Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej

asterix27 21 Lis 2011 10:27 51658 175
  • #31
    magik 27
    Poziom 13  
    asterix27 napisał:

    Tak sobie myślę też że tak wysoka kompresja może być spowodowana zużyciem pierścieni

    Takich prawień jeszcze nie widziałem!
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    asterix27
    Poziom 19  
    A jaki to problem że kompresja jest trochę wyższa niż nominalna dla tego silnika ? Gorzej gdyby była niższa. Najważniejsze że jest w miarę równa na każdym cylindrze.

    Magik 27 wyrwałeś zdanie z kontekstu. Olej znajdujący się w cylindrach może przecież powodować większą kompresję. Może być też nagar. Silnik ma oryginalny przebieg 194 tys. km, od nowości nic nie ruszane, więc nawet jak na tak delikatną i badziewną konstrukcję jak Z16XE to nie jest dużo, powinien śmigać jeszcze ze 100 tys. km.
  • #33
    asterix27
    Poziom 19  
    Zapytam inaczej: Jeżeli instalacja jest 3,8 bara to jakie musi być ciśnienie aby zacząć podejrzewać pompę ? Skoro 3,5 bara jest ok. 3 bary to już mało czy jeszcze też ok ?
  • #34
    panam
    Poziom 29  
    Cały czas mówimy o benzynie a te 3,5 jest ok( paliwa) Zbyt wysokie ciśnienie w cylindrach to nie jest problem, chyba że podparte są zawory na wydechu, nagar i pierścienie nie mają wpływu, czyba że silnik się kończy, ale wtedy nie ma ciśnienia, pompa musi mieć wydajność ale nie potafię opisać jaką szczególnie teraz ba idę spać, w pprzybliżeniu ok 200 l na godzinę. piep. głupoty
  • #35
    asterix27
    Poziom 19  
    Dobrze, załóżmy więc taką sytuację: Instalacja paliwowa 3,8 bara, pomiar ciśnienia na listwie wykazał 3,3 bara. Jest ok ? Chodzi mi o dolną granicę. Jaka może być żeby uważać że jest ok ?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #36
    panam
    Poziom 29  
    Nie ma dolnej granicy , chyba że pompuje poniżej 2 . 3,5 zawsze jest ok. . dobranoc>>
  • #37
    asterix27
    Poziom 19  
    Oj Panowie, Panowie, 2 bary w instalacji 3,8. Nie przesadzajmy.
  • #38
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Wszystko zalezy od systemu czy li zapotrzebowania na paliwo. Są systemy pracujace na 1 bar a są takie z 3 i 5 bar.
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #40
    asterix27
    Poziom 19  
    Otóż Panowie ciśnienie sprężania w silniku Z16XE ma być 17 barów. Proponuję zgłębić nieco swoją wiedzę na temat silników.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #41
    asterix27
    Poziom 19  
    Wyciągnąłem dzisiaj pompę paliwa. Wszystko wygląda jak nowe, filtr czysty, 194 tys. na blacie, aż nie do wiary. Sam nie wiem czy to pompa jest przyczyną. Jedyne co to jak zdjąłem izolację dźwiękochłonną, odpaliłem silnik i przyłożyłem ucho to było słychać takie trzeszczenie wydobywające się gdzieś pod pokrywą pompy. Raz na jakiś czas coś trzeszczy. Czy to regulator ciśnienia tak pracuje ?
  • #43
    asterix27
    Poziom 19  
    To jestem w punkcie wyjścia. Nadal nic nie wiem. W najbliższym czasie sprawdzę jeszcze ciśnienie paliwa podczas dodawania gazu.
  • #44
    asterix27
    Poziom 19  
    Czy ktoś się spotkał z tym że pompa paliwa pracuje 200 tys. km i nadal jest dobra ? Przypomnę że mówimy tu o samochodzie Opel Astra G, Z16XE, benzyna, rok 2003 a więc nie są już to stare, dobre samochody z lat 90-tych.
    Gdzieś czytałem że żywotność pompy paliwa to góra 150 tys. km w warunkach normalnej eksploatacji.
  • #45
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Opieraj sie o fakty a nie o domysły. Zmierzyłes to cisnienie?
  • #46
    asterix27
    Poziom 19  
    Jeszcze nie miałem czasu. Zrobię to w najbliższym czasie. Będzie to jednak tylko ciśnienie podczas dodawania gazu, bez jazdy. Na razie po wyciągnięciu pompy spisałem sobie z niej numery i wstępnie szukam pompy. Też są z tym problemy. Wielu sprzedających mówi że pasuje tu pompa która zapewnia ciśnienie 3 bary i co dziwne po numerach się zgadza z moją a w opisie że 3 bary.
  • #47
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Zmierz cisnienie paliwa podczas jazdy i obciążenia np pod góre. Masz miec 3,8 bara.
  • #48
    asterix27
    Poziom 19  
    Jeden ze sprzedających twierdzi że jego pompa pracuje w zakresie 3-4 bary. Po numerach się zgadza z moją. Ja myślałem że pompa ma zapewniać 3,8 bara w każdych warunkach (na wolnych obrotach, podczas jazdy, podczas obciążenia). Nie słyszałem że ma pracować w jakimś zakresie. Czy plecie bzdury ?
  • #49
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Pompa moze dac nawet 6 bar. Zapotrzebowanie twojego systemu to 3,8 bar.
    Skoncz z ta polemika i zmierz to cisnienie.
  • #50
    asterix27
    Poziom 19  
    Tu nie chodzi o polemikę, tylko o to że chce kupić dobrą pompę. Więcej może zapewniać, ale gorzej jak kupię pompę która zapewnia mniej.

    Ciśnienie może jutro uda mi się zmierzyć.
  • #51
    asterix27
    Poziom 19  
    Zmierzyłem ciśnienie. Na wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu czy podczas jazdy wynosi ok. 3,6 bara. Jedyne co zauważyłem to czasami bardzo lekko drga wskazówka manometru. Nie jest on jednak zbyt dokładny do pomiaru ciśnienia paliwa ponieważ służy do pomiaru kompresji.

    Czy powyższe wyniki pozwalają na 100% wykluczyć pompę paliwa ?
  • #52
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Tak. to nie cisnienie paliwa.
  • #53
    asterix27
    Poziom 19  
    A jest choć cień szansy że przy takim ciśnieniu jest jednak kiepska wydajność pompy ?
  • #54
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Oczywiscie. Jezeli dałes mu w pi.de i cisnienie znacznie zmalało to swiadczy o uszkodzeniu lub zatkaniu systemu zasilania paliwowego. Dlatego warunki badania cisnienia sa takie wazne.
  • #55
    asterix27
    Poziom 19  
    To u mnie już można to było stwierdzić po samym badaniu ciśnienia na wolnych obrotach, ponieważ już na nich samochód chodzi zupełnie inaczej niż kiedyś. Przede wszystkim silnik lekko drga co objawia się takim charakterystycznym "buczeniem" w kabinie. Kiedyś była cisza. Jak najbardziej mogą to być objawy zbyt ubogiej mieszanki (za małej dawki paliwa). Podczas jazdy poszarpuje i nie ma pełnej mocy, co też mogło wskazywać na pompę paliwa, ponieważ była to ostatnia rzecz jakiej jeszcze nie wymieniłem/sprawdziłem szukając przyczyn. Wymieniłem/sprawdziłem już wszystkie typowe przyczyny szarpania i spadku mocy jakie występują najczęściej w Astrze G. Cudów nie ma. Jednak nadal nie jest ok, więc się poddaje. Dzięki wszystkim zainteresowanym za udział w dyskusji.

    Temat można umieścić w koszu, ponieważ raczej nikomu nie pomoże.
  • #56
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Sprawdź emisje spalin.
  • #57
    asterix27
    Poziom 19  
    Jest w normie. Na przeglądzie mówili że wzorowa.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Marzec 2011, mniej więcej rok od momentu gdy samochód nie chodzi tak jak powinien wymieniam czujnik położenia wału korbowego i świece. Mijają dwa dni (ok. 50 km) gdy nagle podczas jazdy nie słyszę silnika, myślałem że zgasł. Nacisnąłem gaz tak jak zwykle a tym razem koła zapiszczały na asfalcie, w fotel wbiło, ciał powietrze jak przecinak, czuć było 100 koni mocy, cisza w kabinie. Trwało to jakieś 10 km. Jechałem akurat na myjnię. Po wyjeździe z myjni odpalam i dalej to samo, tak do dzisiaj. Może w tym znajdzie się jakaś podpowiedź ?

    O czym może jeszcze nie napisałem - czasami jak gazuję na wolnych obrotach to kopci i spaliny są śmierdzące, ale nie jest to zapach spalanego oleju, tylko jakiś taki dziwny zapach który trudno opisać.
  • #58
    panam
    Poziom 29  
    Ok podam się tematowi jeszcze raz. Czy sprawdziłeś wypadanie zapłonu( piszesz że spaliny śmierdzą). Poprostu cewka do wymiany( 90 procent) albo katalizatar
  • #59
    asterix27
    Poziom 19  
    Nigdy nie miałem problemów wypadania zapłonów (nigdy nie zarejestrowałem błędów z tym związanych). Już też zaczynam myśleć o cewce z tym że na pierwszej, oryginalnej, fabrycznej jest to samo co na tej którą teraz niedawno kupiłem, nowa oryginalna DELPHI. Kupować trzecią cewkę ? Może się zdarzyć że DELPHI jest do bani ?

    Objawy mogą wskazywać na cewkę, szczególnie to, jak już pisałem, że im bardziej się nagrzeje, tym bardziej silnik drży i bardziej szarpie.

    Na dwóch katalizatorach to samo. Miałem wymieniany na używkę wprawdzie, ale z samochodu o małym przebiegu (było to widać po stanie kolektora). Katalizator wyklucza wydarzenie z marca 2011 - to musi być coś z zapłonem.
  • #60
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Oscyloskop w łape i sprawdz cewke po pierwotnej stronie. cos mi mówi ze masz ster uwalony. Analiza spalin tez by duzo powiedziała.