Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekspres Delonghi ESAM2200 kawa tylko kapała, po czyszczeniu w ogóle nie leci

cnets 19 Lis 2011 17:39 6760 0
    cnets
    Poziom 9  
    Witam,

Wiem, że temat się przewija, ale nie znalazłem nic na temat Delonghi, dlatego proszę o pomoc.

Ekspress Delonghi Caffe Corso (ESAM2200) ma ok. 2 lat, trochę ponad. Dotąd działał bez zarzutu. Od pewnego czasu zaczęło się robić "błocko" w zbiorniku na "odpady" kawy, jednak po czyszczeniu zgodnym z instrukcją zwykle przez dłuższy czas chodziło ok. Nie znam się na tym specjalnie więc uznałem, że taki jego urok. I to pewnie był błąd.

Ostatnio było tak, że pierwsza kawa "wykapywała" z dyszek, ale druga robiona pod rząd już jako tako szła, może nieco mniejszym strumieniem, ale w miarę normalnie. Ponieważ jednak były takie objawi zrobiliśmy dokładne czyszczenie, zgodnie z instrukcją + odkamienienie oryginalnym środkiem Delonghi - dodam, że już wielokrotnie to robiliśmy wcześniej, więc procedura opanowana ;)

Po tej operacji ekspres zrobił jeszcze dwie kawy, po czym przestał robić je w ogóle. Uruchamia się prawidłowo, nagrzewa wodę, nie domaga się czyszczenia, za to w pojemniku znów ląduje czasem "błoto", a czasem wręcz kawa - z dysz nic nie leci.

Przeczytałem, że może to być oring, albo coś jeszcze blokuje przepływ lub zawory zaparzacza, niemniej jednak - chociaż zdolności techniczne jako takie mam - na ekspresach nie bardzo się znam, żona mnie zabije jak coś "zmaluję", a jak nie naprawię - zabije mnie uprzednio torturując (uzależnienie, u mnie zresztą też, od kawy znacznie powyżej przeciętnego). Jak zdiagnozować więc z w miarę dużą dozą pewności - co rzeczywiście się zepsuło i czy/co/jak można z tym zrobić samemu?