Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rozruch zimnego silnika ALH golf IV

kubus1985 19 Nov 2011 11:55 7180 11
  • #1
    kubus1985
    Level 9  
    Witam wszystkich!!! Chciałem poruszyć temat, który był już poruszany na tym forum. Aczkolwiek mój może jest nieco inny. Jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa IV 1,9 TDI, rocznik 1999, kod silnika ALH. I od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika zwłaszcza rano gdy całą noc stał a teraz w garażu około 7 stopni celcjusza lub nieco mniej :) - zbliża się zima. Jakiś czas wymieniłem świece żarowe jakiś miesiąc temu, wtedy odpalał lepiej ale też było cieplej. A teraz po nocy lipa z odpalaniem, trzeba kręcić bardzo długo albo pali za drugim razem. Do tego biały dym z rury no i przez chwilę nierówna praca. W przyszłym tygodniu jadę do elektryka niech sprawdzi czy poprzedni fachowiec czasem czegoś nie zepsuł. Macie jakieś pomysły co to może być???
    Pozdrawiam
  • #2
    Sztomel
    Level 35  
    Zapewniam Cię, że Twój przypadek nie jest inny a jeśli nawet to istota problemu z utrudnionym rozruchem zimnego silnika TDI w niskich temperaturach otoczenia (kiedy to nie było z tym problemu kiedy te temperatury otoczenia były wyższe) była w prawie każdym takim temacie poruszana i nierozerwalnie wiązała się z koniecznością sprawdzenia wartości kąta wyprzedzenia wtrysku gdyż zbyt opóźniony kąt wyprzedzenia wtrysku był głównym i praktycznie 100% powodem takich problemów pomijając fakt słabego akumulatora i innych, co do których weryfikacji ich działania nie potrzeba stosowania jakichkolwiek przyrządów diagnostycznych.
  • #3
    kubus1985
    Level 9  
    wiesz co, Sztomel, akumulator zmieniłem rok temu, ja bym stawiał, że świece nie grzeją tylko nie wiem z jakiego powodu jeszcze

    Dodano po 3 [minuty]:

    A w ogóle gdzie to mogę sprawdzić? jakiś specjalistyczny warsztat???
  • #4
    Sztomel
    Level 35  
    Warunkiem aby świece grzały przed rozruchem silnika jest temperatura odczytana z czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego od 5*C w dół oraz temperatura tegoż płynu poniżej 30*C by nastąpiło dogrzewanie świecami już po rozruchu silnika. Świece wymieniłeś więc przyjmujemy, że te są sprawne i jeśli chcesz sprawdzić czy do nich dochodzi zasilanie to zdejmujesz z nich przewody zasilające, odpinasz wtyczkę z czujnika G62 (na necie bez problemu znajdziesz gdzie się on znajduje w Twoim silniku) i wtedy jedna osoba włącza zapłon a ty sprawdzasz zwykłym próbnikiem czy na przewodach zasilających świece pojawia się zasilanie - jeśli nie to najbardziej podejrzanym jest wtedy przekaźnik o oznaczeniu 103 na jego obudowie. Wartość kąta wyprzedzenia wtrysku jak i sprawność działania przekaźnika 103 oraz ewentualne błędy zapisane w sterowniku silnika sprawdzisz w każdym warsztacie, który posiada interfejs diagnostyczny z programem do diagnozowania aut V.A.G.
  • #5
    kubus1985
    Level 9  
    Spróbuję tak zrobić jak mi powiedziałeś, ostatnio też zmieniałem płyn chłodniczy na zimowy i nie pamiętam jaki wlałem. Czy do mojego samochodu musi być jakiś specjalny płyn. Bo z tego co kojarzę to ma być czerwony.. taki też wlałem ale dokładnie nie pamiętam jaki. Jak poczynię jakieś kroki w kierunku naprawy to od razu poinformuję.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Słuchaj w twojej wypowiedzi jest nieścisłość - temperatura płynu poniżej 5 czy poniżej 30????

    Dodano po 33 [minuty]:

    Może świece były wymienione nieprawidłowo??? Jakieś zwarcie nastąpiło. Już sam nie wiem a denerwuje mnie ta usterka...
  • #6
    Sztomel
    Level 35  
    Co do płynów to poczytaj na necie bo nie wszystkie można ze sobą mieszać.
    W mojej wypowiedzi nie ma nieścisłości gdyż są dwie fazy grzania świec żarowych :
    najpierw mamy do czynienia z fazą podgrzewania (przed rozruchem silnika a po włączeniu zapłonu) i ta faza następuje jeśli temperatura jest równa lub niższa od 5*C (powyżej tej temp. nie ma rozgrzewania komór spalania) a potem następuje faza dogrzewania silnika (już po uruchomieniu silnika i nawet po uruchomieniu już ciepłego ale którego temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 30*C) i ta faza ma zawsze miejsce i trwa aż temp. płynu osiągnie te 30*C lub jeśli zwiększy się obroty silnika powyżej 2500 RPM w trakcie jej trwania. Jeśli temp. płynu chłodzącego będzie miała wartość powyżej 30*C po rozruchu to nie będzie fazy dogrzewania świecami żarowymi komór spalania nie mówiąc już o fazie podgrzewania. Zostaw kwestię świec i sprawdź najpierw to co Ci napisałem czyli kąt wyprzedzenia wtrysku a potem czy dochodzi zasilanie na świece żarowe lub w kolejności odwrotnej.
  • #7
    kubus1985
    Level 9  
    Więc w przyszłym tygodniu stawiam auto do elektryka, niech zobaczy czy dochodzi prąd i powiem mu to o czym ty wspominałeś tzn. o odłączeniu czujnika temp. silnika. Wole te prace zostawić fachowcowi. A jeżeli chodzi o płyn chłodzący to zrobiłem tak, że część odessałem wielką strzykawką i wlałem jakiś rozrobiony czerwony koncentrat który podobno też pasuje do TIRów (czy może to sprawia że czujnik temp cieczy chłodzącej dostaje złe informacje) podejrzewam, że nie. Jednak najpierw elektryk a ten kąt o którym wspominałeś w dalszej kolejności - czy jest to drogi zabieg (ten pomiar) i jakich prac wymaga, czy jest pracochłonny i ile może kosztować??
  • #8
    Sztomel
    Level 35  
    Sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku to zaledwie podpięcie interfejsu diagnostycznego i w ciągu kilkudziesięciu sekund (zanim interfejs połączy się ze sterownikiem silnika z grupą 000 w trybie Basic Settings) już widać jaka jest jego wartość (w drugim polu grupy 000 w BS powinna oscylować w przedziale 49-51 jednostek przy rozgrzanym silniku do temp. powyżej 85*C). Korekcja tej wartości, jeśli będzie dużo mniejsza np. 30 lub poniżej, wymaga już więcej czasu bo trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu i poluzować 3 śruby koła pasowego pompy wtryskowej i minimalnie nim ruszyć i dokręcić śruby by trafić w podany zakres wartości (ten zabieg może potrwać długo w zależności jak szybko uda się mechanikowi prawidłowo ustawić i dokręcić koło pasowe pompy wtryskowej). Nie jestem mechanikiem więc nie wiem jaki jest cennik u konkretnego gościa za taką usługę (korektę ustawienia kąta wtrysku). Rzućmy przykładowo 70 zł bo różnie sobie mechanicy cenią za samo podpięcie interfejsu diagnostycznego i wgląd w parametry nastaw podstawowych.
  • #9
    kubus1985
    Level 9  
    Dziś byłem u mechanika, dość dobrego. Wczoraj u słabego. Ale do rzeczy. Przekaźnik świec żarowych ok. Spróbujemy dopiero w przyszły poniedziałek wymienić czujnik temp. płynu chłodzącego, może on fałszuje info. Jeżeli chodzi o ten kąt to jest ok a ten czujnik chcieliśmy już dziś wymienić ale miałem od starego modelu. Słuchaj podobno u mnie idą dwa rodzaje - wiadomo że na cztery piny ale czy z okrągłą wtyczką czy kwadratową??? Nie widziałem dobrze gdzie on się znajduje.. wiesz może - pewnie gdzieś koło termostatu i króćca, racja????
  • #10
    kubus1985
    Level 9  
    Hej,
    więc po wymianie czujnika jest ok. To było prawdopodobnie przyczyną...
  • #11
    jendrzej35
    Level 10  
    kubus1985 wrote:
    Witam wszystkich!!! Chciałem poruszyć temat, który był już poruszany na tym forum. Aczkolwiek mój może jest nieco inny. Jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa IV 1,9 TDI, rocznik 1999, kod silnika ALH. I od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika zwłaszcza rano gdy całą noc stał a teraz w garażu około 7 stopni celcjusza lub nieco mniej :) - zbliża się zima. Jakiś czas wymieniłem świece żarowe jakiś miesiąc temu, wtedy odpalał lepiej ale też było cieplej. A teraz po nocy lipa z odpalaniem, trzeba kręcić bardzo długo albo pali za drugim razem. Do tego biały dym z rury no i przez chwilę nierówna praca. W przyszłym tygodniu jadę do elektryka niech sprawdzi czy poprzedni fachowiec czasem czegoś nie zepsuł. Macie jakieś pomysły co to może być???
    Pozdrawiam
    mysle ze to będą świece żarowe niegżeją i niemożna uruchomic silnik a kontrolka świec się zapala?

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #12
    kubas1985
    Level 1  
    po wymianie czujnika jest lepiej, poza tym wymieniłem dwa przewody paliwowe i jest ok