Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Usterki Renault Megane 96 ...

09 Dec 2004 18:21 22651 42
  • Level 12  
    Mam gorącą prośbę o pomoc i ewentualne opinie na temat pękniętego kolektora wydechowego w Renault Megane 1.6 96r. Z tego co się orientowałem jest to bardzo typowa usterka w tym modelu i dlatego znalezienie tej części na szrocie graniczy z cudem :( Jednak nawet jakby się trafiła to żądająza nią połowę ceny oryginalnego kolektora który można zamówić w salonie Renault. Biorąc pod uwagę że usterka ta jest bardzo częsta kupowanie używanej części mija się chyba z celem ponieważ nie mam żadnej pewności że nie pęknie np po 2 tygodniach. I tu chciałbym prosić wszystkich którzy mieli podobny problem o pomoc w znalezieniu rozwiązania. Może ktoś wie czy taki kolektor woghole da sie naprawic albo moze gdzies da sie znaleść tanszy zamiennik lub jak też rozważm opcję odlewu takiej cześci ponieważ mam dostęp do odlewni (jedynie kwestia materialu z jakiego czesc jest wykonana). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo na razie nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego kolektora za 800 zł i mieć nadzieje ze w przyszlosci problem sie nie powtórzy.

    -----------------------------------------------------------------------------
    5 tematów o Renault Megane scalono...
    j.
    Ile jeszcze tematów założysz o jednym samochodzie???
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • SterControlSterControl
  • Level 15  
    Bez ,przesady . Jest to typowa usterka, ale występująca w małym procencie aut. Jak najbardziej można polecić zakup części używanej.
    Mogę zorientowac sie ile to kosztuje na lokalnym rynku.
  • Level 12  
    No ale jak mam dać 350 zl. za uzywke to juz chyba lepiej kupic nowy bo chociaz bedzie pewnosc ze tak szybko nie peknnie a poza tym uzywek nie ma bo wszedzie gdzie pytalem twierdza ze to towar deficytowy nawet u naszych zachodnich sasiadow na szrocie twierdza podobnie.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli masz dostęp do odlewni to wiesz że kolektory są z żeliwa modyfikowanego nie miałem akurat problemów z tym w reni ale dosyć często spawaliśmy kolektory aut i przy zachowaniu odp. parametrów proces się udawał a koszt dużo mniejszy niż używki.
  • SterControlSterControl
  • Level 15  
    Zgadza sie ,jest to typowa usterka w tych modelach. Ja spawałem te kolektory z pozytywnym skutkiem. Nie miałem narazie na to reklamacji.
  • Level 34  
    Auto z 96r może mieć usterkę w sterowaniu silnika.Wymiana kolektora tylko na nowy.Ile to już przejechało km?
  • Level 12  
    Autko ma 155.000 Km i dzis zawiozłem ten kolektor do pospawania. Koles z warsztatu powiedzial ze to bardzo czesto sie zdarza we francuzach i ze jesli dobrze teraz przykrece ten kolektor to nie powinno byc problemu. Zobaczymy czas pokaze jutro to poskladam do kupy bo przy okazji chce wymienic uszczelke pod miska olejowa bo przecieka i tu kolejna niespodzianka w sklepie sprzedali mi tylko dwa gumowe półksiężyce a reszte podobno sie robi na silikon. Może ktoś wie jaki najlepiej użyć i czy z ta wymiana bedzie tyle babrania na ile wyglada czyli odkrecania polowy silnika pod spodem :)
  • Level 34  
    Wyciek z miski świadczy również o tym że silnik bardzo mocno się przegrzewał.Silikon niebieski lub czerwony olejo odporny.
  • Level 12  
    No wlasnie to wszystko sie zgadza z tym przegrzaniem silnika bo podczas normalnej jazdy temperatura wg wskaznika jest prawie taka jak przy zgaszonym silniku i myslalem ze moze czujnik cos szwankuje ale jak autko postoji na wlacvzonym silniku na postoju to temperatura sie podnosi do polowy skali a nastepnie podczas jazdy znowu spada do minimalnego poziomu. Tak sobie myslalem ze moze uklad chlodzenia jest gdzies zatkany i nie ma cyrkulacji bo chlodnica jak ja sprawdzalem podczas pracy silnika jest tylko lekko ciepla a silnik to mozna sie o niego przypiec :) W dodatku bardzo slabo dziala ogrzewanie co w porownaniui np z clio to mozna powiedziec ze leci cieplawe powietrze a NIE gorac. W takim razie co sugerujesz to sterowanie silnika jest skopane a w takim wypadku jakie rozwiazanie czy moze zakamieniony uklad chlodzenia a jak tak to tez prosze o podpowiedz rozwiazania problemu.
  • Level 34  
    Co do przegrzewania być może tylko termostat, choć dziwi mnie to słabe ogrzewanie (może tylko zapowietrzony układ).
  • Level 19  
    Zgadzam się z kolegą..dodam tylko że termostat może się wcale nie otwierać i układ chłodzenia pracuje tylko na małym obiegu...może nalezy wymienić tylko termostat....sprawdź czujnik temperatury i czy wogóle załacza się wentylator przy temp. ok 85-95 stopni
  • Level 15  
    Haczyk wrote:
    Zgadzam się z kolegą..dodam tylko że termostat może się wcale nie otwierać i układ chłodzenia pracuje tylko na małym obiegu...może nalezy wymienić tylko termostat....sprawdź czujnik temperatury i czy wogóle załacza się wentylator przy temp. ok 85-95 stopni

    Jesli termostat nie bedzie sie otwierał ( wcale) to nie bedzie równiez obiegu i następstwa tego da się bardzo szybko zauwazyć...
  • Level 12  
    Mam pytanko dotyczące wymiany paska rozrządu w moim megane 1.6 ośmio zaworowy silnik. Pomijając ile zachodu to wymaga w porównaniu z mkoimi wcześniejszymi autkami może ktośpodpowie mi ja zablokować wał rozrządu tak żeby odkręcić śrubę koła pasowego bo jest tak dokręcona, że prze próbie zablokowania górnego koła zębatego kluczem omało nie uszkodzilem tego kola :) Dodam, że samochód stoji na podstawkach wiec jest bez kół także odpada postawienie go na kołach :( Bede bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • Level 13  
    Wloz jakas szpilke albo breszke w otwor w kole i zaprzyj ja o blok albo pokrywe zaworow.

  • Level 15  
    Pewny i bezpieczny sposób to tylko pneumat. W niektórych samochodach śróby są tak mocno dokręcone, że próba odkręcenia ich zwykłym kluczem na 99% się nie powiedzie.
    Możesz jeszcze spróbować mocno uderzyć poprzez drewniany kołek w tę śróbę.
    Ale nawet jak ją odkręcisz to co z dokręceniem?
  • Level 27  
    Nie sluchaj poprzedniej wypowiedzi. Zdejmij prawe przednie kolo wkrec potem jedna srube w piaste przednia ! nastepnie druga osoba niech wbije 4 bieg i wcisnie hamulec. Wten sposob zblokujesz i mozesz odkrecic sruby walu korbowego. Chodzi o manualna skrzynie biegow bo w automacie to lepiej oddaj to fachowcowi.

  • Level 15  
    Nie każdy sposób, który prowadzi do częściowego rozwiązania problemu jest sposobem dobrym.

    Pozdrawiam.
  • Level 27  
    Nawiazuje do wczesniejszych wypowiedzi. Pnumatyk musialby byc super mocny zeby to odkrecic tam sa niesamowite sily ok 150 200 Nm
  • Level 12  
    Co do pneumatyka odpada bo go nie mam. Natomiast nie ma co przesadzac z tymi momentami i stwierdzeniami ze zwyklym kluczem nie da sie odkrecic. Wczesniej wymienialem rozrzad w 5 samochodach i we wszystkich srube odkrecalem i dokrecalem zwyklym kluczem dynamometrycznym. Jesli klucz jest odpowiednio dlugi to zapewniam ze ma b.duza sile czysta fizyka. W tym przypadku cala trudnosc polega na tym ze francuzi wymyslili sobie nietypowy sposob bo przy byle czynnosci trzeba podnosic jedna strone silnika na wyciagniku. I tu wlasnie jest problem poniewaz ciezko jest zablokowac wal rozrzadu jesli ma sie wymontowane kola a samochod stoii na podstawkach. we wszystkich pozostalych samochodach poprostu zakladalem kolo i opuszczalem samochod z podnosnika i po problemie. Jednak z waszych pomyslow najbardziej podoba mi sie ten z hamulcami chyba jest najbezpieczniejszy bo jesli chodzi o srubokret to nie wiem gdzie go mozna wetknac tam nie ma o co go zaprzec. Serwis podaje wlasnie taki sposob ze srubokretem ale to sie tyczy samochodow po roku 99 tam jest juz inny silnik a moj jest z 96 i ma tylko 8 zaworow inna konstrukcja. Ale jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly to bede bardzo wdzieczny bo zaraz musze jechac i walczyc z tym potworem :))
  • Helpful post
    Level 12  
    witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
  • Helpful post
    Level 18  
    picu wrote:
    witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu


    to jest najrozsądniejsza odpowiedz , jeżeli nie masz pneumata to tylko wten sposób , wcześniej popukaj parę razy energicznie w tą śrubę najlepiej przez klucz nasadowy , i nigdy więcej nie blokuj przez koło wałka rozrządu!!
  • Level 17  
    ja uzywam do tego pneumatyka a jesli trzeba przytrzymac to klucz do filtrów gedore na pasku płuciennym
  • Level 12  
    To z zablokowaniem kola zamachowego srubokretem jest rzeczywiscie najbardziej sensowne. Czy moglby mi ktos przyblizyc ten sposób bo przyznam szczerze ze nie bardzo orientuje sie w ktorym to ma byc miejscu :( Jedyny dostepny element widoczny na łączeniu skrzyni biegów i silnika to dwa zębate duże kola i to jest chyba sprzęgło przynajmniej z tego co sie doczytalem. Jednak nie odwazylbym sie blokowac ich zebow srubokretem bo mogloby sie to zle skonczyc przy takiej sile wiec to chyba nie o to miejsce chodzi??
  • Level 12  
    Chciałem serdecznie podziękować wszystkim za porady:) Najlepszą okazała sie ta ze śrubokrętem blokującym połączenie między skrzynią biegów a kołem zamachowym :) Śruba poszła jak po maśle!!! Ten sposób naprawdę jest the best i bedę go używał w przyszłości najmniej ryzykowny. Mam jeszcze inny problem ale o tym w nowym poście jeszcze raz wielkie dzieki:)
  • Level 12  
    Mam kolejną prośbę o pomoc w naprawie mojego autka bo jak juz je rozebrałem na części pierwsze to chę usunąć wszystkie usterki tak żeby mieć przyjemność zjazdy :) Otóż sprawa dotyczy temperatury cieczy chłodzącej albo całego obwodu chłodzenia. Problem istniał od samego początku zakupu samochodu otóż silnik jest gorący a chłodnica tylko lekko ciepła na domiar złego bardzo słabo grzeje:( Wczoraj Wymieniłem termostat i myślałem że to załatwi sprawę bo po rozkręceniu ten stary był w opłakanym stanie poza tym jest duży syf w układzie. Gościu w sklepie gdzie kupowałem termostat kazał całość przepłuka wodą. Może przyczyną jest zakamienienie lub coś podobnego?? W każdym razie z tym nowym termostatem wskażnik temperatury zachowuje się lepiej tzn temperatura osiąga ponnad połowę zakresu skali ale niestety nie poprawiło to ogrzewania. Dodam ze wymieniłem też filtr przeciwpyłowy. Kolejną sprawą jest wydech. Wymieniłem środkowy tłumik i dałem nowe złączki jednak teraz układ jest niezbyt szczelny a w dodatku tylny wydech stuka prawdopodobnie o belkę czy ktoś miał może podobny problem??
  • Level 17  
    prawdopodobnie masz "zamuloną" nagrzewnicę . Po tylu latach eksploatacji to normalka - ostre płukanko wodą pod ciśnieniem - ewentualnie jeśli lubisz ryzyko to możesz zastosować środki do czyszczenia układu chłodzenia ( ja jakoś im nie wierzę )
  • Level 12  
    Dziś przepłukałem cały układ chłodzenia wodą jest straszne bagno ale układ drożny póżniej zalałem go płynem i odpowietrzyłem i niestety nic to n ie pomogło grzanie nadal jest nie wpełni wydajne dodatkowo zauważyłem że nie pracuje wiatrak na chłodnicy i nadal nie jest ona mocno gorąca tylko ciepla za to silnik nagrzewa sie nieżle. Jedynym widocznym efektem jest wskażnik temperatury działający normalnie po wymianie termostatu. Może poradzicie cos więcej??
  • Level 39  
    Po to jest termostat aby chłodnica nie odprwadzała ciepła kiedy nie trzeba. Jeśli nagrzewnica faktycznie przepłukana i ma przepływ poprawny to pozostał jeszcze zawór i przewody. Domyślam się, że upłynęła wystarczająca ilość czasu aby układ odpowietrzył się. A czy przypadkiem samochód nie ma instalacji gazowej?
  • Level 12  
    Ok mam w takim razie pytanko jak sie odpowietrza układ chłodzenia??
    Ja odkręciłem korek który jest na przewodzie nagrzewnicy i zakrecilem go zpowrotem . Moze robie cos zle??