Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kangoo pali tylko z popychu

20 Lis 2011 10:16 5830 33
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam kangoo 1.5dci, 2004, motor 82km.
    Palił na dotyk nawet w najgorsze mrozy.
    Przyszedł czas na wymianę rozrządu, zleciłem mechanikowi co we francuzach od 15lat przynajmniej grzebie, przynajmniej tak twierdzi.
    Po odebraniu auto zaczęło od razu ciężko palić, coraz ciężej, aż w końcu nie zapaliło wogóle (przejechałem 350 km po wymianie rozrządu).
    Z popychu pali lekko. Jak się silnik to czasem nawet zapali z rozrusznika.
    Na komputerze pokazało ponoć problemy z wtryskami.
    Próba przelewowa: wężyki na przelewy wtrysków, rozrusznikiem 10 sekund kręcimy.
    Wyszło że na 2 wtryskach jest poniżej 10cm w wężyku, na pozostałych 2 ok 30cm paliwa w wężyku.
    Nie chce mi się wierzyć że nagle padły wtryski, ich koszt to połowa samochodu, a regeneracja to 500 - 800zł za szt.
    Jakieś pomysły?
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    w miarę wiarygodny pomiar przelewów w tym motorku to 2 minuty na biegu jałowym (powyżej 30ml- masz problem),od tego zacznij.
    Poza tym ,czy nie ma związku z częściami użytymi do wymiany rozrządu-zamienniki pasków rozrządu źle się sprawują pomimo prawidłowego ustawienia kół.
  • Poziom 12  
    Może przestawiony rozrząd na pompie wtryskowej?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Pasek rozrządu GATES PowerGrip
    Pompa wody KAGER
    Rolka RUVILLE
    Pasek osprzętu również GATES
    Filtr paliwa FILTRON

    Czyli opisany przeze mnie sposob proby przelewowej nieprawidlowy.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No fajna wyliczanka, tylko co dalej?
    Do roboty trzeba by się wziąć, sprawdzić przelewy jak Jurek pisze, rozrząd skontrolować, choć na 99% nie ma to nic wspólnego, bo pompa tam tłoczy ropę i tyle.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Samo sprawdzenie wtryskiwaczy na stole probierczym to 30 zł za sztukę... A pozwala wykluczyć wiele usterek. Ale ja bym najpierw podłączył tester i popatrzył na ciśnienie na CR w czasie kręcenia. A drugie to w tych silnikach bardzo lubi się ścinać klin na kole wałka.
    A opowiadania kolegi jurekk 55 o złym sprawowaniu się zamiennikowych pasków pominę, chyba że ktoś jakiegoś 4maxa wsadzi ale takich głupot chyba nikt nie robi... A gates to jedna z wiodących firm
  • Poziom 9  
    Nie jestem mechanikiem ale raczej będę miał rację jeśli powiem że nie ma tam pompy wtryskowej a jest tylko pompa która daje ciśnienie na listwę i to niezależnie od pozycji a wtrysk to pompowtryskiwacze.
    Więc chyba nie ma znaczenia ustawienie względem rozrządu.

    Podłączenie pod komputer sprawiało problemy, ostatecznie wykazało jednak ponoć za niskie ciśnienie na listwie, a jeśli wtryski leją w przelew to tak chyba może być.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    kortyleski napisał:
    A opowiadania kolegi jurekk 55 o złym sprawowaniu się zamiennikowych pasków pominę, chyba że ktoś jakiegoś 4maxa wsadzi ale takich głupot chyba nikt nie robi... A gates to jedna z wiodących firm


    Nie takie numery ,tylko takie usterki,jak na Ciebie trafi szukanie po wymianie przez kogoś,jestem ciekaw tłumaczenia klientowi że :ani złożenie rozrządu (mechanik nie miał zaćmienia i wiedział co robi),ani sprawdzenie i diagnostyka elektroniki (elektryk nie szukał tylko błędów)-tylko kawał gumy -po ponownej wymianie auto żyje i ochoczo pracuje.


    Przemo9826 napisał:
    choć na 99% nie ma to nic wspólnego,


    "młody"po sterydach ,dowiedział się po czasie że nie wszystko dokręca się na -"ile sił i serca starczy",pasek ma określoną siłę naciągu

    Zmiana rozrządu na "kleksy" na kołach zamiast "motów" też do rzadkości nie należy
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Może źle się trochę wyraziłem, ustawienie rozrządu do przelewów nie ma nic wspólnego, do trudności z odpalaniem może mieć.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Po 1. W tym modelu ustawienie pompy ma znaczenie. Sygnał wałka jest brany z kola pompy. Sprawdzic ustawienie rozrzadu i czy nie scielo klina na kole wałka.

    2. Lejace wtryski maja znaczenie. Ale skoro pali na pych, to przyjzał bym sie cisnieniu w momencie kręcenia.

    3. Stan rozrusznika, akumulatora, masy, spadki napięcia podczas kręcenia.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    fuelinyourblood napisał:
    Sygnał wałka jest brany z kola pompy


    Widzisz, zapomniałem :(
  • Poziom 9  
    Ad.1 Jeśli sygnał wałka jest brany z koła pompy to oczywiście ma znaczenie - stawiam na to właśnie
    Ad.2 Jak zapali z popychu to chodzi równiutko, jest bardzo dynamiczny, na wolnych obrotach również pięknie chodzi, dymek ładny prawie niewidoczny.
    Ad.3 Akumulator jest stary ale kręci że silnik niemało wyskoczy z ramy.
    Teraz jest zachetany i 3 20sekundowe kręcenia rozładowują go znacznie.

    Próbę opisaną w pierwszym poście robiliśmy na odpiętych kostkach elektrycznych od wtryskiwaczy.
    Następny test: rzekomo najlepszy wtryskiwacz podpięliśmy bez wkładania w silnik, podpięliśmy go pod rurkę paliwową tak jakby siedział w silniku, podpięliśmy kostkę elektryczną. Zakręciliśmy rozrusznikiem i nie trysnął niczym.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Coś mi tu nie gra.....

    Na rozruszniku zapalić nie chce, wtryski ponoć nie "sikają", a na popych odpala i na dodatek równo chodzi....
  • Poziom 9  
    Dokładnie, a jak chodzi i odepnę kostkę od wtryskiwacza któregoś to mało mi palców nie połamie tak silnik kuleje.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jest teoria brana z serwisów Boscha, ze jak pali na pych a na rozruszniku nie, to uszkodzony rozrusznik sieje polem elektromagnetycznym i ugłupia czujnik wału.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Przemo9826 napisał:
    Może źle się trochę wyraziłem, ustawienie rozrządu do przelewów nie ma nic wspólnego, do trudności z odpalaniem może mieć.


    Autor tematu wkręcił nas i siebie w te przelewy ,a problem (tak uważam )należy rozkminiać najpierw od sprawdzenia rozrządu


    !!!!!
    fuelinyourblood napisał:
    Jest teoria brana z serwisów Boscha, ze jak pali na pych a na rozruszniku nie, to uszkodzony rozrusznik sieje polem elektromagnetycznym i ugłupia czujnik wału.


    O tym ja zapomniałem,sorry,a problem można zweryfikować przy pomocy sprayu ,grafit ekranujący,tylko z daleka od odkrytych złączy elektrycznych proszę :D
  • Poziom 9  
    Rozrusznik znajdzie się u niego zapasowy aby sprawdzić.
    Wtryski zawiozę na stół probierczy.
    Rozrząd każę mu sprawdzić jeszcze raz - choć głupio podważać mi jego znajomość fachu.

    Dziwne w tym jest to że po wymianie rozrządu zaczął ciężko palić, potem wcale, a przedtem palił na dotyk, jak były mrozy w ubiegłą zimę to nowe diesle ledwo paliły a on za raz.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zostaw te wtryski, rozrząd sprawdź.

    elektronus1 napisał:
    choć głupio podważać mi jego znajomość fachu.


    Każdemu może się zdarzyć.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    A czy Kangoo nie można sprawdzić diagnoskopem? co myśli sterownik jak silnik kręci rozrusznikiem, ile ma obrotów, ile ciśnienia, jakie napięcie, jaki spadek? ale co ja tam wiem toć "wapniak jestem :D ".
  • Poziom 29  
    Tak można sprawdzić diagnoskopem. Moim zdaniem wina tkwi w rozruchu( akumulator, rozrusznik) bo auto pali z popychu, z tylko nie wiemy czy zpopychu pali z dotyku czy trzeba go trochę popchać?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a to jest różnica.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Moderator Motronic nic do tematu nie wniósł a cwaniakuje...Miałem prawo nie wiedzieć że to CR.Wkońcu zadałem tylko pytanie.Pisz wtedy kiedy coś wiesz...

    Moderowany przez Przemo9826:

    No pewnie że masz prawo, więc jeśli nie wiesz to się nie odzywaj, a jak ktoś Ci zwraca uwagę na Twe błędy to przyjmuj to z pokorą a nie pyskuj, wtedy nasza współpraca przebiegać będzie bez zgrzytów.

  • Poziom 9  
    No filtr wymieniłem dopiero jak przestał odpalać, przy tym wyssałem wszystko paliwo ze zbiornika za pomocą pompki, przedmuchałem przewody paliwowe sprężarką, zalałem nowe paliwo Shell ViPowerRacing, odpowietrzyłem że żadnego bąbelka nie było w przewodach.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    djanatan powinieneś to wiedzięć wypowiadając się
    djnatan napisał:
    Pisz wtedy kiedy coś wiesz...
    dokładnie jak napisałeś. Do autora nie odpisałaś czy pali na pych z kopa czy musisz go pchać dłużej
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Przemuś zrób porządek z tym postem bo autor nie słucha co piszemy, na koniec każą mu krokowca wymienić-przeczyścić :D .
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    I wszystko zostało napisane, co należy sprawdzić, pełna diagnostyka tego pojazdu poza sprawdzeniem kompresji, ale to jest ostateczy test. Autorze postu, przeczytaj uważnie cały swój post i wyciągnij wnioski. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Słucham, słucham! Jestem bardzo wdzięczny za okazane zainteresowanie!
    Osobiście stawiam na ustawienie pompy, ale zobaczymy....

    Dla pewności oddałem dziś wtryski na diagnostykę, jutro będę wiedział w jakim są stanie. Dam oczywiście znać jak spawa dalej się potoczy, narazie wtryski pojechały na stół probierczy.
  • Poziom 9  
    No i jeździ.
    Na stole probierczym zbadali wtryski, stwierdzili że wszystkie są padnięte totalnie.
    Oczywiście zmienili zdanie jak powiedziałem, że za 2godziny mogę na tych wtryskach przyjechać i auto będzie pracować ładnie.
    Warsztat który to badał mieści się na w Warszawie na Wale Miedzeszyńskim 185a. Stwierdzono tam że regeneracja za 490zł/szt nie pomoże, koszt regeneracji to 750-850zł/szt.
    Trafiłem w okolicy gościa co miał świeżo rozebraną Meganę po wypadku 1.5dci rzekomo 2-3letnią. Numery wtrysków zupełnie odjechane od moich, moje to EJBR04001D a te składały się z samych cyferek. Kupiłem 2szt za 500zł. pozostałe 2szt z moich - najlepsze wg. mojego mechaniora.
    Mechanik włożył, auto odpaliło z rozrusznika za pierwszym razem na padniętym akumulatorze.
    Żadnego programowania do komputera w samochodzie nie było robione, żadnych kodów.
    Ot działa i już.

    Dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie. mam nadzieję że ten temat będzie pomocny również innym ponieważ zawiera wiele ważnych wskazówek.

    Pozdrawiam Wszystkich!