Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace III - bardzo dużo pali, brak mocy

20 Lis 2011 19:11 14127 38
  • Poziom 28  
    Jakiś czas temu wymieniliśmy ze znajomym w tym aucie czujnik prędkości pojazdu, bo nie działał prędkościomierz i auto gasło przy wciskaniu sprzęgła. Teraz jest jeszcze gorzej - całkowity brak mocy, spalanie około 40 litrów (!!!) na 100 km, także na LPG.Bark błędów - sprawdzone CLIP-em. Masy ECU także sprawdzone, silnik F3R. Należy dodać jeszcze, że auto dalej gaśnie przy wciskaniu sprzęgła i nie daje się zapalić przez pewien czas, uruchomione zimne na wolnych obrotach odpala od razu, a po pewnym czasie zaczynają spadać obroty i auto gaśnie - silniczek krokowy sprawdzony, cewki zapłonowe także, choć są różnice rezystancji na ich uzwojeniach pierwotnych o około 0.2 Ohm. Jakieś sugestie ?
  • Poziom 20  
    A co słychać w parametrach?
    EDIT:
    Silnik mechanicznie sprawny?
    Jakie ciśnienie sprężania ?
    Podaj czas wtrysku na gorącym silniku i ciśnienie w kolektorze ssącym
  • Poziom 28  
    A konkretnie które masz na myśli ? Przy spadku obrotów korekta RCO zaczyna być coraz bardziej ujemna, korekta dawki na wolnych obrotach około 400, uwagę zwraca słaba dynamika reakcji sondy lambda. Mogę wkleić printscreen z podstawowymi parametrami.
  • Moderator Samochody
    Może jednak sonda? Silnik jest ewidentnie zalewany, często uszkodzona sonda daje taki efekt. Spróbuj podstawić. Ja bym tak zrobił, przy okazji weryfikując drożność katalizatora, który już i tak na pewno jest niesprawny.
  • Poziom 42  
    Może układ wydechowy zawalony...
  • Poziom 28  
    Układ wydechowy drożny, sonda reaguje, ale dość powoli na dodanie gazu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i powietrze pokazuje prawidłowe parametry. Profilaktycznie zmierzono sprężanie i wyszło 5, 8, 8, 10 - wiem, że mało, ale nie uzasadnia to tak dużego spalania i gaśnięcia w dwie minuty po odpaleniu. Przed zgaśnięciem na wolnych obrotach występują bardzo duże wahania kąta wyprzedzenia zapłonu - od 3 do 20 stopni. Wklejam ekrany z parametrami tuż przed zgaśnięciem silnika.

    Renault Espace III - bardzo dużo pali, brak mocy

    Renault Espace III - bardzo dużo pali, brak mocy
  • Poziom 42  
    Profilaktycznie zmierzono sprężanie i wyszło 5, 8, 8, 10 - wiem, że mało, ale nie uzasadnia to tak dużego spalania i gaśnięcia w dwie minuty po odpaleniu.

    No chyba se jaja robisz z takim ciśnieniem?
  • Poziom 19  
    Nie no, z takim ciśnieniem sprężania to ten silnik nie ma prawa chodzić.
  • Poziom 28  
    Wierz mi, że może. Prywatnie jeżdżę Fordem Courierem 1.3 i na wszystkich cylindrach ma około 5 i jeździ, nie pali oleju. Oczywiście wiem, że jest szybko do zrobienia, ale nie ma problemów z jeżdżeniem nim (poza spadkiem mocy).
  • Poziom 29  
    Po pierwsze czy widziś ciśnienie kolektora ssącego? powinno być ok. 340, po drugie czas wtrysku powinien wynosić ok 3,4 a nie 7. po trzecie ciśnienie za małe , stawiam na podparte zawory co jest nagminne w tych silnikach szczególnie przy gazie. ( a tak nawiasem uwielbiasz renault espace). Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Nie bardzo chce mi się wierzyć, że ten pomiar ciśnienia sprężania był wykonany prawidłowo. Spróbuj to zrobić jeszcze raz, innym urządzeniem, bo żeby uzyskać tak kiepski wynik na wszystkich cylindrach, to silnik musiałby mieć z 600 tys. przebiegu lub być dobrze przegrzany.
  • Poziom 28  
    A co może być powodem zbyt długiego czasu wtrysku ? Nie jestem silnikowcem, więc nie dziwcie się pytaniom. Nie wiem jak jest w przypadku Espace, ale doczytałem że większości silników ma na to wpływ sonda lamba i czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jutro załatwie inny sprzęt do pomiaru kompresji. Silnik ma prawdopodobnie około 250000 (nie do sprawdzenia, gdyż przez dłuższy czas nie działał czujnik prędkości pojazdu z powodu zmielenia plastikowych zębatek w skrzyni).
  • Poziom 16  
    Zostaw komputery narazie i zajmij się głowicą, bo w niej upatrywał bym przyczyny.
  • Poziom 20  
    Może wystarczy ustawić luzy zaworowe?
    czas wtrysku za długi z powodu zbyt małego podciśnienia w kol.ssącym.
  • Poziom 28  
    Dziękuje za porady. Weźmiemy się za głowicę.
  • Poziom 29  
    sq9mem , proszę nie pytaj o podstawy, napisałam co nie pasuje i ja jesteś parę poziomów wyżej to powinieneś wiedzieć co jest nie tak( napewno nie głowica) pomyśl i popatrz na testy s clipa, pozdrawiam i nie mogę patrzeć na brak myślenia i wyciągania wniosków
  • Poziom 28  
    A zawory są w czym jeśli nie w głowicy ? Być może nie umiem wyciągać wniosków, ale może warto byłoby napisać dokładnie o co chodzi.
  • Poziom 29  
    Naprawdę napisałem co wegług mnie jest nie poprawne i to powinno dać do myślenia, proste testy i brak większej roboty, pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    Ale może jednak byś naprowadził ? Nie robię tego zarobkowo, chcę pomóc kumplowi, mam dostęp do narzędzi i sprzętu, ale nowoczesne układy sterowania silnikami są mi obce.
  • Poziom 16  
    SQ9MEM napisał:
    Ale może jednak byś naprowadził ? .... mam dostęp do narzędzi i sprzętu, ale nowoczesne układy sterowania silnikami są mi obce.


    Zostaw komputery bo one ci nie pomogą.
    Luzy zaworowe masz już dawno skasowane. Ustaw je.
    Być może przylgnie zaworów jak i ganiazda zaworowe nie są na tyle zniszczone by wymagały regeneracji.
  • Poziom 29  
    Mósisz od czegoś zacząś, więc spraw luzy zaworowe( 0,2 i 0,4 i pamiętaj na środku głowicy zawory nie są na przemian, są dwa ssące albo wydechowe nie pamiętam, musiał bym zobaczyć)
  • Poziom 28  
    Z tym sobie poradzę, dziękuje.
  • Poziom 29  
    Pamiętaj że są tam te płytki i to jest duży problem jak ich nie masz. Następna sprawa to sprawdzenie tego ciśnienie w dolocie i tak dalej.
  • Poziom 16  
    panam napisał:
    Pamiętaj że są tam te płytki i to jest duży problem jak ich nie masz. Następna sprawa to sprawdzenie tego ciśnienie w dolocie i tak dalej.


    Co do płytek - napewno łatwo jest szukać grubszych ale z bardziej cienkimi to już problem. Bo nawet i zamienić się nikt nie chce:D

    Co do cisnienia w dolocie, jeśli ustawi zawory to jest spora szansa że ciśnienie samo się znajdzie.
  • Poziom 29  
    Płytki można zeszlifować na magnesuwce u fachowca od obóbki metali.
  • Poziom 28  
    Po kilku miesiącach znajomy zdecydował się w końcu wziąć za auto. Po dość opornym ściąganiu głowicy wyszedł na jaw ogrom szkód:/ Na jednym cylindrze wypalony zawór i gniazdo, na 3 tłokach ślady długotrwałego zalewania olejem i co najgorsze jeden tłok ze sporymi luzami w cylindrze. Jednym słowem generalny remont. Jeśli chodzi o głowicę, to nie ma specjalnego problemu, gorsza sprawa z tłokiem. Wiadomo, że pierścienie muszą zostać wymienione, pytanie tylko czy należy rozważyć wymianę tłoka ? Nie jestem w stanie znaleźć wymiarów kontrolnych tłoków w tym silniku - może ktoś pomóc ? Gładzie w stanie dobrym, nie porysowane i nie starte.
  • Poziom 29  
    Jeżeli tłok nie jest wypalony i gładzie są ok. to wymień tylko pierścienie. Pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    Głowica po remoncie (wymienione zawory, uszczelniacze zaworów, wałka rozrządu, wymienione prowadnice zaworów, sprawdzone gniazda zaworowe, planowanie), pierścienie również wymienione. I dalej bryndza - auto nie trzyma dobrze wolnych obrotów - utrzymuje około 700 obrotów (silniczek krokowy sprawny), podciśnienie dolotu w granicach 420 mbar (jeszcze będziemy sprawdzać, czy nie ma gdzieś nieszczelności), czujnik temperatury ok, lambda również. Nie mamy już pomysłów na to auto:/ Jakieś pomysły ?
  • Moderator Samochody
    Ja mam. Rzetelny pomiar ciśnienia sprężania - to rzecz pierwsza. Niższe niż 8-9 atm kwalifikuje silnik na złom - proszę nie mówić że cylindry nie były wytarte, po ocenie wzrokowej. Dalej - jak została stwierdzona poprawność działania sondy lambda? Przy takim spalaniu powinna cały czas stać na mieszance bogatej, co ze screena powyżej nie wynika - zwracam nadto uwagę, że wszelkie kontrolowanie wartości życiowych silnika winno odbywać się w stanie ustalonym, tj, przy rozgrzaniu do 90 st. C. Czy na zgaszonym silniku MAP pokazuje identyczną wartość co ciśnienie atmosferyczne?
    I żadnego silniczka krokowego tam nie ma. To jest Hitachi AESP 207-10, zawór elektromagnetyczny z pojedynczym uzwojeniem
  • Poziom 28  
    Racja, jest zawór bocznikowy. I nie Hitachi, choć bardzo do niego podobny (jak w Transitach). Co do lambdy się nie wypowiem, bo nie ja sprawdzałem. MAP pokazuje po zgaszeniu wartość zgodną z ciśnieniem atmosferycznym (jest różnica kilku mbar). Pomierzy jeszcze kompresje.