Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b4 1.8 , po rozgrzani traci wolne obroty

jackpassat 20 Lis 2011 21:11 3333 9
  • #1 20 Lis 2011 21:11
    jackpassat
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z instalką lpg, passat 1.8 90km, ins Lovato, silnik po osiągnięciu temperatury po wyżej 80st, nie ma wolnych obrotów, faluje przez kilka sekund po czym gaśnie, dzieje się to tylko wtedy gdy w butli jest ok 50% gazu, można też uznać że się mi tylko tak wydaje, ale tankowałem kilka razy i dopiero po wypaleniu ok połowygazu się tak dzieje, instalka ma jakieś trzy lata, przed miesiącem wymieniłem świece,kableWN, kopułeczke, silniczek krokowy, Moje przypuszczenia nie muszą być prawdziwe ale:
    -Czy po spadku ciśnienia w butli zatkany filtr gazu może nie podawać odpowiedniej dawki?
    -Dzieje się tak od kiedy bezmyślnie zatankowałem na gorszej stacji?
    -potrzebuje zregenerować parownik?
    -czujnik temperatury jest zintegrowany z instalacją?
    -spalanie to ok 9,5 litra lpg, miasto 50%50 trasa.
    Jestem zielony więc prosze was szanowni o pomoc co mam zrobić?
    Zgóry Dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi.

    0 9
  • #2 20 Lis 2011 21:22
    SmoqRaz
    Poziom 12  

    A jak autko zachowuję się na benzynie?
    -Wymień filtr i zobacz co się stanie.
    Możesz spróbować odpiąć krokowca w momencie kiedy autko wpada w te objawy.

    0
  • #3 20 Lis 2011 22:35
    jackpassat
    Poziom 9  

    Na benzynce lekko szalał przy3-5 tys km na budziku, wymieniłem filtr paliwa i jest ok. jutro sprawdze i napisze co się dzieje po odłączeniu...

    0
  • #4 22 Lis 2011 14:13
    rationis
    Poziom 13  

    Zapewne "falowanie" obrotów zaczyna się w chwili, gdy skończy się ssanie, sonda lambda rozgrzeje sie do temperatury pracy, sterownik silnika przestaje pracować "na pamięć" i zaczyna brać pod uwagę bierzące wskazania.
    Instalacja do regulacji.

    Szkoda, że nie masz Staga bo w moim warsztacie jest promocja: do końca roku diagnostyka i regulacja gartis przy wymianie filtrów.
    Swoją drogą jaki to konkretnie model sterownika?

    0
  • #5 22 Lis 2011 19:03
    jackpassat
    Poziom 9  

    Witam.zawur gazowy lovtec. wielozawur tomasetto. jak dobrze rozumuje;) to mam sterownik typu Stag-L-plus. instalacja przez trzy lata działała bez zarzutu. ile wyniusł by koszt regulacji i wymiany membran oraz filtra gazu? :?: co do odłączania silniczka krokowego nic się nie zmienia. niema rzadnej reakcji na silniku. :|

    0
  • #6 22 Lis 2011 19:17
    ociz
    Moderator Samochody

    jackpassat napisał:
    Stag-L-plus

    Takie buble to się montuje tylko do gaźnikowców bo nic lepszego do nich nie znajdziesz.

    0
  • Pomocny post
    #7 22 Lis 2011 19:54
    rationis
    Poziom 13  

    jackpassat napisał:
    Witam.zawur gazowy lovtec. wielozawur tomasetto. jak dobrze rozumuje;) to mam sterownik typu Stag-L-plus. instalacja przez trzy lata działała bez zarzutu. ile wyniusł by koszt regulacji i wymiany membran oraz filtra gazu? :?: co do odłączania silniczka krokowego nic się nie zmienia. niema rzadnej reakcji na silniku. :|


    Czyli jednak masz sterownik Stag, szkoda tylko że w tak ubogiej wersji. Wymiany membran się u nas już nie przeprowadza, bo nowy parownik można kupić za niewiele więcej. Być może nie będzie konieczna jego wymiana, wystarczy regulacja instalacji.

    0
  • #8 22 Lis 2011 22:53
    jackpassat
    Poziom 9  

    wiem :D niestać było mnie na lebszy bubel. chyba się znasz troszkę, mugłbym do tego podłączyć coś lebszego bez zmiany papierów homologacyjnych, hodzi mi o parownik, i czy nie będzie dalszej komplikacji ze sterownikiem? bo regulacja jest raczej przymusowa, no nie.?

    Dodano po 19 [minuty]:

    rationis napisał:
    Takie buble to się montuje tylko do gaźnikowców bo nic lepszego do nich nie znajdziesz.


    Dodano po 4 [minuty]:

    Bubel czy szajze, uważam że to jedna z lebszych instalacji do gażniaków, a co będzie dalej to się okaże, mam nadzieje że zdania nie będe musiał zmieniać. :|

    0
  • #9 23 Lis 2011 00:04
    ociz
    Moderator Samochody

    Parownik możesz taki sam o ile to Lovato RG92 bo one dobre są, sam używam obecnie Emmegas ML 92 i jestem zadowolony więc też polecam.
    Sterownik jakbyś chciał żeby to była prawdziwa 2 generacja to co najmniej stag 50.

    0
  • #10 23 Lis 2011 18:34
    jackpassat
    Poziom 9  

    Regulacja pomogła;) ciekawe na jak długo, jeżeli problem się znowu pojawi zasięgne porad Mr. ociz. dzięki wielkie.

    0