Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat seicento 900cm3, 2000r - brak iskry

20 Lis 2011 12:14 15399 16
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie!
    Temat był poruszany na forum lecz odpowiedzi które znajdują się przy podobnych tematach nie pomagają w rozwiązaniu mojego przypadku.
    Zacznę od początku. W autku padło ładowanie i po chwili fiacik zgasł. Po wymianie alternatora okazało się, że nie można uruchomić silnika, przyczyną jest brak iskry. Zostały sprawdzone przewody łączące urządzenie sterujące silnika z czujnikami. Wszystko wygląda na sprawne, rezystancje czujników mieszczą się w zakresach podawanych w instrukcjach lecz silnik nadal nie ma ochoty pracować. Urządzenie sterujące było wmontowane do innego auta w celu sprawdzenia. Efekt? Autko z moim urządzeniem sterującym uruchomiło bez problemu. Jest jeden dziwny objaw, jak dla mnie, w sprawnym aucie kontrolka z wtryskiwaczem po przekręceniu stacyjki zapala się po krótkiej chili po czym gaśnie. W problemowym przypadku kontrolka zapala się po około 1-2 sekundach dłuższym czasie niż w sprawnym aucie lecz nie gaśnie. Chciałbym przed przekazanie "pacjenta" w ręce salonu Fiata wyeliminować usterki które mógłbym sam usunąć. Dodam jeszcze że w autku nie ma immo, został wymieniony czujnik położenia wału, podmieniane były cewki wysokiego napięcia i niestety nic nie pomogło. Może miał ktoś podobny przypadek i mógłby mi pomóc.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Robert.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki.
  • Poziom 9  
    emeryt2 napisał:
    Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki.

    Zasilania, masy są. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa przez moment pracuje, na cewki dochodzi zasilanie "+". W momencie "kręcenia" rozrusznikiem nie ma zasilania "+" ani impulsu "-" na cewkach, brak zasilania na wtryskiwacz, sondę oraz nie pracuje pompka paliwa. W wiązkach są łączone oryginalnie przewody ale one też mają połączenie. Jeśli zmotykuję czerwony przekaźnik jest zasilanie na cewki, wtryskiwacz itp. ale nie ma impulsu "-" który wzbudziłby cewki. Czujnik położenia wału daje impuls, przy probie uruchomienia zmienia się rezystancja na przewodach z tegoż czujnika. Teoretycznie jest wszystko, zasilanie, masa ale nie ma iskry. Zastanawia mnie dlaczego kontrolka wtrysku zapala się z opóźnieniem w stosunku do sprawnego auta?
  • Moderator Samochody
    haremziak napisał:
    Urządzenie sterujące było wmontowane do innego auta w celu sprawdzenia. Efekt? Autko z moim urządzeniem sterującym uruchomiło bez problemu.
    ...a co zrobiono z immobilizerem? Kontrolka awarii po włączeniu zapłonu ma się zaświecić i zgasnąć, jeśli nie gaśnie to znaczy, że jest błąd - jaki - podłączyć pod komputer i odczytać.
  • Poziom 9  
    tzok napisał:
    ]...a co zrobiono z immobilizerem? Kontrolka awarii po włączeniu zapłonu ma się zaświecić i zgasnąć, jeśli nie gaśnie to znaczy, że jest błąd - jaki - podłączyć pod komputer i odczytać.

    Immobilizera fabrycznie nie ma, podłączaliśmy KTS-a ale niestety nie może nawiązać połączenia. Chciałbym uniknąć holowania auta do serwisu Fiata i dlatego poruszam temat na forum. Nie wiem jak błędy są klasyfikowane ale czasami kontrolka świeci się a silnik pracuje. Pytanie czy uszkodzenia podzespołów układu zasilania dzieli "decyzję" ECU na takie które wskazują na uszkodzenie ale silnik może pracować i te które uniemożliwiają pracę silnika i nie pozwalają centralce uruchomić silnik?
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Tak, oczywiście są błędy które uniemożliwiają uruchomienie/pracę silnika i też są takie które umożliwiają pracę w trybie awaryjnym.

    Kup sobie najtańszy kabelek do VW (VAG-COM), przejściówkę do FIATa (3pin), pobierz mój program IAW Scan 2, a diagnostykę zrobisz sam.

    http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/files/latest/download
  • Poziom 25  
    Zobacz masę między nadwoziem a silnikiem (skrzynią) ,pociągnij mocno za tą masę czy czasami nie trzyma się na koszulce .A podstawa to odpytanie ecu .
  • Moderator Samochody
    Nie ukrywam, że chciałbym "ułowić" kolejnego beta testera ;) ale pytanie pomocnicze - czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku?
  • Poziom 42  
    Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na cewkę , wtryskiwacze itd." - co z kostką stacyjki? Po włączeniu zapłonu próbuj uruchomić rozrusznikiem " na krótko"!
  • Poziom 9  
    tzok napisał:
    Nie ukrywam, że chciałbym "ułowić" kolejnego beta testera ;) ale pytanie pomocnicze - czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku?

    Włącza pompę ale tylko zaraz po włączeniu stacyjki, później główny przekaźnik nie dostaje masy od ECU i niestety nie ma życia.
    "Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na cewkę , wtryskiwacze itd." - co z kostką stacyjki? Po włączeniu zapłonu próbuj uruchomić rozrusznikiem " na krótko"! "
    "+" brak ponieważ przekaźnik pod maską nie dostaje napięcia z ECU, po zmostkowaniu przekaźnika pomimo dostarczenia "+" nadal silnik nie pracuje.
    "Zobacz masę między nadwoziem a silnikiem (skrzynią) ,pociągnij mocno za tą masę czy czasami nie trzyma się na koszulce .A podstawa to odpytanie ecu . "
    Temat masy, zasilania przerabiałem, wszytko sprawdzone i jest na miejscu.
    "Tak, oczywiście są błędy które uniemożliwiają uruchomienie/pracę silnika i też są takie które umożliwiają pracę w trybie awaryjnym.
    "Kup sobie najtańszy kabelek do VW (VAG-COM), przejściówkę do FIATa (3pin), pobierz mój program IAW Scan 2, a diagnostykę zrobisz sam. "

    Dzięki za podpowiedz, będzie trzeba tak chyba uczynić i podpiąć pod komputer aby wykryć problem. Dziękuję za program.
    Jeśli widziałby ktoś potencjalne możliwości rozwiązania problemu proszę o podpowiedzi. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim tematem.
  • Poziom 42  
    Samo mostkowanie przekaźnika sterowanego przez ECU nic nie daje! Próbuj uruchomić rozrusznikiem na krótko. Wyjaśni się wiele rzeczy!
  • Poziom 9  
    tzok napisał:
    czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku?

    Załącza tylko po przekręceniu stacyjki(przez kilaka sekund załącza się przekaźnik, opracuje pompa paliwa) ale w momencie "kręcenia" rozrusznikiem niestety nie ECU załącza przekaźnika.
  • Poziom 10  
    a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
  • Moderator Samochody
    Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
  • Poziom 9  
    stefan jankowski napisał:
    a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )

    Niestety brak autoalarmu, zasilania do ECU dochodzą.
    tzok napisał:
    Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.

    W tym modelu jest jedna złączka w okolicach lampy prawej, czujniki były już dwa wymieniane, tymczasowo dołożyłem kabel od czujnika do ECU aby wyeliminować brak komunikacji pomiędzy czujnikiem a ECU. Myślę że pozostaje podłączenie do komputera i sprawdzenie co pokażą błędy, albo piątka paliwa i zapałki :D
    Dzięki z odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie!
    Przyczyna leżała w ECU. Dziwnym trafem po rozładowaniu akumulatora sterownik został zablokowany pomimo faktu, że oryginalnie w aucie nie było immo. Została usunięta blokada przez "głowę" od elektroniki i autko ożyło. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Robert
  • Poziom 29  
    Bynajmniej dziwne.Dlaczego zatem odpalał ten sterownik po przełożeniu do drugiego samochodu? Pisałeś że nie masz Fiata Code. Więc może w tamtym drugim był i złapał zablokowanie po założeniu czystego Twego sterownika.