.0 HDi. Zacznę od początku. Jakiś czas temu z 6 miesięcy pojawił się problem z silnikiem, mianowicie zazwyczaj na 4 biegu przy około 2000 obr/min samochód nagle gasł i nie dało się go od razu odpalić. Trzeba było się zatrzymać odczekać jakieś 5 min i potem było już wszystko w porządku. Pojechałem do serwisu podłączyć się pod komputer, niestety nic nie wykazał poza błędem "speed coherence with accelerate pedal" (coś w tym rodzaju już nie pamiętam dokładnie) oraz błąd związany z podgrzewaniem wstępnym paliwa jak rozumiem ("fuel preheating circuit fault - short to ground or open circuit"). Serwisant powiedział mi że nie mam się tym przejmować i że należy wymienić czujnik ciśnienia paliwa lub zawór ciśnienia paliwa jeżeli czujnik okaże się dobry. Następnego dnia pojechałem do mechanika który stwierdził że wystarczy przeczyścić porządnie ten zawór i będzie ok. Nie znając się na mechanice samochodowej stwierdziłem że jest kompetentną osobą i pozwoliłem mu to zrobić. Wydawało się że wszystko jest ok, aż do zeszłego tygodnia kiedy to silnik zaczął dziwnie pracować, tak jakby przestał palić na jeden cylinder. (nierówna praca na wyższych obrotach), oprócz tego mam problemy z jego odpaleniem (kostka przy stacyjce jest nowa więc to nie ona), bardzo długo kręci zanim odpali, a przy odpalaniu sprawia wrażenie jakby miał za mało paliwa, albo za niskie ciśnienie. Dodatkowo znowu zaczął gasnąć przy 2000 obr/min na 4 biegu. Wiem koledzy że to nie jest prosta sprawa i prawdopodobnie będę musiał go zaprowadzić do jakiegoś fachowca, ale chciałbym wiedzieć co wy na to powiecie, tak żebym wiedział mniej więcej co jest z moim autem nie tak. Żeby żaden fachowiec nie stwierdził znowu że wystarczy tylko "porządnie wyczyścić zawór". Teraz jak podłączam samochód do komputera dalej pokazuje błędy z obwodem podgrzewania paliwa, nawet po próbie ich skasowania. Dodam jeszcze że filtr paliwa jest nowy, aku także, jedyne co to wymiana oleju jest lekko opóźniona o jakieś 2000 km ale myślę ze to nie powinno mieć większego wpływu (zawsze była robiona na czas).

    Z góry dziękuje za każdą pomoc.

    0 12
  • #2 19 Lis 2011 17:00
    pit1976
    Poziom 15  

    jaki filtr założyłęś,jaki komp diagnostyczny?najepiej PP

    0
  • #3 19 Lis 2011 17:54
    decybel91
    Poziom 39  

    Wtryski Bosch czy Siemiens?

    0
  • #4 20 Lis 2011 11:36
    viko
    Poziom 10  

    Co do filtra paliwa, to KAGER 11-0028 do układu typu BOSCH.

    Jeżeli chodzi o komp diagnostyczny to niestety nie wiem jaki posiadają w tym serwisie, ale z tego co pamiętam to na obudowie komp był napis Launch x430 czy coś takiego. Nie wiem czy to dobry komp czy nie.

    Jeżeli chodzi o PP to mógłbym sobie go zakupić np na allegro, już się nad tym zastanawiałem ale widzę tyle różnych opini raczej negatywnych że większość sprzętu to chińszczyzna, że na razie nie jestem do końca przekonany. Jak będę miał więcej czasu to przyjżę się temu tematowi, może jest możliwość zrobienia interfejsu przeze mnie, jak znajdę jakieś schematy.

    Układ wtryskowy BOSCH.

    0
  • #5 20 Lis 2011 13:12
    pit1976
    Poziom 15  

    jeśli bosch to należy najpierw sprawdzić pompę wstepną w zbiorniku,jakie daję ciśnienie przed filtrem paliwa(min2,5 bara)jeśli tego nie ma to silnik odpala z oporami,pracuje nie równo ponieważ pompa WC ma za mało paliwa aby wytworzyć odpowiednie ciśnienie na railu,
    narazie układu wysokiego ciśnienia nie tykaj,broń Boże wtryskiwaczy,bo nieudolny mechs narobi bigosu i efektu i tak nie będzie
    choć nie twierdze że naprzykład zawór regulacji wysokiego ciśnienia na pompie jest sprawny,ale to póżniej

    1
  • #6 23 Lis 2011 22:23
    viko
    Poziom 10  

    niestety nie mam za dużo czasu ponieważ wracam z pracy dopiero wieczorem, więc sprawdzę ciśnienie dopiero jutro bądź pojutrze, jednak pamiętam że przy wymianie filtra sprawdzałem czy pompa wstępna pompuje, tzn przekręciłem stacyjkę przy odłączonej rurze zasilającej filtr paliwa i patrzyłem jaka ilość pompuje pompa (około 300 ml), co do ciśnienia to sprawdzę jakie wytwarza.

    0
  • #8 27 Gru 2011 22:11
    viko
    Poziom 10  

    hej sprawdzilem pompe NC i filtr w pompie NC oraz cicsnienienie jakie ona podaje, wszystko jest ok. Autka dalej nie moge odpalioc chociaz raz zalapalo i udalo sie odpalic, ale chodzilo jakby nie palilo na jeden cylinder bardzo nie rowno. Niestety nie posiadam PP ani innej diagnostyki wiec chyba pozostaje oddac autko do warsztatu, chociaz boje sie tego co z nim tam zrobia i ceny jaka sobie zawinszuja. Koledzy moze macie jeszcze jakies pomysly?? bo szczerze mowiac wolalbym jeszcze sprobowac cos podzialac samemu, oczywiscie w granicach rozsadku i mojej wiedzy.

    0
  • #9 29 Gru 2011 14:17
    mlodywilq
    Poziom 13  

    Jak chcesz podziałać sam to kup PP, bez tego ani rusz. Jeżeli chodzi o opinie o chinczykach to nie słuchaj bo teraz wszystko jest tam produkowane:)

    0
  • #10 29 Sty 2012 23:37
    Piotr Majka
    Poziom 1  

    Właśnie w zeszłym tygodniu po 1-szych mrozach miałem ten sam problem.
    Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na pompie CR i wszystko powróciło do normy.
    Najtaniej go kupisz w InterCars 317 zł. orginał Bosch wszędzie indziej powyżej 370zł.
    Wymienisz to sam zn się na pompie z prawej str poodpięciu kostki trzeba odkręcić dwa torksy, Uwaga na oring bo kosztuje 60 zł trzeba przełożyć ze starego regulatora na nowy.

    0
  • #11 30 Sty 2012 00:01
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Piotr Majka napisał:
    [...]Uwaga na oring bo kosztuje 60 zł [...]


    Można dopasować w Agromie za grosze. Ja tak w moim zrobiłem.

    0
  • #12 10 Mar 2012 16:20
    fridman323
    Poziom 1  

    Witam ! mam pytanie do użytkownika viko . działa juz Twoje autko ? Bo ja tam taki sam problem z moim. Autko zaczło ciężko odpalac i gasło podczas jazdy wymieniłaem czujnik ciśnienia na pompie i autko odpalało normalnie i nie gaslo. ( czujnik był z innego autka o innych numerach ) ale po tygodniu zaczło gasnąć podczas jazdy ale odpała normalnie. Byłem na komputerze i mam te same błedy z podgrzewanien dodatkowym co Ty. i nie wiem co mam zrobić wymienic czujnik na nowy czy to inna przyczyna... Prosze o poradę

    0
  • #13 25 Mar 2012 08:37
    viko
    Poziom 10  

    Witam kolegów

    Problem został rozwiązany, po podpięciu do PP i kilku godzinach z oscyloskopem a także Autodatą w ręce doszedłem do przyczyny. Należało wymienić czujnik ciśnienia w pompie oraz czujnik ciśnienia na szynie. Okazało się, że po wymianie czujnika w pompie autko zaczeło odpalać bez problemu, ale niestety dalej zdażało mu się nierówno chodzić. Po sprawdzeniu wszystkich czujników po kolei, zauważyłem także że charakterystyka przetwarzania czujnika ciśnienia na railu jest nieadekwatna do tej w specyfikacji. Wymieniłem obydwa i autko śmiga jak nowe. Po przejechaniu ok 400 km pojechałem na hamownię i okazało się, że parametry jak fabryka dała. Temat uważam za zamknięty i mam nadzieję że pomoże w przyszłości innym zainteresowanym.

    Pozdrawiam

    0