Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan 1.9tdi, auy, tiptronic, 115km, odpalanie, siwy dym

giziacz 21 Nov 2011 18:34 9449 4
  • #1
    giziacz
    Level 1  
    Mam Sharana 1.9tdi z 2000r po modyfikacji, przebieg 300tys, w sierpniu tego roku zepsuła mi się turbina-zregenerowali ją, auto się grzało więc mechanicy z serwisu Boscha powiedzieli, że to uszczelka pod głowicą. Zrobili głowicę oraz rozrząd i świece. Po przejechaniu 3tys po regeneracji turbiny rozsypała się ona w drobny pył. Ponieważ auto stanęło mi na drugim końcu Polski auto tam zostawiłam i tamtejsi mechanicy naprawiali turbinę. Po odebraniu samochodu, auto znowu na turbinie przejechało 40km i znowu straciło moc i turbina padła.
    Po kolejnej naprawie auto jeździło, ale niestety musiałam wymienić pompowtryski, mechanicy włożyli mi do auta pompowtryski z 2007r i przesterowali komputer, auto jeździło i było ok.
    Po przejechaniu 800km poszedł biały dym z wydechu i auto odwiozłam laweta do mechaników, którzy robili pompowtryski. Oni twierdzili że zamontowali pompowtryski w gniazdach, które były już bardzo wyrobione i serwis, który regenerował głowicę tak na prawde nie powinien jej regenerować tylko powiedzieć mi o tym i poszukać innej głowicy.
    Odwiozłam auto do mechaników, którzy robili głowicę - oczywiście umyli od wszystkiego ręce, jedynie do czego się poczuli to robocizna a wszystkie części musiałam kupić sama.
    Po wymianie głowicy na inną auto odebrałam, niestety po wymianie tej głowicy auto strasznie kopci, ma problem z odpalaniem oraz silnik wpada w 3-4 sekundowe drgania na zimnym silniku.
    W auto władowane jest kupę kasy i nadal nie jeździ, od sierpnia dłużej jest u mechaników niż u mnie.
    Poradźcie proszę co zrobić, jestem kobietą i mechanicy stosują metodę spychologii a ja nie wiem już co robić - może wymienić silnik?
    Czy do prawda, że powinnam szukać silnika który jeździł z automatyczną skrzynią biegów?
    Może znacie jakiegoś dobrego mechanika z Wrocławia?
  • #2
    DzikiEryk
    Level 14  
    giziacz wrote:
    Mam Sharana 1.9tdi z 2000r po modyfikacji, przebieg 300tys, w sierpniu tego roku zepsuła mi się turbina-zregenerowali ją, auto się grzało więc mechanicy z serwisu Boscha powiedzieli, że to uszczelka pod głowicą. Zrobili głowicę oraz rozrząd i świece. Po przejechaniu 3tys po regeneracji turbiny rozsypała się ona w drobny pył. Ponieważ auto stanęło mi na drugim końcu Polski auto tam zostawiłam i tamtejsi mechanicy naprawiali turbinę. Po odebraniu samochodu, auto znowu na turbinie przejechało 40km i znowu straciło moc i turbina padła.
    Po kolejnej naprawie auto jeździło, ale niestety musiałam wymienić pompowtryski, mechanicy włożyli mi do auta pompowtryski z 2007r i przesterowali komputer, auto jeździło i było ok.
    Po przejechaniu 800km poszedł biały dym z wydechu i auto odwiozłam laweta do mechaników, którzy robili pompowtryski. Oni twierdzili że zamontowali pompowtryski w gniazdach, które były już bardzo wyrobione i serwis, który regenerował głowicę tak na prawde nie powinien jej regenerować tylko powiedzieć mi o tym i poszukać innej głowicy.
    Odwiozłam auto do mechaników, którzy robili głowicę - oczywiście umyli od wszystkiego ręce, jedynie do czego się poczuli to robocizna a wszystkie części musiałam kupić sama.
    Po wymianie głowicy na inną auto odebrałam, niestety po wymianie tej głowicy auto strasznie kopci, ma problem z odpalaniem oraz silnik wpada w 3-4 sekundowe drgania na zimnym silniku.
    W auto władowane jest kupę kasy i nadal nie jeździ, od sierpnia dłużej jest u mechaników niż u mnie.
    Poradźcie proszę co zrobić, jestem kobietą i mechanicy stosują metodę spychologii a ja nie wiem już co robić - może wymienić silnik?
    Czy do prawda, że powinnam szukać silnika który jeździł z automatyczną skrzynią biegów?
    Może znacie jakiegoś dobrego mechanika z Wrocławia?


    1.Głównym problemem całego zamieszania w/g mnie jest pompa oleju lub mały stan oleju (ale chyba olej to sprawdzali).

    Jeżeli potwierdzi się pompa oleju proponuję wymianę silnika,z tego co piszesz niedługo inne części smarowane olejem mogą ulegać awarii,a cały silnik do autka z 00 roku nie będzie w kosmicznej cenie.
    Z tą automatyczna skrzynią to...nie wydaje mnie się...
    Wrocław to nie moje rejony ale na pewno są tam tez pożadni mechanicy.Trzeba szukać i pytać.
  • #3
    xyro
    Level 24  
    Niestety została Pani kilkakrotnie oszukana. Po pierwsze na regenerowane turbosprężarki większość firm daje gwarancje, jak turbo padnie po 40 km niech oddają pieniądze(chociaż z tym różnie bywa). Po drugie takie sprężarki to loteria i zazwyczaj taniej jest kupić nową lub ewentualnie używaną bez większych luzów (mechanik sprawdzi to w 3s jeśli turbo jest wyjęte co daje 90% pewności, że turbo jest ok). Silnik 1.9 pd jest bardzo dobrym silnikiem ale jego obsługa jest trochę skomplikowana. Radził bym po pierwsze, pogadać z dobrym znajomym, przyjacielem lub innym facetem który zgodzi się pomóc i znaleźć PORZĄDNY warsztat, jemu postawić obiad i niech zabierze tam samochód w Pani imieniu i niech ktoś kto się zna na robocie rzuci okiem co się dzieje. Niestety kobiety w warsztacie traktuje się jak "dojne krowy" wciskając przy tym byle kit :/ A to dobre klientki, mało marudzą, nie patrzą na ręce, płacą ile się im powie i nie płaczą, że drogo. A jak się zrobi dobrze robotę, nie skasuje 3 krotnie to zawsze taka klientka wraca.
    A w Pani silniku są 2 problemy. Regenerowane turbo, które już ma dosyć i prawdopodobnie będzie musiała Pani zakupić nowe, oraz problem z głowicą/ rozrządem lub kątem wtrysku. Całkiem możliwe, że pierwszy warsztat wymieniając uszczelkę pod głowica nie wymienił uszczelek pod pompo wtryskami i przedmuchy, które powstały zniszczyły gniazda pompo wtrysków czyli głowicę :/ Wymieniając głowicę trzeba zrobić kilka regulacji o których często warsztaty zapominają.

    Co do mechaników proponuje także zapytać na forum vw sharana lub golfa o namiary. Ktoś kto siedzi w temacie ogarnie Pani ten samochód szybko. Ja niestety jestem poza granicami kraju i niestety nie jestem w stanie pomóc. Ewentualnie mogę zaproponować porządny warsztat w Krakowie ale to Pani nie ratuje pewnie. Pozdrawiam.

    PS: Do Pani samochodu najlepiej poszukać dokładnie takiego samego silnika, ale nie musi być od automatu. Jeśli silnik trzyma kompresje wymiana silnika nie będzie potrzebna a problem leży w osprzęcie lub układzie wtryskowym.
  • #4
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    W tej sytuacji proponuje zmienić tylko całe auto na inny model ,to co się dzieje w aucie nadaje się jedynie do wymiany silnika na drugi ,tylko za dobry silnik z małym przebiegiem trzeba bedzie sporo zapłacić i robocizna i tu jest kolejne zagrożenie czy mechanik poradzi sobie z przekładką :?: :idea: ,czyli naprawa nie ma sensu w Pani przypadku :idea:
  • #5
    xyro
    Level 24  
    To zależy co się dzieję w silniku. Może pompo wtryski wymagają regulacji na wałku i kąt wtrysku pompy i będzie ok. Dobry mechanik to za 300 zł ogarnie. Naprawdę polecam dobrego warsztatu poszukać najpierw, a nie gdybać czy się opłaci silnik wymieniać czy nie ;)