Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.8 8 zaworowy z 1992 kontrolka silnika, wysokie obroty

21 Lis 2011 16:49 5342 8
  • Poziom 9  
    Witam, samochód nie jest młody i na jałowym biegu niezbyt równo chodził, ale słuchało go po zakupie kilku "znawców" i orzekli że jest OK.
    Dzisiaj załączyła mi sie kontrolka silnika i wzrosły obroty silnika (jakby chodził na ssaniu) własnym sumptem sprawdziłem przewody i świece. Co może być przyczyną takich objawów?
    Jeszcze jedno, samochód jest zagazowany ale objawy są takie same na gazie i na benzynie.
    Czy jedan z cylindrów moze nie pracować mimo że na świecy jest iskra i świeca jest sucha?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No wiec byłem u mechanika który skupił sie na "zaworze cyrkulacji spalin". Stwierdził że membrana w nim jest uszkodzona i zaślepił dojście powietrza na węzyku. Udało mu się ustawić obroty silnika na jako takim poziomie i dojechałem do domu. Wg instrukcji mechanika odkreciłem w/w zawór i zaślepiłem go od dołu, po czym przykreciłem. Skutek jest taki że silnik zapycha jak mały odrzutowiec (jakieś 3000 obrotów)
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
  • Pomocny post
    Poziom 1  
    Mam taką samą astrę więc może pomogę. W pierwszej kolejności wymienia się wszystkie przewody podciśnieniowe z fajkami. Czasem pomaga. Jeśli zabieg nic nie daje sprawdzamy silnik krokowy. W moim przypadku się wiesza i utrzymuje 2.5 tyś obrotów. Przy wymianie tej części należy zwrócić uwagę na odległość między kołnierzem a końcówką silniczka. O dziwo mogą się różnić właśnie skokiem tego tłoczka. Jeśli ten silniczek pracuje prawidłowo należy odkręcić pokrywę od przepustnicy i sprawdzić jak są dokręcone 2 śruby oraz 2 nakrętki. Jeżeli jedna nakrętka jest choć trochę poluzowana musisz odkręcić całą przepustnicę i dokładnie wyczyścić gniazdo pod przepustnicą. Nawet delikatne poluzowanie jednej nakrętki powoduje przedmuch i tworzenie się nagaru i wżerów na tym gnieździe.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Sprawa była prosta, tylko mechanicy do doopy. Pojechałem do sprawdzonego mechanika i zdiagnozował sprawę w jedną minutę. Nieszczelność na uszczelce pod kolektorem.
    Dziękuję za zaangażowanie i pomoc.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Podziękowałem :)