Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterki Renault Megane 96 ...

Bigbos 03 Sty 2005 22:04 22429 42
  • #31
    Bigbos
    Poziom 12  
    Proszę o pomoc i o jakies rady ponieważ moja Megi 96r 1.6 zaraz po zapaleniu wskakuje na b. wysokie obroty rzedu 4000 i tak już zostaje. Powiem szczerze ze zaczyna mnie juz niezle denerwowac ponieważ od chwili zakupu tj. w listopadzie wiecej czasu spedzilem w garazu niz w samochodzie :( Na poczatku standardowo wymienilem pasek rorzadu i rolke napinacza, olej, termostat, wszystkie możliwe filtry i większosć uszczelek poza uszczelka glowicy.Swiece nowe oraz tłumik może wogole wymienie caly samochod :)) Ok Wracając do rzeczy problem pojawil sie po ostatniej naprawie silnika a konkretnie po wymianie uszczelki pod miską olejową i paska rozrządu. Przy okazji olej i tak dalej wycieka wiec może to uszczelka pod glowica?? bo silnik jest upaprany w oleju. Po złożeniu wszystkiego do kupy samochod przejechal 500 km i wtedy sie pojawil w/w problem. Wsiadlem rano odpalilem i odrazu wskoczyl na wysokie obroty tak jakby nie mial plynu chlodzacego. Po sprawdzeniu rzeczywiscie okazalo sie ze plynu jest troche za malo ale nie na tyle zeby wskaznik temp. pokazywal zbyt wysoki poziom. O dziwo nastepnego dnia rano po probie odpalenia wszystko wrocilo do normy. i tak bylo do wczoraj :( wsiadam i znowu to samo tylko ze tym razem objawy wogole nie ustepuja nawet jak sie linke od gazu odlaczy. Za to pojawilo sie cois jeszcze jadac z tak wysokimi obrotami podczas hamowania na biegu wlacza sie pomarańczowa kontrolka z symbolem zygzaka a obroty spadaja jednak silnik pracuje bardzo nie rowno czuc plywanie obrotow. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do poprzedniego stanu czyli obrotu znowu wzrastaja a kontrolka gasnie. Bardzo prosze o pomoc.
  • SterControlSterControl
  • #32
    cobraa
    Poziom 27  
    odczytaj pamiec sterownika na komputerze napewno po twoim grzebaniu wskoczyly bledy skasuj wszystkie bledy i pojezdzij z 50 km i znow odczytaj pamiec po drugim odczycie pokaze ci faktyczna usterke byc moze to regulator wolnych obrotow ale to domysly. Posprawdzaj czy wszystko zes dobrze poskladal !!! chodzi mi o lewe powietrze . A co do wyciekow to zalezy jak fachowo to wszystko uszczelniles bo uszczelka uszczelce nie rowna a i uszczelniajacy sa dobani.
  • SterControlSterControl
  • #33
    Bigbos
    Poziom 12  
    Przepraszam ale zupełnie nie wiem jak mam odczytać pamięć sterownika ani jak skasować błedy. Chodzi ci o ten sterownik umieszczony pod maską na nadkolu?? Tojest chyba sterownik siemensa. Jesli chodzi o uszczelki to akurat tutaj uzyłem samych oryginałów wiec nie sadze ze cos tu jest nie tak poza tym resztę poskladalem dobrze wszystkoo jest na miejscu tam gdzie przed rozłożeniem.
  • #34
    firdy
    Poziom 21  
    Odczytać możesz błędy tylko czytnikiem.Nie ma samodiagnozy.
  • #35
    cobraa
    Poziom 27  
    firdy co ty to opowiadasz oczywiscie ze jest samodiagnoza.

    Dodano po 3 [minuty]:

    podlacza sie po dkompa i odczytuje sie pamiec usterek nawet bez zapalania silnika. Firdy to jest wlasnie samodiagnoza sterownika wiem pewnie myslisz np jak w oplu ze wsadzisz drucik i ok.
  • #36
    Bigbos
    Poziom 12  
    Witam wszystkich i mam dalsze pytania dotyczące głowicy. Otóż zakupiłem nową
    uszczelkę i śruby żeby tym razem było wszystko ok, rozebrałem draństwo i co
    się okazało że był pęknięty żąbek ustawczy na kole żębatym. W związku z tym
    prawdopodobne jest że cały rozrząd się przesunął na szczeście nie widać aby
    tłoki spotkały się z zaworami :) I teraz pytanie nr 1: o ile na kole żębatym
    wałka rozrządu jest znak ustawczy i wiadomo w jakiej pozycji powinno się
    znajdowaćo tyle na dolnym kole zębatym korbowodu jest znak ale nie ma
    pozycji ustawczej w której powinien się znajdować. Czy zatem można ustawić
    rozrząd bez tych znaków?? Ja zaznaczyłem, miejsce położenia dolnego koła w
    którym znajdowało sie przed zdjęciem paska, asle tu pojawia się moja
    wątpliwość ponieważ jak napisałem wyżej prawdopodobne jest że rozrząd mógł
    się przesunąć. Na stępnym czynnikiem przemawiającym za tym, że z ustawieniem
    coś jest nie tak jest to, że z tego co pamiętam tłok nr 1 w położeniu
    ustawczym czyli tzw. GMP powinien znajdować się w skrajnie górnym położeniu
    czyli na równi z płaszczyzną kadłuba silnika a w położeniu które zaznaczyłem
    tłok znajduje się ok 1cm poniżej tej płaszczyzny.
    Sprawa nr 2:
    Czy warto skoro zdjąłem już głowice wymienić uszczelniacze zaworowe i czy
    trzeba przeszlifować zawory i ich gniazda?? Bo jak rozumiem szlifowanie
    polega na nałożeniu pasty na zawory i ręcznym ich docieraniu?? Co jest
    czynnikiem przemawiającym za tą koniecznością??
  • #37
    rosck
    Poziom 13  
    Mam mały problemik ze samochodem scenic a to jest to samo co megane

    Chce zaoszczędzić troche kasy i samemu wymienić rozrząd. Wszystko mam opisane w ksiązce nparaw tylko jest problem z naciągiem paska
    Karzą uzywać przyrządu którego nawet pewnie serwis nie ma.
    A wieęc pozostaje zrobić to na oko.I pytanie jak mocno naciągnąt tak za naciskając na pasek nie było zadnego ugięcia ???????????
  • #38
    0__0
    Poziom 30  
    Re: Słabe ogrzewanie w Renault Megane 96r. 1.6

    To niestety moze nie byc tylko nieodpowietrzenie -
    mialem kiedys kadetta z silnikiem 1.6D , zaczela przeciekac chlodnica , kupilem taki proszek dodawany do plynu chlodzacego zaaplikowalem i
    wycieki ustaly ale zaczal jakos slabiej grzac - po jakims czasie auto poszlo na zlom ale silnik sobie zostawilem .Niedawno moj brat wzial go ode mnie ,
    ale przed wstawieniem do samochodu rozebral aby wymienic zuzyte czesci .
    Okazalo sie ze ten proszek do uszczelniania ukladu chlodzenia zamienil sie w zel i cala pompa wody
    i pol glowicy bylo zapchane swinstwem o konsestencji towotu - trzymalo sie to mocno nie chcialo odejsc nawet pod strumieniem goracej wody z karchera.
    Jesli u ciebie ktos uzywal takiego srodka to moze byc podobnie
  • #39
    kopernik8
    Poziom 21  
    Megane I r.96 1.6 K7M

    Witam!
    Ano mam taki problem że jak silnik jest zimny to dojeżdzając do skrzyżowania, sprzęgło i gaśnie, lub sie strasznie telepie...musze przegazować.Stao się to nagminne...
    Inna sprawa to że zanim to się zaczęło dziać to były problemy z odpaleniem silnika, matka raz aż aku wyczerpała :P. Musiałem go odpalać z wciśniętym gazem, a jak odpalił to musiałem go ostro trzymać bo tak jakby chodził na 2 garach...a po chwili to przechdzi i można puscic gaz.

    Dziś wyjąłem krokowy..ibył tylko trochę ulepiony czyms czarnym wiec to wyczysciłem złożyłem i działa ...ale te obroty dalej jakoś spadają za mocno przy wysprzęgleniu.
  • #40
    czapajew
    Poziom 22  
    A przewody WN i świece sprawdzałeś. Może masz bardzo słabiutką iskrę albo przebicie na przewodach?
  • #41
    kopernik8
    Poziom 21  
    czapajew napisał:
    A przewody WN i świece sprawdzałeś. Może masz bardzo słabiutką iskrę albo przebicie na przewodach?


    Czy przebijają to nie wiem :P
    Iskra na bank mocna bo jak zdejmuje fajki to aż skacze z duzej odległości.
    świece wymieniane rok temu...hm..10kkm temu...
  • #42
    zybis
    Poziom 2  
    Z nagrzewnicą we francuzach tak jest że często się zamulają ,poprostu taka konstrukcja i niestety żadne płukanie oraz chemia tu nie pomogą.
    Też w to niewierzyłem dopuki nie ściągnąłem nagrzewnicy z clio /żony/
    Byłem na tyle uparty że poprzewiercałem otworki w rurkach miedzianych nagrzewnicy a konkretnie w kolankach i próbowałem przepchać muł drutem z migomatu - niestety nie powiodło się tak była zawalona. W końcu przepchałem te rurki za pomocą drutu fi 2,5mm ale byłem już taki wkurzony że kupiłem nową nagrzewnicę za 170zł i teraz grzeje jak talala.
    Jak sobie przypomne ile jest roboty z wymianą nagrzewnicy -to mi się słabo robi .
  • #43
    kordel
    Poziom 25  
    manta napisał:
    Jeśli masz dostęp do odlewni to wiesz że kolektory są z żeliwa modyfikowanego nie miałem akurat problemów z tym w reni ale dosyć często spawaliśmy kolektory aut i przy zachowaniu odp. parametrów proces się udawał a koszt dużo mniejszy niż używki.


    W moim Mondeo (V6) jakies 2 miesiace temu zaczal jeden kolektor "cwierkac", myslalem, ze to ktoras z uszczelek wiec kupilem nowe, ale gdy zabralem sie do wymiany okazalo sie, ze jeden kolnierz na przednim kolektorze juz cakie sie oblamal. Udalo mi sie to zespawac u znajomego i wszystko jest ok. Mowil, ze pospawanie kolektora kosztuje ok 50-100zl, wiec sie oplaca. Kolektor narazie sie trzyma i nic nie wskazuje na to, zeby mial sie rozpasc :-)